واکنش برانکو به در گذشت علی انصاریان و مهرداد میناوند


من با مهرداد میناوند کار کرده‌ام. او بازیکن فوق‌العاده‌ای بود که در جناح چپ توانایی بسیار خوبی داشت و در اروپا، تیم ملی و پرسپولیس همیشه درخشش خیلی خوبی داشت. مهرداد بازیکن بین‌المللی بود و همیشه در بازی‌های ملی و تیم‌های خارجی که بازی می‌کرد درخشش بالایی داشت



برانکو ایوانکوویچ سرمربی سابق تیم پرسپولیس و تیم ملی ایران و سرمربی فعلی تیم عمان در خصوص شرایط این روزهای خودش و تیم تحت رهبری‌اش صحبت می‌کند. پروفسور که علاقه چندانی به مصاحبه کردن ندارد با ما دقایقی همکلام شد و به سؤالات‌مان پاسخ داد.

از آخرین برنامه خودتان حرف بزنید که تیم تحت هدایت‌تان چه شرایطی خواهد داشت؟
دو سه هفته دیگر قرار است به عمان بروم اما با برنامه‌ریزی جدیدی که انجام شده باید دید اوضاع چگونه خواهد شد. من مشغول برنامه‌ریزی برای تیمم هستم و سعی دارم تا هر چه زودتر در کشور عمان حاضر شوم و از نزدیک اوضاع را بررسی و کارم را شروع کنم اما کرونا موجب تغییراتی می‌شود که باز هم شرایط نیاز به بررسی بیشتر دارد.
دوست داریم که در مورد فوت مهرداد میناوند و علی انصاریان نظر شما را بدانیم؟
فوت این دو بازیکن ارزشمند مرا هم خیلی ناراحت و متأسف کرد و جا دارد که این ضایعه غم‌انگیز را به تمام مردم ایران، خصوصاً علاقه‌مندان به فوتبال و خانواده آنها تسلیت بگویم. من با مهرداد میناوند کار کرده‌ام. او بازیکن فوق‌العاده‌ای بود که در جناح چپ توانایی بسیار خوبی داشت و در اروپا، تیم ملی و پرسپولیس همیشه درخشش خیلی خوبی داشت. مهرداد بازیکن بین‌المللی بود و همیشه در بازی‌های ملی و تیم‌های خارجی که بازی می‌کرد درخشش بالایی داشت و در پرسپولیس هم جزو بازیکنان شاخص این تیم بود. جدا از این می‌دانم که علی انصاریان هم جزو بهترین مدافعان ایران بوده که برای فوتبال ایران خصوصاً علاقه‌مندان به پرسپولیس خاطرات خوبی را رقم زده است. به همین دلیل وقتی خبر درگذشت این دو بازیکن خوب را شنیدم، واقعاً خیلی ناراحت و متأثر شدم. متأسفانه کرونا شرایط سختی را حاکم ساخته که امیدوارم هر چه زودتر برطرف شود.
در خصوص پرسپولیس هم دوست داریم که نظرتان را بدانیم چون نظرتان برای علاقه‌مندان به فوتبال خصوصاً پرسپولیس که شما سال‌ها برای آنها قهرمانی‌های متعددی به ارمغان آورده‌‍‌اید مهم است؟
این نظر لطف شماست. خوشحالم که پرسپولیس باز هم به یکه‌تازی خودش ادامه می‌دهد. شخصیت خوبی در بین بازیکنان پرسپولیس وجود دارد که موجب شده بازیکنان این تیم مشتاقانه برای پیروزی و صدرنشینی تلاش کنند و قهرمانی هم هدف اولشان باشد.
فکر می‌کنید پنجمین قهرمانی متوالی باز هم برای پرسپولیس رقم بخورد؟
به طور مسلم قهرمانی هر سال سخت‌تر می‌شود اما یحیی مربی خیلی خوبی است. مربی موفقی که در تیم ملی شاگردم بوده و در چند سال اخیر در تیم‌هایی که کار کرده، کارنامه خیلی خوبی داشته و به نوعی خودش را به‌عنوان یکی از مربیان خوب ایران و حتی آسیا مطرح و معرفی کرده است. یحیی شناخت خیلی خوبی از فوتبال ایران و آسیا دارد که منجر به کسب عنوان قهرمانی در لیگ برتر و عنوان نایب قهرمانی در آسیا شده است. من اطمینان دارم یحیی به خوبی در نیم فصل تیم خودش را تقویت کرده و شرایط را برای کسب قهرمانی پنجم مهیا ساخته ضمن اینکه تیم پرسپولیس با شرایط خوبی که در فاز نتیجه‌گیری داشته، قادر است که با قهرمانی نیم فصل را به پایان برساند و گام مهمی برای پنجمین قهرمانی متوالی بردارد. قهرمانی‌های متوالی وجهه پرطرفدارترین تیم ایران را بسیار مناسب کرده و وجود روحیه برتری‌جویی و قهرمانی و حس قهرمانی سیری‌ناپذیر موضوعات مهمی هستند که به نظرم باز هم در موفقیت تیم پرسپولیس خیلی مهم هستند و شاید به همین دلیل است که هر بازیکنی که به پرسپولیس می‌آید خیلی زود در قالب کار تیمی به شکل موفقی قرار می‌گیرد و روزهای خوبی را برای این تیم رقم می‌زند. در واقع پرسپولیس در چند سال اخیر در عمل نشان داده بهترین تیم ایران است و با شرایط ایده‌آلی که کادر فنی این تیم و بازیکنانش دارند، فکر می‌کنم پرسپولیس می‌تواند پنجمین قهرمانی متوالی را برای هوادارانش به ازمغان بیاورد و این برای تیمی که به قهرمانی عادت کرده امری نشدنی و رویا محسوب نمی‌شود.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «گاف دادن»

سایت بدون – اصل کلمه گاف از زبان فرانسه است و به معنای حرف ناپسند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *