منچستریونایتد برای قهرمانی کریستیانو رونالدو را لازم دارد/ یکی مثل اریک کانتونا

یک تابستان دیگر، یک ماجرای انتقال دیگر برای کریستیانو رونالدو.
به خاطر بازگشت پر سر و صدای اسطوره پرتغالی به اولدترافورد، هواداران منچستریونایتد شاید فراموش کرده باشند که هر سال سیرک بزرگی درباره ماندن یا رفتن او شکل می‌گیرد. رونالدو در ۳۷ سالگی همچنان می‌تواند در مرکز توجه‌ها قرار بگیرد حتی وقتی که جایگاهش در تیم هم کاملاً مورد بحث است.
او هم درد بوده و هم درمان و این سؤال مطرح است که آیا اریک تن هاخ واقعاً می‌تواند برند فوتبالی‌اش را با داشتن رونالدو در حمله عملی کند؛ همان چیزی که به خاطرش نیمکت شیاطین سرخ را به او سپردند. اما فعلاً که رونالدو برای موفقیت مربی هلندی در فصل اول کارش نقشی حیاتی دارد و برای همین باشگاه انتظار دارد رونالدو ۱۲ ماه پایانی قراردادش را در تیم بماند. این به معنای قطعی بودن ماندن او نیست و منابع نزدیک به رونالدو می‌گویند احتمال رفتنش وجود دارد.
بازی‌های ژرژ مندز
گفته می‌شود بایرن‌مونیخ و چلسی از تیم‌هایی هستند که احتمال انتقال رونالدو به آنها هست اما در اولدترافورد این باور شکل گرفته که اینها از بازی‌های ژرژ مندز، مدیر برنامه‌های او است که می‌خواهد ریچارد آرنولد، مدیر اجرایی و جان مورتاف، مدیر فوتبال باشگاه را برای سرعت بخشیدن به نقل و انتقالات یا تلاش برای بالابردن قیمت موکلش تحت فشار بگذارد.
اما یونایتد حالا بیش از همیشه به رونالدوی قبراق و متمرکز نیاز دارد. آنها به‌دنبال یک مهاجم طراز اول بودند و این نیاز ابتدا توسط رالف رانگنیک پیگیری شد. ارلینگ هالند ابتدا در سال ۲۰۲۰ به درخواست مربی هموطن و استادش، اوله گونار سولشر جواب رد داد و اگر در این تابستان تمرکز رئال روی جذب کیلیان امباپه قرار نمی‌گرفت شاید هالند به اسپانیا می‌رفت چون زندگی در این کشور و بازی در لالیگا را بیشتر دوست دارد اما در نهایت او راه سیتی را در پیش گرفت هر چند یونایتد از ابتدا هم مدعی جدی برای جذب هالند به شمار نمی‌آمد.
داروین نونیس هدف بعدی یونایتد بود که با پیدا شدن سر و کله لیورپول در جمع علاقه‌مندان به مهاجم اروگوئه‌ای بنفیکا، تلاش یونایتد رنگ باخت. جالب اینجا بود که مندز مسئولیت فروش نونیس را بر عهده داشت و این یعنی هر معامله‌ای با یونایتد مستقیماً روی رونالدو اثر داشت.
به دنبال مهاجم همه کاره
حالا به ‌دنبال مهاجمی هستند که بتواند در پست‌های مختلف بازی کند و مذاکره با آژاکس درباره بال این تیم، آنتونی که مایل است به اولدترافورد برود، آغاز شده اما گزینه‌های زیادی وجود ندارند و این یعنی رونالدو احتمالاً تنها مهاجم تیم تن هاخ خواهد بود هر چند به اندازه انتظار این مربی پرتحرک نیست. مارکوس رشفورد هم می‌تواند وسط خط حمله بازی کند اما ترجیح او بازی در سمت چپ است.
آنتونی مارسیال هم هست اما یونایتد آماده شنیدن پیشنهادها برای جذب مهاجم فرانسوی است. به این ترتیب رونالدو در موضع قدرت و اهمیت است اما باید دید آیا می‌خواهد در دوران‌ گذار یونایتد سهیم باشد یا نه.
طبعاً او دوست دارد در لیگ قهرمانان بازی کند و در این سن فرصت زیادی برای یک پایان درخشان در این رقابت‌ها ندارد برای همین حق دارد راهش را انتخاب کند. ضمناً دیگر وقت انتقاد از رونالدو به خاطر ویژگی‌هایی که ندارد، نیست. او برای پرسینگ و کارهایی که کمترین اثرگذاری را در آن دارد، انرژی‎‌اش را نمی‌گذارد اما همچنان زیاد گل می‌زند اگر خوب تغذیه شود؛ اینجا هت‌تریک می‌کند و آنجا گل پیروزی دقیقه آخر را به ثمر می‌رساند ضمن اینکه به تیم اعتبار می‌بخشد.
یکی مثل کانتونا
تن هاخ به‌دنبال نفرات حمایتگر اطراف رونالدو هم هست چیزی مثل آنچه اریک کانتونا برای تیم کلاس ۹۲ داشت. این فرانسوی بعد از بازگشت از محرومیت به خاطر ضربه کونگ فوی خود به هوادار کریستال پالاس، فشار را از روی دیوید بکام، نویل‌ها و بقیه برداشت و دوران جدیدی برای تیم سر الکس فرگوسن شروع شد. بعد تیم بزرگ دوم فرگی شکل گرفت. اما سومین و آخرین تیم موفق فرگی با حضور رونالدوی ۲۰ ساله تشکیل شد و همچنین وین رونی که امثال روی کین و رود فان نیستلروی کنار گذاشته شدند.
تن هاخ حالا باید دوباره یک تیم بزرگ بسازد و اگرچه با رفتن بازیکنان آزاد مثل پل پوگبا و نمانیا ماتیچ دستش باز شده اما باید با دقت مسأله رونالدو را مدیریت کند. اول باید متقاعدش کند فروشی نیست. بعد هم این باور را به او بدهد که می‌تواند در یونایتد به اهدافش برسد هر چند همه شواهد بر خلاف آن است. اریک به منچستر خوش آمدی!

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «گاف دادن»

سایت بدون – اصل کلمه گاف از زبان فرانسه است و به معنای حرف ناپسند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *