هدیه سه مغ ایرانی به تیم فوتبال چلستر فیلد

در دیدار تیم‌های چسترفیلد و ابسفلیت یونایتد اتفاق‌های باورنکردنی رخ داد که به نفع میزبان تمام شد. در جهان فوتبال، داستان‌های باورنکردنی وجود دارد و شنبه یکی از آنها در دیدار چسترفیلد و ابسفلیت یونایتد از دسته پنجم فوتبال انگلیس رخ داد؛ اتفاقی که پنجم ژانویه در فوتبال انگلیس افتاد شبیه فیلم‌های هالیوودی بود و با یک پایان غیرقابل انتظار همراه شد.
ابسفلیت در حالی که ۳۰ دقیقه به پایان بازی باقی مانده بود با ۳ گل از میزبانش پیش بود. با این حال چسترفیلد توانست به بازی برگردد. دنتون و فورتون بازی را ۳ بر۲ کردند اما به نظر می‌رسید آنها شکست را پذیرفته‌اند. در چنین شرایطی ویل اوانز با یک ضربه سر فراموش نشدنی بازی را در دقیقه ۹۵ به تساوی کشاند.
گل این بازیکن به نظر می‌رسید برای تساوی کافی باشد اما در حمله بعدی بورتون، دروازه‌بان میزبان خطا کرد و داور علاوه بر اینکه یک ضربه پنالتی به نفع ابسفلیت اعلام کرد به او کارت قرمز هم نشان داد. بورتون مجبور شد زمین بازی را ترک کند. از طرفی چسترفیلد تمام تعویض‌هایش را انجام داده بود و به همین خاطر اوانز به عنوان دروازه‌بان درون دروازه قرار گرفت تا ضربه پنالتی زده شود. این اتفاق ضربه سختی برای میزبان بود که توانسته بود نتیجه
۳ بر صفر را جبران کند. با این حال اوانز در کمال شگفتی پنالتی را مهار کرد و به قهرمان تیمش تبدیل شد. بدون شک این اتفاق، هدیه بزرگ «Reyes Magos» به چسترفیلد بود که از طریق اوانز به آنها داده شد.
Reyes Magos یا ۳ مُغ،  ۳ شاه، ۳ پادشاه مقدس یا  ۳ فرزانه به ۳ اندیشمند ایرانی گفته می‌شود که با علم ستاره‌شناسی، میلاد حضرت مسیح را دریافتند و از شرق به سوی بیت‌لحم حرکت کردند تا پس از تولد حضرت عیسی(ع) برای گرامیداشت او هدایایی همچون طلا، عود و صمغ به او اهدا کنند. در دانشنامه بریتانیکا نام آنها به عنوان پادشاه پارسیان، پادشاه هندیان و پادشاه عرب‌ها آورده شده ولی مسیحیان سوریه نام‌های سه مُغ را لرونداد، گشناساف و هرمیزداز می‌دانند. این نام‌ها که بیشتر به نام‌های پارسی شبیه است احتمال صحت بیشتری دارد. با گذشت زمان کشورهای کاتولیک این روز را جشن گرفتند (ششم ژانویه). نام کنونی Reyes Magos، ملچور، گاسپار و بالتاسار است. در حال‌ حاضر در کشورهای کوبا، مکزیک، پورتوریکو، دومینیکن، پاراگوئه، اروگوئه، کلمبیا، ونزوئلا و ‌اسپانیا ششم ژانویه را جشن می‌گیرند. در ‌اسپانیا از قرن ۱۹ این شب به جشن کودکان تبدیل شد و آنها هدیه‌هایی دریافت می‌کنند.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «دلنگ دلنگ»

سایت بدون – صدای زنگ شتر و هر زنگوله ای که به گردن حیوانات وصل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *