نگاهی به حرف‌های جنجالی مارادونا/ قربانیان پیش از لیونل مسی

https://as00.epimg.net/us/imagenes/2018/10/14/futbol/1539535487_761697_1539536022_noticia_normal.jpg

سایت بدون -دیه‌گو مارادونا یکی از بهترین بازیکنانی است که تاکنون پا به میدان فوتبال گذاشته است. او حالا بیشتر به دلیل نظرات جنجالی‌اش شناخته می‌شود. مارادونا اخیرا به لیونل مسی پرداخته و گفته که او نمی‌تواند رهبر تیم باشد چون پیش از بازی ۲۰ بار به دستشویی می‌رود. در ادامه نگاهی می‌اندازیم به سایر نظرات جنجالی مارادونا.

رونالدو
مارادونا درباره کریستیانو رونالدو گفته است: «او بازیکنی است که برایتان اول گل می‌زند و بعد به شما شامپو می‌فروشد!» او همچنین گفته که دوست داشت رونالدو آرژانتینی ‌بود: «کاش کریستیانو رونالدو اهل آرژانتین بود. البته من مسی را خیلی بیشتر دوست دارم.»

پله
مارادونا را اغلب در کنار پله به‌عنوان دو بازیکن برتر تاریخ می‌شناسند. این بازیکن سابق آرژانتینی اما هرگز دست از نیش زدن به پله برنداشته است. یک بار به او گفتند که پله گفته نیمار بازیکنی بهتر از مسی است. مارادونا در جواب گفت: «نیمار بهتر از مسی است؟ پله حتما قرصش را اشتباهی خورده است!»

فیفا و فدراسیون فوتبال آرژانتین
مارادونا از اوضاع فوتبال آرژانتین ناراضی است و گفته که این فدراسیون باید به‌صورت کامل اصلاح شود: «شما باید یک نارنجک به داخل فدراسیون فوتبال آرژانتین بیندازید و بعد از نو همه چیز را بسازید.»
او همچنین به سران فیفا، از ژوائو هاولانژ تا سپ بلاتر حمله کرده است: «من اسم وب‌سایت ژوائو هاولانژ را دزد دات کام می‌گذارم.»

سامپائولی
خورخه سامپائولی در دوران حضور در تیم ملی آرژانتین نتایج خوبی نگرفت و مارادونا هم از عملکرد او ناراضی بود. او گفت که تاکتیک‌های این مربی اشتباه بوده است و همه انتظارات بسیار بیشتری از او داشتند: «همه از این خوشحال بودند که سامپائولی با کامپیوترهایش، هواپیماهای بدون سرنشینش و ۱۴ دستیارش به تیم می‌آید اما آرژانتین با او هیچ کاری انجام نداد.»

منوتی
سزار لوییس منوتی، مربی سابق آرژانتین هم از تیغ انتقادات او در امان نمانده است. او یک بار گفت: «من منوتی را نبخشیده‌ام. هرگز هم نخواهم بخشید.»

دنی آلوز
مارادونا یک بار درباره دنی آلوز گفت: «او آدم احمقی است. او ۲۸ سانتر انجام داد که چهار تایش موفق بود. او به این دلیل حرف می‌زند که در قسمتی از زمین حضور دارد که در آن فوتبال در جریان نیست. اگر بخواهیم درباره او حرف بزنیم من اینجا را ترک می‌کنم.»

بکام
مارادونا همچنین به ازدواج دیوید بکام اشاره کرده است و به این ترتیب عملکرد او را در زمین زیر سوال برده است: «هرچند که بکام همیشه خیلی درگیر مسائل همسر خواننده‌اش بوده است اما گاهی هم فرصت کرده که در زمین فوتبال خیلی خوب بازی کند ولی او چیزی به تیم ملی کشورش بدهکار است.»

راموس
مارادونا به‌تازگی به سرخیو راموس حمله کرده است. مارادونا از دیه‌گو گودین تعریف کرد و بعد در طعنه به مدافع رئال مادرید گفت: «دیگر عصبانی نشو سرخیو راموس، گودین بهترین است، همین و بس.»

لوپتگی
پیش از جام جهانی، خولن لوپتگی اعلام کرد که به رئال مادرید خواهد پیوست. او را به همین دلیل از تیم ملی اسپانیا اخراج کردند و فرناندو هیرو جای او را گرفت. مارادونا گفت که او نباید به رئال مادرید می‌رفت: «نمی‌شود این‌طور باشد که لوپتگی که مربی تیم ملی کشورش است، بتواند با تیمی در اسپانیا قرارداد ببندد. این کار او اصلا برای تیم ملی خوب نبود.»

دل‌بوسکه
هرچند که بیسنته دل‌بوسکه به‌عنوان مربی اسپانیا موفقیت‌های بزرگی کسب کرد و در دوران ورزشی‌اش هم افتخارات بسیاری داشت اما مارادونا از او ناراضی است: «دل‌بوسکه کارهای بسیار زیادی می‌توانست انجام بدهد تا مربی مطلوب‌تری باشد. او چیزهای زیادی کم دارد.»

شیلتون
مارادونا به زخمی نمک پاشیده که هرگز خوب نمی‌شود. او که در جام جهانی ۱۹۸۶ با دست به پیتر شیلتون، دروازه‌بان انگلیس گل زد، به او مشهورترین صحنه دوران ورزشی‌اش را یادآوری کرده است: «بگذار یک راز را بهت بگویم، شیلتون. من آن توپ را با دست زدم.»

رسانه‌ها
مارادونا همیشه رابطه بدی با رسانه‌ها داشته و هرگز از انتقاد از آنها چشم‌پوشی نکرده است: «اگر برای اینکه مربی تیم ملی باشید باید با رسانه‌ها صحبت کنید و با آنها لابی کنید، من از سمت خود کناره‌گیری می‌کنم.»

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «فی سبیل الله»

سایت بدون – فی سبیل الله یعنی در راه خدا این یک اصطلاح فقهی و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *