نکته های چیدمان /محل دقیق نصب ساعت در خانه باید کجا باشد؟

https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/G/01/aplusautomation/vendorimages/2771c935-d8b1-43df-b7bc-a8b1dbff8aea.jpg._CB334103350_.jpg

سایت بدون -مدیریت زمان به ما کمک می‌کند تا براساس آن برنامه‌های خود را تنظیم کنیم. در حقیقت ساعت به‌عنوان اساسی‌ترین ابزار مدیریت زمان، به ما کمک می‌کند تا برنامه روزانه خود را در کنترل خود داشته باشیم. این مسأله خصوصا برای خانم‌ها که در زندگی خانوادگی مجبور به ایفای نقش‌ها و وظایف متفاوتی هستند، بسیار کمک می‌کند، اما سوالی که مطرح است این‌که چطور می‌توانید ساعت را به شکل استراتژیک‌تر در خانه خود قرار دهید.
چه تعداد ساعت مورد نیاز است؟
با این‌که ممکن است شما از ساعت تلفن‌همراه، کامپیوتر و شاید ساعت مچی استفاده کنید، بازهم در هر خانه‌ای وجود یک ساعت دیواری یا رومیزی لازم است. اما نکته‌ای که حایز اهمیت است این‌که ساعت را باید در جایی قرار داد که به راحتی بتوان از گوشه چشم خود نگاهی به آن انداخت و برنامه خود را تنظیم کرد.
آیا ساعت بیشتر به معنای آن است که شما وقت‌شناس‌تر خواهید بود؟ نه لزوما.
این امکان وجود دارد که تعداد ساعت‌های بیشتر، شما را نسبت به مدیریت برنامه‌های خود حساس‌تر و دقیق‌تر کند اما می‌تواند برای برخی از افراد، استرس‌زا باشد. تعداد زیاد ساعت در خانه موجب می‌شود که شما همواره حسی از عجله در خود داشته باشید و همین حس می‌تواند موجب استرس شود.
ساعت را در کجای خانه باید گذاشت؟
برای شناختن مفیدترین و کاربردی‌ترین محل برای قراردادن ساعت، ابتدا برنامه روزانه خود و جایی که آن‌جا هستید را بررسی کنید. اگر در حمام هستید و آخرین شامپو را به موهایتان می‌زنید، اگر پشت میزتان درحال خواندن خبرها هستید و اگر در آشپزخانه درحال پرکردن ظرف غذا برای ناهار سرکار خود هستید، به شما توصیه می‌کنیم ساعت خود را جایی نصب کنید که به راحتی و از هر مکانی بتوان آن را دید.
احتمالا در اتاق خواب خود نیز به یک ساعت زنگدار نیاز دارید. اتاق خواب شما جایی است که شما در آن می‌خوابید پس باید مطمئن شوید که آن‌جا محل آرامی برای استراحت است. اگر ساعتی که قرار است در اتاق خواب قرار دهید بیش از اندازه صدای تیک‌تاک بدهد، مسلما خواب راحتی نخواهید داشت. ساعت اتاق خواب نباید مزاحم باشد.
چه نوع ساعتی باید استفاده کنیم؟
علاوه بر تشخیص جای درست ساعت، نوع ساعتی که برای خانه استفاده می‌کنید نیز، اهمیت دارد. ممکن است شما ساعت را در جای درست و در معرض دیدتان قرار دهید اما این ساعت آن‌قدر کوچک باشد که برای دیدن عقربه‌های آن مجبور باشید جلوتر بروید تا بتوانید زمان را تشخیص دهید. پس علاوه بر محل قراردادن ساعت، اندازه آن را نیز درنظر بگیرید.
نکته دیگر این‌که پیشنهاد می‌شود به جای ساعت‌های دیجیتال، از ساعت‌های قدیمی عقربه‌دار و شماره‌دار استفاده کنید تا بتوانید زمان باقیمانده برای آماده‌شدن یا رفتن به یک قرار کاری یا شخصی را تشخیص دهید.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «بی دست و پا»

سایت بدون – دست و پا ابزار انسان برای انجام کار هستند بعضی از انسان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *