هالند را بارسلونا و رئال مادرید می‌خواهند/جدیدترین نسخه جنگ ستارگان

سایت بدون- ارلینگ هالند را می‌توان آخرین نمونه از بازیکنانی دانست که مورد توجه دو غول فوتبال اسپانیا، بارسلونا و رئال مادرید قرار گرفته و می‌تواند یک جنگ سخت را میان این دو تیم به وجود آورد. خوان لاپورتا، رئیس بارسلونا با وجود مشکلات مالی تیمش به‌دنبال جذب مهاجم بوروسیادورتموند است که در رادار رئال مادرید هم قرار دارد با آنکه احتمالاً در تابستان کیلیان امباپه را می‌آورد.البته تیم‌های لیگ برتری منچسترسیتی و چلسی هم دوست دارند این بازیکن را بیاورند ضمن اینکه پاری‌سن‌ژرمن در صورت جدایی امباپه، مشتری این مهاجم نروژی است.

تردید رئال درباره سوارس
لوییس سوارس، فوق‌ستاره دیگری بود که مورد توجه هر دو تیم رئال مادرید و بارسلونا قرار گرفت به خاطر بازی‌های فوق‌العاده‌ای که برای لیورپول انجام می‌داد. سوارس در تابستان سال ۲۰۱۳ گفت: «هر بازیکنی می‌خواهد به قله برسد و رئال مادرید در قله است.» لیورپول آن سال او را نفروخت و هر دو غول اسپانیایی مایل بودند تابستان بعد او را به خدمت بگیرند. کارلو آنچلوتی موافقتش را برای خریدن سوارس اعلام کرد اما اصرار داشت که کریم بنزما نباید فروخته شود چون از نظر مربی ایتالیایی، مهاجم فرانسوی بازیکن ایده‌آلی برای تکمیل بیل و کریستیانو رونالدو بود. بارسلونا سوارس را خرید اما او تا دو ماه بعد از شروع فصل نمی‌توانست بازی کند چون در جریان جام جهانی برزیل، جورجو کیلینی را گاز گرفته بود و از سوی فیفا با چهار ماه محرومیت مواجه شد.

«بله» بکام به رئال
اولین دوئل میان فلورنتینو پرس و لاپورتا در نقل و انتقالات در تابستان ۲۰۰۳ رخ داد وقتی منچستریونایتد پیشنهاد بارسلونا برای جذب دیوید بکام را پذیرفت اما او در نهایت از رئال مادرید سر درآورد. لاپورتا بعداً در مصاحبه‌ای ادعا کرد یونایتد از بارسلونا استفاده کرد تا بکام را به مادرید بفروشد اما بازیکن سابق تیم ملی انگلیس گفت از اول دوست داشته با تیم مادریدی قرارداد ببندد و نمی‌خواسته به کاتالونیا برود. او با قراردادی چهارساله به ارزش ۲۵ میلیون یورو به رئال رفت.

امضای قرارداد با رونالدینیو
بعد از ناکامی در جذب بکام و رفتن او به رئال مادرید، لاپورتا ۲۵ میلیون یورو به اضافه پنج میلیون پاداش و مزایا پرداخت تا رونالدینیو را از پاری‌سن‌ژرمن بگیرد چون احساس می‌کرد پرس به پرستیژ بارسلونا لطمه وارد کرده. رئال مادرید تلاش کرده بود رونالدینیو را متقاعد کند یک سال دیگر در پاریس بماند و بعد برای آوردنش به سانتیاگو برنابئو شانسش را امتحان کند اما این برزیلی تصمیم گرفت همان تابستان به بارسلونا برود.

ماجرای تمام نشدنی نیمار
چند سال بعد هم بارسلونا در خرید نیمار از سانتوس برنده شد. واگنر ریبیرو یکی از بزرگترین ایجنت‌های فوتبال در امریکای جنوبی گفت: «رئال‌مادرید خیلی اصرار داشت اما نیمار نمی‌خواست برای این تیم بازی کند و دوست داشت به بارسلونا برود. فلورنتینو فکر می‌کرد نیمار را گرفته، او پیشنهاد را پذیرفت و من نیمار را به او معرفی کردم. او می‌خواست ۴۰ میلیون یورو بدهد و تمام شرایط ما را قبول کرد. پدر نیمار زمان خواست چون پسرش بارسا را ترجیح می‌داد. رئال اصرار کرد، سه وکیل و مدیر را فرستادند، ۲۰ روز ماندند و به من می‌گفتند زودتر کار را تمام کنم. لیونل مسی به او زنگ زد، جرارد پیکه هم همین طور اما رئیس وقت بارسلونا، ساندرو روسل نمی‌خواست من در مذاکرات باشم. او بابت ترانسفر نیمار به بارسلونا یک سنت هم به من نداد حتی در جشن هم دعوتم نکردند چون من به فلورنتینو پرس نزدیک‌تر بودم.» بارسلونا سال ۲۰۱۳ نیمار را خرید و همان تابستان رئال با گرت بیل قرارداد بست. به گفته ریبیرو، نیمار دو سال بعد از انتقال به پاری‌سن‌ژرمن می‌توانست به رئال مادرید برود: «می‌خواستند برایش ۳۰۰ میلیون یورو بدهند اما ناصر الخلیفه او را با یک میلیارد هم از دست نمی‌داد.»

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «گاف دادن»

سایت بدون – اصل کلمه گاف از زبان فرانسه است و به معنای حرف ناپسند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *