آخرین خبرها

میزان کالری غذاهای رستورانی و مدت زمانی که باید برای سوزاندن این کالری‌ها صرف کنید

سایت بدون  – ایرانی‌ها زیاد رستوران می‌روند و پای غذاهای فست‌فودی را هم به خانه‌هایشان باز کرده‌اند. گزارش‌ سال ٩٥ مرکز آمار ایران بر این موضوع صحه می‌گذارد؛ گزارشی که نشان می‌داد ٤٧,٧‌درصد ایرانیان در ماه حداقل یک ‌بار، ١٤.٣‌درصد دو بار و ٢.٦‌درصد بیشتر از پنج‌ بار غذای فست‌فودی مصرف می‌کنند. حالا به همین آمار می‌توان ٢٩‌میلیون نفری که براساس اعلام وزارت بهداشت، درگیر چاقی و اضافه‌وزن هستند را هم اضافه کرد. کالری غذاهای رستورانی بالاست و برای سوزاندن آن باید مدت‌زمان زیادی روی تردمیل یا در پارک‌ها دوید، دوچرخه‌سواری و شنا کرد یا چندین ساعت در باشگاه‌های بدنسازی تمرین کرد؛ هر چند که خیلی از مصرف‌کنندگان دایمی فست‌فود، اعتقادی به ورزش‌کردن ندارند! حالا سوال این است که برای سوزاندن هر میزان کالری که وارد بدنمان می‌شود،  چقدر باید فعالیت بدنی داشته باشیم؟ در این گزارش جزئیات کالری برخی از غذاهای رستورانی و مدت زمانی که برای سوزاندن کالری آنها بایدصرف شود را بخوانید.

پیتزای پپرونی، پیتزای مخلوط، پیتزای گوشت ٨ تکه:   ١٢٠٠ تا ٢٠٠٠ کالری

برای سوزاندن ٢٠٠٠ کالری شما باید دو ساعت بدون وقفه طناب بزنید یا  یک ساعت و ٤٠ دقیقه پیاده‌روی کنید

پیراشکی گوشت :  ٢٥٠ کالری

برای سوزاندن ٢٥٠ کالری شما باید ٣٠ دقیقه تمرین‌های ایروبیک کار کنید یا  نزدیک به نیم‌ساعت پیاده‌روی تند داشته باشید

یک عدد همبرگر معمولی تنوری یا یک عدد همبرگر  بزرگ:  ٤٠٠ کالری

برای سوزاندن این میزان کالری شما به ٤٠ دقیقه دوچرخه‌سواری با سرعت بالای ١٠ مایل یا  یک ساعت والیبال با شدت زیاد یا  یک ساعت سنگین وزنه ‌زدن یا  ٤٥ دقیقه شنا نیاز دارید

یک لیوان دلستر : ١٠٠ کالری
یک لیوان نوشابه مشکی : ١٠٠ کالری
یک لیوان نوشابه زرد : ١٢٠ کالری

برای سوزاندن این کالری‌ها باید ٤٠ دقیقه با سرعت معمولی پیاده‌روی کرد یا  ١٠ دقیقه ایروبیک کار کرد    یا  ١٥ دقیقه حرکات کششی ملایم انجام داد یا  ١٠ دقیقه درجا زد یا  ١٠ دقیقه با سرعت متوسط دوید

٢٠ عدد سیب‌زمینی سرخ‌کرده :  ١٢٠ کالری

برای سوزاندن ١٢٠ کالری باید نزدیک به ٢٠ دقیقه پیاده‌روی تند داشته باشید

١٠ قاشق غذاخوری پاستا :  ٦٠٠ کالری

برای سوزاندن این میزان کالری شما به بیشتر از یک ساعت شناکردن نیاز دارید

٣ برش لازانیا با گوشت و پنیر یا با کالباس و قارچ :  ١٥٠٠ کالری

برای سوزاندن این میزان کالری به ٤ ساعت کوهنوردی یا  یک ساعت و نیم طناب‌زدن یا  یک ساعت دویدن نیاز دارید

یک سیخ کباب برگ یا چنجه یا جوجه‌کباب :  ٢٠٠ کالری

برای سوزاندن این میزان کالری به یک ساعت بدنسازی سبک یا  نزدیک به ٤٠ دقیقه کوهنوردی یا  ٤٠ دقیقه دوچرخه‌سواری نیاز دارید

یک سیخ کباب کوبیده :  ٣٠٠ کالری

برای سوزاندن این میزان کالری شما به ٤٠ دقیقه وزنه بلندکردن یا  یک ساعت و ١٥ دقیقه بدنسازی سبک یا نیم‌ساعت پیاده‌روی سریع نیاز دارید

٣٠٠ گرم ماهی و میگوی سرخ‌شده :  ٦٠٠ کالری  

شما برای سوزاندن این میزان کالری به یک ساعت دوچرخه‌سواری یا  یک ساعت دویدن با سرعت بالا یا  دو ساعت کوهنوردی نیاز دارید

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد

add_action('wp_head','telegram_seo_link'); function telegram_seo_link(){ if (is_single()) { global $post; $thumbnail = wp_get_attachment_image_src( get_post_thumbnail_id($post->ID), 'full' ); echo ' '; } }