نکته هایی درباره کشور ترکیه که تاکنون نمی دانستید

https://d2ty3p0lzh1wfl.cloudfront.net/safetyhub_images/Turkey/turkey-mosque.jpg

سایت بدون -ترکیه به عنوان یکی از مقصدهای گردشگری مورد علاقه ایرانی‌ها، این روزها تجریه جدیدی را به سبب تحریم‌های آمریکا و کاهش ارزش پول ملی از سر می‌گذراند. کاهش ارزش لیر منهای همه خسارت‌های اقتصادی‌اش برای ترکیه، تمایل جهانگردان را برای سفر به این کشور و خرید برخی ضروریات زندگی از جمله منسوجات در پی داشته است. در این مطلب قصد داریم برخی نکات جالب در خصوص این همسایه کشورمان را با شما مرور کنیم.
هر ۱۰ روز یک گیاه
۱۰ هزار نوع گیاه در ترکیه شناسایی شده و این کشور جزو یکی از ۳۵ کشور با تنوع زیستی بالا به حساب می‌آید. هر ١٠ روز یک گونه جدید گیاهی در این کشور کشف می‌شود.
کشتی با بدن روغنی
کشتی گرفتن در حالی ‌که بدن کشتی‌گیران آغشته به روغن (اغلب روغن زیتون) است ورزش ملی ترکیه به حساب می‌آید. در این ورزش برای لیز خوردن دست طرف مقابل، بدن خود را به روغن آغشته می‌کنند.
مکان‌های مهم مسیحیت
۹۹ درصد از جمعیت ترکیه مسلمان هستند اما سالانه ١٠ هزار مسیحی از این کشور به عنوان زائر بازدید می‌کنند. در این کشور برخی کلیساها و مکان‌های قدیمی که مورد احترام مسیحیان جهان هستند واقع شده‌اند.
آغاز کشاورزی از ترکیه
به عقیده مورخان کشاورزی از حدود ۱۱ هزار سال پیش در ترکیه شروع شده‌ است. ترکیه اکنون یکی از ١٠ کشور برتر در زمینه تولید غلات به شمار می‌رود.
سفر بین قاره‌‌ای زمینی
استانبول یکی از بزرگ‌ترین شهر‌های اروپاست اما بخش زیادی از آن در آسیا قرار دارد. این شهر دارای یک مسیر ریلی زیرزمینی است که به اروپا متصل می‌شود و از تنگه بسفر عبور می‌کند.
بزرگ‌ترین بازار جهان
بازار بزرگ استانبول تاریخی طولانی دارد و تاسیس آن به سال ۱۴۵۵ باز ‌می‌گردد. این بازار بعد از فتح قسطنطنیه احداث شد و در طول زمان گسترش یافت و اکنون دارای ۶۱ خیابان و بیش از ۳ هزار مغازه است.
دسر عثمانی با طعم مرغ
از دوره عثمانی تا کنون دسری معروف با استفاده از گوشت سینه مرغ به شکل پودینگ در ترکیه پخته و سرو می‌شود. این پودینگ ترکیبی از مرغ سوخاری شده، شیر و شکر است که به همراه دارچین ارایه داده می‌شود و مزه بسیار خوبی دارد.
وارث آثار و ابنیه تاریخی
۱۵ اثر تاریخی ترکیه در یونسکو ثبت شده و ۶۲ اثر تاریخی نیز در لیست انتظار هستند. در این بین می‌توان به معابد دوره نوسنگی، شهر کتاب مقدس (افسوس) و مشهورترین میدان نبرد در جنگ جهانی اول (گالیپولی) اشاره کرد. تمام این ویژگی‌ها باعث شده‌اند که ترکیه یکی از شش مقصد پربازدید جهان باشد.
زادگاه بابانوئل و سنت پل
بابا نوئل یا همان سانتاکلاوس در یکی از شهر‌های شمالی ترکیه با نام پاتارا متولد شده است. البته او تنها فرد مقدسی نیست که در ترکیه زاده شده. سنت پل مقدس هم در یکی از شهر‌های جنوبی ترکیه با نام تارسوس به دنیا آمده است. آمده است که کشتی نوح نیز بعد از وقوع یک سیل بزرگ، در ترکیه (کوه آرارات) به زمین نشسته است.
تقدیم گل لاله به جهان
گل لاله بین عثمانی‌ها محبوب بوده و این گل توسط آنها به اروپا معرفی شده ‌است. پیاز این گل در قرن شانزدهم از ترکیه به هلند برده شد و کشت وسیع آن در این کشور اروپایی کلید خورد.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «فی سبیل الله»

سایت بدون – فی سبیل الله یعنی در راه خدا این یک اصطلاح فقهی و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *