وزن و رژیم غذایی چه تاثیری در برابر ابتلا به سرطان دارد؟

بنا بر بررسی جدید محققان دانشگاه آلبرتا در کانادا، توده عضلانی بدن و تغذیه مناسب که سرشار از پروتئین و مواد مغذی باشد می‌توانند نقش مهمی در مبارزه با سرطان داشته باشند.

سایت بدون -محققان با فراتحلیل بیش از ۱۵۰ تحقیق، به این نتیجه رسیدند که سرطان بیماران مبتلا به کاهش توده عضلانی، سخت‌تر شده و از نرخ بقای این بیماران کاسته می‌شود.

این محققان می‌گویند، ماهیچه برای حرکت و تعادل مهم است و موجب توان و قدرت بدن فرد می‌شود. اما آن حاوی اسیدهای آمینه هم هست و هر چه بیشتر این توده‌های عضلانی را از دست بدهید، عواقب بدتری در انتظارتان است.

شاخص توده بدنی در انواع بدن‌ها متفاوت است. مثلا ممکن است یک تماشاچی مسابقه کشتی با شاخص توده بدنی خاصی، نرمال باشد اما همان شاخص توده بدنی برای کشتی‌گیر مناسب نبوده و او را در گروه افراد چاق قرار دهد. در واقع ترکیب و مقدار ماهیچه‌های بدن در افراد هم‌وزن فرق دارد.

محققان در بررسی‌های خود متوجه پارادوکس چاقی در افراد مبتلا به بیماری‌های مزمن شدند. بیمارانی که شاخص توده بدنی‌شان بیشتر بود، بیش از بیماران دیگر می‌توانستند از پس بیماری خود برآیند. علت این وضعیت تاکنون مشخص نبود. اما حالا محققان کانادایی می‌گویند، پاسخ در ماهیچه‌های بدن (و البته نه چربی) نهفته است.

این محققان به بررسی بیماران مبتلا به سرطان پرداختند و متوجه شدند بیماران مبتلا به ضعف عضلانی، نمی‌توانند به‌خوبی با سرطان مبارزه کنند. همچنین درمان‌های مربوط به سرطان مانند شیمی‌درمانی هم ماهیچه‌های آنها را بیش از پیش دچار ضعف می‌کرد.

از طرفی تغذیه نامطلوب که منجر به ماهیچه‌سازی در بدن نمی‌شود هم می‌تواند شرایط عضلات این بیماران را بدتر کند.

 افراد با پیروی از تغذیه مناسب افزایش حجم عضلات بدن و ورزش‌ می‌توانند توده عضلانی خود را در سطح مطلوب نگهدارند و خود را در برابر بیماری‌های مختلفی مانند سرطان مقاوم کنند.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «غلط انداز»

سایت بدون – غلط انداز یک اصطلاح میان شکار چیان است غلط انداز کسی است …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *