هزینه سنگین حمایت از رونالدو برای یوونتوس

سایت بدون-بعد از آنکه باشگاه یوونتوس متعاقب بالا گرفتن حرف‌وحدیث‌ها درباره‌ متهم شدن رونالدو به آزار جنسی یک زن با انتشار بیانیه‌ای از ستاره‌ پرتغالی‌اش حمایت و از او با عنوان یک قهرمان بزرگ یاد کرد، گری لینه‌کر در واکنش به این بیانیه، باشگاه یوونتوس را یک باشگاه وحشتناک خواند. این درحالی است که همزمان با باز شدن دوباره‌ تحقیقات پلیسی درباره این پرونده، ۲ حامی مالی رونالدو، نایکی و الکترونیک آرتز از او فاصله گرفته‌اند. روز جمعه سهام باشگاه یوونتوس با افت شدید مواجه شد و قیمت این سهام حدود
۱۰ درصد کاهش یافت. این درحالی است که دیروز شنبه میزان کاهش ارزش سهام یوونتوس به ۱۸ درصد رسید. باشگاه سابق رونالدو، منچستریونایتد هم بعد از آنکه با استفاده از لحنی شبیه به لحن بیانیه‌ یوونتوس، گزارش‌هایی درباره‌ خوشحالی باشگاه از بازگشت رونالدو به اولدترافورد در روز ۲۳ اکتبر برای بازی در مسابقه‌ یونایتد و یوونتوس منتشر کرد به این امید که در فروش بلیت‌های این مسابقه کمک‌کارش باشد، با انتقادهای تند افکار عمومی مواجه شده است. رونالدو در حال حاضر با اتهامات یک زن مواجه شده که مدعی است در سال ۲۰۰۹ توسط او مورد آزار جنسی قرار گرفته است.

رونالدو این اتهام را رد کرده است. سرمربی یوونتوس ماسیمیلیانو آلگری در این‌باره گفت: «باید بگویم من رونالدو را فقط ۳ ماه است از نزدیک می‌شناسم ولی در طول سال‌های گذشته و از دور، چه در درون زمین و چه بیرون از زمین، او را فردی جدی دیده‌ام. رونالدو حرفه‌ای است و می‌تواند با وجود همه‌ حرف‌وحدیث‌ها در بازی فقط روی بازی‌اش تمرکز کند». باشگاه یوونتوس در پی اوج گرفتن انتقادها در توئیتی اعلام کرد: «رونالدو در ماه‌های اخیر نشان داده چقدر حرفه‌ای است. این مسائل که ظاهراً به حدود ۱۰ سال پیش بازمی‌گردد نظر ما درباره‌ او را تغییر نخواهد داد؛ نظری که همه‌ کسانی که با این قهرمان بزرگ از نزدیک در ارتباط بوده‌اند با آن موافق هستند». گری لینه‌کر، جنتلمن فوتبال انگلیس با انتقاد تند از باشگاه یووه به خاطر انتشار این توئیت بیانیه‌‌مانند، آن را غیرقابل قبول خواند. لینه‌کر در پاسخ به این توئیت در شبکه‌های اجتماعی نوشت: «نتیجه‌ روند حقوقی هر چه باشد، انتشار این بیانیه از طرف یوونتوس وحشتناک است».

بانوی پیر فوتبال ایتالیا در کنار این توئیت، ویدئویی از رونالدو منتشر کرد که او را در تمرینات در حال گلزنی نشان می‌داد و شادی بعد از گل مخصوص او را به تصویر می‌کشید. روز پنجشنبه که فهرست بازیکنان دعوت‌شده به تیم‌ملی پرتغال برای بازی با تیم‌های لهستان و اسکاتلند اعلام شد، نام رونالدو در این فهرست به چشم نمی‌خورد هر چند تیم‌ملی پرتغال هم با انتشار یک بیانیه به دفاع از رونالدو برخاست. اما از سوی دیگر حامیان مالی رونالدو، کمپانی نایکی و الکترونیک آرتز نسبت به این ماجرا بشدت نگران هستند و روند حقوقی آغاز شده در دادگاه را به دقت زیر نظر دارند. نایکی در بیانیه‌ای اعلام کرد: «ما از اتهام‌های ناراحت‌کننده‌ منتشر شده بشدت نگران هستیم و وضعیت را همچنان به دقت زیر نظر گرفته و دنبال خواهیم کرد». نایکی از سال ۲۰۰۳ با رونالدو همکاری می‌کند و در سال ۲۰۱۶ اعلام کرد با رونالدو قراردادی مادام‌العمر امضا کرده که ارزش آن ممکن است به چیزی در حدود یک میلیارد دلار برسد. الکترونیک آرتز هم ۲ سال پیاپی در زمان انتشار نسخه‌ جدید بازی‌های کامپیوتری فیفا برای روی جلد بازی از تصویر رونالدو استفاده کرده بود. این کمپانی هم بعد از این ماجراها اعلام کرد: «ما خبرهای نگران‌کننده و اتهامات مطرح شده علیه کریستیانو رونالدو را دیده‌ایم و ماجراها را به دقت تعقیب می‌کنیم. انتظار ما این است ورزشکارانی که از تصویرشان روی جلد محصولات‌مان استفاده می‌کنیم، سفیران الکترونیک آرتز باشند و رفتاری مطابق با ارزش‌های شرکت ما نشان دهند».

می توانید این مطلب را هم بخوانید

تصویر زنی که مدعی است کریستیانو رونالدو به او تجاوز کرده / نام او کاترین است

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «آش و لاش»

سایت بدون – آش یک ماده غذایی است که همه اجزای آن از هم جدا …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *