همه آن چیزی که باید درباره شیخ دیاباته مهاجم استقلال بدانید(ویدئو)

سایت بدون -شیخ دیاباته که پیش قراردادش را با استقلال امضا کرده بود روز گذشته در تست های پزشکی شرکت کرد تا در صورت تایید قرارداد خود را با آبی ها نهایی کند.

شیخ دیاباته بعد از تایید در تست های پزشکی امروز با حضور در محل باشگاه قرارداد خود را با استقلال نهایی کرد.

مهاجم جدید استقلال تجربه بالایی دارد. آمار ۹۱ گل در ۲۱۲ بازی آمار بسیار خوبی برای یک مهاجم است، یعنی در هر ۲.۳ بازی یک گل آن هم در کشورهای مختلف و در سطوح متفاوت!
او در فصل ۱۳-۲۰۱۲ با بوردو قهرمان جام حذفی فرانسه شده که بدون شک مهمترین افتخار دیاباته محسوب می‌شود. او در بازی فینال مقابل «اِویان» دوگل زد، یک‌پنالتی از دست داد و در برتری سه بر دوی بوردو بدون شک ستاره زمین بود. جالب اینکه او گل سوم را در دقیقه ۸۹ به ثمر رساند.
همچنین نایب قهرمانی در فصل ۰۸-۲۰۰۷ در لیگ فرانسه همراه بوردو (که البته در این فصل بازی نکرد) و نایب قهرمانی سوپرجام همراه این تیم (که در این تک بازی هم بدلیل مصدومیت در لیست نبود) از دیگر افتخارات اوست.‌
‌دیاباته ۲۱ بازی ملی و ۱۳ گل دارد که‌ در تیمهای ملی آماری بسیار خوب اس . او ۱۹ بار هم در رقابتهای لیگ اروپا در لباس تیم های بوردو و عثمانلی اسپور بازی کرده است.‌
دیاباته در مجموع ۱۴۳ بازی در لیگ فرانسه انجام داده که بیش از هر لیگ دیگری است. بطور کلی از «نظر تعداد گل در لیگ‌هایی که بازی کرده» او یکی از بهترین گلزنان خارجی (و شاید بهترین) است که به لیگ‌ ایران آمده‌ است

این بازیکن به دلیل سوابقی که دارد به احتمال فراوان از استانداردهای کافی برای بازی در خط آتش آبی ها بهره مند خواهد بود. دیابانه مهاجمی است با نزدیک به ۲ متر بلندای قامت که این ویژگی احتمالا او را به مرد اول جنگ های هوایی در استقلال بدل خواهد کرد.

 دیابانه که از فیزیک بسیار مناسبی برخوردار است در کنار این خصوصیت که برگرفته از ذات فیزیکی اش است تبحر مطلوبی در بازی با پا دارد و هرگز مهاجمی یک بعدی نیست. به احتمال زیاد دیاباته در خط حمله استقلال نقشی محوری خواهد داشت ولااقل در هفته های آغازین لیگ از سوی استراماچونی به بازی گرفته خواهد شد. اما اینکه مهاجم ۲ متری اهل مالی قابلیت تداوم حضور در خط اتش استقلال را داشته باشد روشن نیست و هرگز نمی‌توان درباره عاقبت این بازیکن در خط حمله استقلال پیش داوری داشت اما آنچه به عنوان کارنامه یا رزومه از این بازیکن برجا مانده نشان می‌دهد که استراماچونی می‌تواند به این مهاجم امیدوار باشد. مهاجمی که در آکادمی بوردو فرانسه بوده و از آنجا به تیم اصلی بوردو منتقل شده است. دیاباته هشت سال در این تیم حضورداشته و آمار ۶۶ گل زده در ۱۵۲ بازی را در این باشگاه به دست آورده است. دیاباته ۳۱ ساله و متولد کشور مالی است. او دیاباته سپس یک سال به آژاکسیو فرانسه به صورت قرضی منتقل شده و در آنجا هم عملکرد خوبی داشته است.

 او یک سال هم در نانسی بوده و سپس به عثمانلی ترکیه رفته است. در سال ۲۰۱۷ دیاباته در متز بازی کرده و سپس راهی بنونتو ایتایا در سری B این کشور شده است. آخرین باشگاه دیاباته، الامارات امارات بوده که در این تیم و در ۱۹ بازی، ۱۰ گل به ثمر رسانده است. آنچه از دیاباته می‌بینیم تصویر سیاهی نیست. مهاجم تنومند اهل مالی که گفته می‌شود از استقلال ۶۰۰ هزار دلار نیز طلب دستمزد کرده، حالا در آستانه تجربه نو در دوران حرفه ای خود است. دیاباته تا قبل از حضور در ایران بازی در ۵ کشور(فرانسه، ایتالیا، ترکیه، امارات و مالی) را تجربه کرده است و عضویت در استقلال ایران را باید ششمین تجربه حرفه ای اش در عرصه فوتبال دانشت.

پیوستن این بازیکن به استقلال و حضور در تست های پزشکی برای رسانه های خارجی نیز بی اهمیت نبوده است. سایت اوست فرانس با اشاره به حضور دیابانه در ایران نوشته است که گلزن سابق بوردو در آستانه حضور در ترکیب آبی‌ها قرار دارد. این رسانه به گلزنی دیاباته در سال های ۲۰۰۸تا ۲۰۱۶ در تیم بوردو اشاره کرده است.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «آخ نگفتن»

سایت بدون – آخ کمترین واکنش انسان به درد و رنج است آخ گفتن خیلی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *