مهاجم جدید سیتی چطور به بازی گرفته می‌شود؟/هالنـــد در پــازل پپ

سایت بدون – در اسفند گذشته پپ گواردیولا گفت منچسترسیتی به یک مهاجم نوک تخصصی نیاز دارد. حالا که ارلینگ هالند در مسیر جدایی از بوروسیادورتموند و پیوستن به سیتی است، مربی کاتالان بازیکن مورد نظر خودش را پیدا کرده. گواردیولا گفت:«می‌گویند ما بدون شماره ۹ هم فوق‌العاده هستیم چون برنده می‌شویم اما وقتی نمی‌بریم همه می‌گویند جای خالی یک مهاجم در تیم مشهود است.» میکا ریچاردز، مدافع سابق سیتی که حالا کارشناس تلویزیونی شده باور دارد هالند، سیتی را به سطح بالاتری می‌برد:«او به بازی سیتی بعد جدیدی می‌بخشد. او به مدافعان فشار می‌آورد، روی سانترها بسیار خطرناک است، قدرت حفظ توپ دارد و شکاف‌هایی ایجاد می‌کند که از عهده هیچ مهاجم دیگری بر نمی‌آید. الان فرصت‌های زیادی را از دست می‌دهند که با آمدن او این نقص رفع می‌شود. فکر نمی‌کنم به سبک بازی سیتی نخورد.» هالند در دو چینش مورد علاقه گواردیولا، ۳-۳-۴ و ۱-۳-۲-۴ مهاجم نوک می‌شود و حتی می‌تواند در ۲-۴-۴ کنار گابریل ژسوس بازی کند-اگر این برزیلی بماند- یا کنار ورودی جدید تیم، خولین آلوارس.

گواردیولا و ۹ کاذب
بعد از فتح شش‌گانه با بارسلونا، گواردیولا هیچ وقت به مهاجم نوک کلاسیک باور زیادی نداشته. ساموئل اتوئو، تیری آنری، داوید ویا و زلاتان ابراهیموویچ جایگاه خودشان در نقش مهاجم نوک را به لیونل مسی دادند. روبرت لواندوفسکی قابل تغییر نبود وقتی به بایرن‌مونیخ رفت اما قبل از آن گواردیولا از فرانک ریبری، ماریو گوتزه و توماس مولر در نوک حمله استفاده کرد. و در سیتی در حالی که سرخیو آگوئرو را داشت، گزینه‌های زیاد دیگری را امتحان کرد. فیل فودن ۲۱ بازی، گابریل ژسوس ۱۷ بازی، جک گریلیش ۱۶ بازی، رحیم استرلینگ ۱۵ بازی، محرز ۹ بازی، برناردو سیلوا ۵ بازی، فران تورس ۴ بازی و کول پالمر در یک بازی شماره ۹‌های او در لیگ برتر این فصل بودند بعد از جدایی آگوئرو. آنها فصل قبل به‌دنبال جذب هری کین از تاتنهام بودند. گواردیولا می‌گوید:«من همیشه در تیم‌هایم یک مهاجم داشتم. درست مثل دروازه‌بان، مهاجم هم پستی کاملاً تخصصی دارد و من همیشه با یکی بازی کرده‌ام.» او حالا یکی از بهترین‌ها را دارد و خودش می‌گوید:«او برای مدتی طولانی می‌آید و من مطمئنم کاملاً به تیم ما می‌خورد. هالند یک استعداد جوان در بهترین شرایط سنی است.» در پازل پپ، هالند بخوبی منطبق می‌شود.

بهترین گلزن سیتی
آلن شیرر، مهاجم افسانه‌ای انگلیسی چیزی جز تحسین درباره هالند نمی‌گوید:«مهاجمی مثل او با فرصت‌هایی که در سیتی ایجاد می‌شود، هر فصل ۴۰ گل می‌زند. آنها بدون شماره ۹ تیم خیلی خوبی هستند و با مهاجم عالی می‌شوند. آنها در یک سوم دفاعی حریف پرس می‌کنند و توپ می‌دزدند و هالند از این فرصت استفاده می‌کند.» آمار هالند ترسناک است. او در ۸۸ بازی برای دورتموند ۸۵ گل زده و در ۲۷ بازی برای ردبول سالزبورگ ۲۹ گل زد. در ۲۹ بازی این فصل برای دورتموند ۲۸ گل زده در حالی که ۱۶ بازی را به‌دلیل مصدومیت از دست داده در حالی که ریاض محرز، بهترین گلزن سیتی ۲۴ گل بیشتر نزده است.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «غلط انداز»

سایت بدون – غلط انداز یک اصطلاح میان شکار چیان است غلط انداز کسی است …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *