همه گزینه های سرمربیگری رئال مادرید/ حمله به نیمکت زیدان

از تیتر روی جلد مارکا در شماره صبح جمعه با این مضمون که «عجله‌ای برای معرفی جانشین نیست» می‌شد حدس زد رئال‌مادرید در کورس جذب مربیان برتر فوتبال اروپا عقب می‌ماند. زمانی که یوونتوس «بله» ماسیمیلیانو آلگری را برای گرفتن جای آندره‌آ پیرلو گرفته بود، رئالی‌ها هنوز داشتند به این فکر می‌کردند که آیا آلگری می‌توان جانشین خوبی برای زین‌الدین زیدان باشد یا نه و به این ترتیب اصلی‌ترین گزینه آنها برای هدایت تیم در فصل آینده از چنگ‌شان پرید. حمایت ناکامی فلورنتینو پرس از زیدان در طول فصل گذشته به بهای جدایی سرمربی فرانسوی از کهکشانی‌ها تمام شد و حالا آنها باید یک مربی جدید پیدا کنند. نشریه دیلی‌میل هم به گزینه‌های باقی‌مانده رئالی‌ها برای جانشینی زیزو نگاهی انداخته است:

مائوریسیو پوچتینو: یکی از دلایلی تصمیم زیدان به جدایی، تلاش مدیران باشگاه برای پیدا کردن جانشین او در فصل گذشته بود. پوچتینو گزینه‌ای بود که پرس در اواخر سال ۲۰۲۰ قصد داشت به خدمت بگیرد، یعنی همان زمانی که رئال‌مادرید در آستانه حذف از مرحله گروهی لیگ قهرمانان قرار گرفته بود. در واقع پوچتینو همان دفعه اولی که زیدان تصمیم به ترک کهکشانی‌ها گرفت (تابستان سال ۲۰۱۸) هم می‌توانست جانشین او شود اما به‌دلیل قرارداد طولانی مدتی که با تاتنهام بسته بود این هدف محقق نشد. پرس می‌دانست گرفتن پوچتینو از کسی مانند دنیل لوی (رئیس باشگاه تاتنهام) غیرممکن است به همین دلیل هم تلاش چندانی نکرد به‌جای او به سراغ خولن لوپتگی رفت. اکنون زیدان دوباره رفته اما بار دیگر پوچتینو قرارداد دارد و این‌بار با پاری‌سن‌ژرمن. اما این دفعه با دفعه قبل فرق دارد. زیدان قبل از ترک رئال به بازیکنانش گفته در صورت دریافت پیشنهادی ایده‌آل آن را قبول خواهد کرد. پاری‌سن‌ژرمن هم اگر احساس کند شانسی برای استخدام زیزو دارد، به پوچتینو اجازه رفتن خواهد داد. پوچتینو علاقه خاصی به تاتنهام و لندن دارد اما خانواده او در اسپانیا زندگی می‌کنند. از نظر تاتنهامی‌ها احتمال اینکه پوچتینو بین رفتن به تیمی که آن را خوب می‌شناسد یا قبول چالشی جدید، گزینه دوم را انتخاب کند، بیشتر است. اما آیا پوچتینو در رئال‌مادرید موفق خواهد شد؟ خب رئال تیمی است که شما باید جام ببرید و انتظار می‌رود در این تیم رکوردهایی خوب را به ثبت برسانید. آمار پوچتینو اما در این حوزه شاید زیاد جالب نباشد، بخصوص که او در فصل گذشته نتوانست با PSG قهرمان لوشامپیونا شود. اما او استاد ساختن تیم‌های بسیار خوب با تکیه بر ستاره‌های جوان و بازیکنان کم‌تجربه است.

رائول: گزینه دیگر جانشینی زیدان هم‌تیمی سابق او رائول گونزالس است که تیم تحت هدایتش (رئال‌مادرید کاستیا) با اختلاف ناچیز نتوانست به دسته دوم فوتبال اسپانیا در فصل گذشته صعود کند. او بسیاری از بازیکنان جوان رئال‌مادرید را می‌شناسد و فصل گذشته هم با آنها قهرمان لیگ قهرمانان جوانان اروپا شد. مشکلی که او دارد و کوچک هم نیست، مخالفت فلورنتینو پریس با استخدام مربیان کم‌تجربه برای تیم است. البته نظر هواداران برعکس است اما پرس الان به هرچیزی فکر می‌کند از جمله انجام کارهای عوام‌فریبنده در ابتدا دوره جدید ریاست چهارساله‌اش. رائول اگرچه به ویسنته دل‌بوسکه جدید معروف شده اما از نظر پرس او هنوز کم‌تجربه‌تر از آن است که بتواند رئال را هدایت کند.

آنتونیو کونته: کونته گزینه مشخص جانشینی زیدان است که شانسش برای جانشینی مرد فرانسوی از پوچتینو هم بیشتر است. یک تئوری که وجود دارد این است که کونته ممکن است برای رختکن رئال‌مادرید بیش از اندازه منضبط و مقرراتی باشد اما پرس رئیسی است که هرگز مربیانش را به‌خاطر تذکر و برخورد جدی با بازیکنان خاطی، مورد انتقاد قرار نداده است. دفعه قبلی که از آنتونیو کونته به‌عنوان گزینه مربیگری رئال‌مادرید نام برده می‌شد، کاپیتان سرخیو راموس به‌نوعی این انتخاب پرس را وتو کرد. راموس در آن زمان گفت رئال‌مادرید تیمی است که به مربی مقتدر نیاز ندارد چراکه حضور کارلو آنچلوتی و کارنامه او ثابت کرده رئال‌مادرید با یک مربی منعطف و آرام هم می‌تواند موفقیت کسب کند. اما این‌بار راموس ممکن است مجبور به ترک رئال‌مادرید شود چراکه تنها چند هفته دیگر به پایان قراردادش مانده است. کونته عاشق استفاده از خط دفاعی سه‌نفره است و رئال‌مادرید هم بازیکنان لازم برای این کار را دارد و یکی از آنها داوید آلاباست.

ژابی آلونسو: ژابی آلونسو نه‌تنها به‌عنوان سرمربی رئال‌سوسیداد تیمی جوان و مهیج را ساخته است بلکه شخصیت محبوب فلورنتینو پرس هم هست. البته پرس در شرایطی مانند رائول، آلونسوی ۳۹ساله را هم هنوز برای قبول هدایت رئال‌مادرید بسیار کم‌تجربه می‌داند. آلونسو می‌داند در آینده از رئال‌مادرید پیشنهاد دریافت خواهد کرد به همین دلیل عجله‌ای برای قبول هدایت آن ندارد.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «جا خوردن»

سایت بدون – آدمی که دستپاچه می شود موقعیت خود را فراموش می کند یعنی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *