نبض سینما در دست نتفلیکس/ سودربرگ و «مرد ایرلندی» اسکورسیزی چراغ را روشن کردند

بانی فیلم، گروه سینمای جهان: در حالی که سینماها مدتی است اکران پاییزی خود را آغاز کرده اند و در هیاهوی تبلیغاتی اسکار و جشنواره های ونیز و لندن، تماشای فیلم های مهمی همچون «مرد ایرلندی» Irishman مارتین اسکورسیزی و البته «رختشوی خانه» The Laundromat اثر تازه استیون سودربرگ بدل به دغدغه اصلی بینندگان نتفلیکس شده است. دو فیلمی که به نوشته گاردین، پیش از نمایش در نتفلیکس، اکرانی گزینشی و محدود در اروپا و آمریکا دارند. ضمن آنکه نتفلیکس هم امید زیادی به درخشش و توفیق شان در فصل جوایز دارد.

فیلم درام «رختشوی خانه»  بعد از نامزدی دریافت شیر طلایی ونیز که اخیراً اتفاق افتاد، از ۲۷ سپتامبر (۵ مهر ۱۳۹۸) در چند سینمای محدود اکران شده و سپس از ۱۸ اکتبر (۲۶ مهر) روی سرویس استریم نتفلیکس منتشر شده است.

«مرد ایرلندی» هم که اکران آن از یکم نوامبر(۱۰ آبان) خواهد بود، از ۲۷ نوامبر برابر با ششم آذر روی سرویس آنلاین نتفلیکس قرار می گیرد.

«رختشوی خانه» اقتباسی از رمان «جهان رازداری» Secrecy World اثر جیک برنشتاین نوشته اسکات زد بورنز است و داستان رسوایی سال گذشته اسناد پاناما به عنوان بزرگ‌ترین ماجرای افشای اسناد فساد مالی و درز تاریخی اطلاعات را به تصویر می کشد. اسناد پاناما مجموعه‌ ۱۱.۵ میلیون سند محرمانه دفتر وکالت موساک فونسکا شامل مدارک متعددی از پرونده های پولشویی، فرار از مالیات، دور زدن تحریم‌های بین‌المللی، کلاهبرداری بیمه و … است که منبعی ناشناس آنها را در اختیار روزنامه آلمانی زبان زوددویچه تسایتونگ قرار داد و سر و صدای بسیاری به پا کرد. قدیمی‌ترین اطلاعات موجود در این اسناد به سال ۱۹۷۷ برمی‌گردد و تا دسامبر سال ۲۰۱۵ را شامل می‌شود.

مریل استریپ، گری اولدمن، آنتونیو باندراس، شارون استون، دیوید شویمر، الکس پتیفر، ویل فورته، ماتیاس اسخونارتس، جفری رایت، کریس پارنل، جیمز کرامول، ملیسا راچ، لری ویلمور، رابرت پاتریک، روزالیند چائو و … از جمله ستاره های این فیلم هستند.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «آخ نگفتن»

سایت بدون – آخ کمترین واکنش انسان به درد و رنج است آخ گفتن خیلی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *