نمایشگاه تهمینه میلانی تمام شد /بدرود تا حاشیه‌ای دیگر!

سایت بدون -تهمینه میلانی یکی از جنجالی‌ترین هنرمندان دو- سه‌دهه اخیر است. کارگردانی که چه فیلم بسازد یا نه، چه نمایشگاه برگزار کند یا نه، چه کتاب چاپ کند یا نه؛ نامش با حاشیه و جنجال عجین شده است.
بعد از اتفاقاتی که در نمایشگاه نقاشی گذشته تهمینه میلانی رخ داد و حواشی پررنگی و پرشماری چون اتهام کپی‌کاری و سپس تحصن دانشجویان نقاشی بخشی از آنها بود، به ‌نظر نمی‌رسید که این هنرمند یک‌بار دیگر با آتش بازی کرده و دست به برگزاری نمایشگاهی دیگر بزند. اما میلانی که کارنامه‌اش ثابت می‌کند هراسی از جنجال و حاشیه ندارد- و حتی شاید دلش برای حاشیه غنج هم می‌زند- تن به این ریسک داد و نمایشگاهی دیگر، این‌بار با عنوان «آن دیگری» که شامل ۴٠ تابلوی نقاشی این هنرمند بود، در گالری آریانا برگزار کرد. نمایشگاهی که این نیز پرحاشیه و جنجالی بود.
نمایشگاه «آن دیگری» که از ششم اردیبهشت‌ماه آغاز شده بود، این‌بار نیز اتهام کپی‌کاری و تقلبی‌بودن آثار را متوجه تهمینه میلانی کرد؛ و با انتشار گسترده آثار در فضای مجازی  گفته شد که میلانی از معصومه مهدی‌زاده تقلید کرده است. اتهامی که البته خیلی از منتقدان هنرهای تجسمی، ازجمله پریا ملک عقیده داشتند که بیراه است و شباهتی هم اگر وجود داشته باشد، به ‌دلیل موضوع و سوژه کار است.
از نظر رسانه‌ای؛ واکنش تهمینه میلانی به این انتقادات می‌تواند جالب باشد. انتقاداتی که تهمینه میلانی هدفشان را «ترور شخصیت» عنوان کرده و می‌گوید: «هدف این افراد هتاک تنها ترور شخصیت من است که در میان عده‌ای محبوبیت دارم».
میلانی با اشاره به این‌که نمایشگاه قرار بوده «از تاریخ ۶ تا ۹ اردیبهشت به ‌مدت ۴ روز» برگزار شود، آغازگر انتقادات را «آقایی به‌ نام کاوه نجم‌آبادی» عنوان می‌کند که «در روز اول که مخصوص میهمانان دعوتی بود، بدون دعوت وارد نمایشگاه شد و با فیلمبرداری و عکاسی عجولانه نمایشگاه را ترک کرد، از فردای آن روز کم‌کم توطئه‌ها شکل گرفت». توطئه‌هایی چون «حمله به سایت گالری آریانا و صفحه من در اینستاگرام و سایت و دفتر هنرهای تجسمی در ارشاد»!!
تهمینه میلانی که با ذکر این موضوع که «خانم معصومه مهدی‌زاده هم‌دانشکده‌ای فرد برهم‌زننده نمایشگاه قبلی هستند.» در سلامت انتقادات تردید به ‌وجود می‌آورد، در پایان درباره اتهام کپی‌کاری می‌گوید: «المان دست و مشت صدها ‌سال است که به‌عنوان سمبل خشونت مورد استفاده قرار می‌گیرد و هیچ‌کس صاحب این ایده نیست و می‌توان هزاران عکس، نقاشی و فیلم از آن به تصویر کشید»…
بله؛ این حرف آخر تهمینه میلانی‌ست که در پایان هر نمایشگاهش می‌توان گفت: «تا نمایشگاه و جنجالی دیگر بدرود!»

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «آخ نگفتن»

سایت بدون – آخ کمترین واکنش انسان به درد و رنج است آخ گفتن خیلی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *