ناپولی و رؤیای قهرمانی در سری A/ شاید هیچ وقت


سایت بدون -ناپولی برخلاف ۲ فصل قبلی در همین مقطع می‌داند در فصل جاری هم قهرمان سری A نخواهد شد. ناپولی با تساوی در خانه ساسولو، حتی امید به معجزه برای گرفتن صدر جدول سری A  از یوونتوس مقتدر را به فراموشی سپرد، البته پارتنوپی پس از شکست در بازی رودرروی خانگی مقابل یوونتوس متوجه شده بود باید حداقل یک فصل دیگر هم برای تکرار قهرمانی فصل ۱۹۹۰-۱۹۸۹ در لیگ صبر کند؛ آنچه زمان انتظار این تیم برای زدن نشان اسکودتو به سینه را به دقیقا ۳ دهه (۳۰ سال) افزایش می‌دهد. بین تمام تیم‌هایی که تعداد قهرمانی‌های دورقمی در لیگ‌های داخلی دارند، هیچ تیمی به اندازه لیورپول (۲۹ سال) برای تکرار قهرمانی انتظار نکشیده و جالب اینکه ناپولی هم درست مانند آنها از سال ۱۹۹۰ منتظر قهرمانی در لیگ داخلی است!
مشکل اصلی
 اما چرا ناپولی قهرمان نمی‌شود؟ با وجود این همه مهره کلیدی و مربیانی مانند ساری و آنچلوتی، کمبودی درباره مسائل فنی حس نمی‌شود، پس شاید مشکل اصلی، نداشتن شخصیت قهرمانی به خاطر سال‌ها دوری از جام‌های بزرگ باشد. همین عامل باعث شد آنها فصل قبل با وجود برتری در بازی رودرروی هفته‌های پایانی در خانه یوونتوس و پس گرفتن صدرنشینی، در نهایت چنان بد عمل کنند که قبل از هفته آخر، قهرمانی هفتم متوالی یووه قطعی شود! ناپولی امسال حتی از فصل قبل هم بدتر است و در پایان هفته بیست و هفتم
با ۱۸ امتیاز اختلاف نسبت به یوونتوس، عملا لیگ را به رقیب واگذار کرده است. آئورلیو دی‌لورنتیس، رئیس تیم با هزینه‌های فراوان و به خدمت گرفتن بازیکنان کلیدی، تیمی را که تا اوایل هزاره جدید به سقوط نکردن می‌اندیشد به مدعی قهرمانی تبدیل کرده اما مدعی‌ای که ظاهرا قرار نیست قهرمان شود. یکی دیگر از دلایل قهرمان نشدن تیم، هم دوره بودن با یکی از بهترین یوونتوس‌های تاریخ است. پرافتخارترین تیم ایتالیا این فصل مانند ۷ فصل قبل همه را قلع و قمع کرده و می‌رود تا به نخستین ‌تیم تاریخ فوتبال تبدیل شود که در ۲ مقطع، یک فصل بدون باخت را پشت سر می‌گذارد. با این شرایط؛ اوج‌گیری تیم‌های شهر میلان و ستاره‌های به تاراج رفته در حراجی هر ساله ناپولی، به نظر می‌رسد ناپولی تا چند سال دیگر کار سختی جهت برآورده کردن رویای قهرمانی در لیگ داشته باشد. فراموش نکنید در شرایطی که تیم‌های بزرگ فوتبال ایتالیا با خریدهایی مانند پیونتک تحولی به وجود آورده‌اند، ناپولی مسیری برعکس را می‌پیماید و بازیکنی مثل همشیک به عنوان یکی از ستارگان تیم در سایه کم‌توجهی سران باشگاه، راهی دالیان چین می‌شود!

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «گاف دادن»

سایت بدون – اصل کلمه گاف از زبان فرانسه است و به معنای حرف ناپسند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *