ویدیوی مهاجم تراکتور باج‌خواهی است؟/ ماجرای عجیب آنتونی استوکس

http://www.iran-varzeshi.com/content/imgcache/142971/image_600_400.jpg
سایت بدون -در شرایطی که باشگاه تبریزی با استوکس برای بازگشت توافق کرده، کمیته اخلاق وارد ماجرا شده است

انتشار فیلم غیر اخلاقی آنتونی استوکس، این روزها همه چیز را تحت‌ تأثیر خود قرار داده است. همه در حال صحبت کردن درباره این فیلم  عجیب  ١٨ ثانیه‌ای هستند. در چنین فضایی، اعلام خبر رسمی بازگشت استوکس به تبریز قضیه را پیچیده‌تر از قبل کرده است. منتهی قبل از بررسی حاشیه‌های مربوط به این فیلم غیر اخلاقی حتما باید تناقض در صحبت‌های عوامل باشگاه تراکتورسازی در پرونده استوکس را مرور کنید:   «زنوزی، مالک باشگاه که قبلا گفته بود استوکس باج‌خواهی کرده و به او باج نمی‌دهد، حالا این بازیکن را با پدرش به تبریز دعوت کرده و خواهان بازگشتش به تیم شده است.» علیرضا اسدی، مدیرعامل باشگاه که گفته بود: «تکرار بی‌انضباطی، شرایط روانی او با نگاه نامتناسب و غیرحرفه‌ای که اصرار به ترک ایران دارد، اصول حرفه‌ای باشگاه را خدشه‌دار کرده!» در آخرین مصاحبه خطاب به هواداران گفته است: «خبر خوش بدهم! استوکس برمی‌گردد»! تقوی، سرمربی این تیم هم یادش رفته که قبلا گفته بود هیچ بازیکنی بزرگتر از باشگاه نیست! او در انگلیس با استوکس مذاکره کرده تا او را به ایران برگرداند!

با بحرانی که به وجود آمده، معلوم نیست مدیران باشگاه تراکتورسازی و آنتونی استوکس چه‌کار خواهند کرد. شاید خیلی‌ها فکر کنند که آنها جوابی قطعی برای این شرایط ویژه ندارند. منتهی علیرضا اسدی، مدیرعامل تراکتورسازی توضیحات مهمی پیرامون این ویدیوی مستهجن ارایه داده است. اسدی می‌گوید: «استوکس حد فاصل سال‌های ۲۰۰۷ تا ۲۰۰۹ عضو تیم فوتبال ساندرلند انگلیس بوده است. در بین این سال‌ها یعنی چیزی حدود ۱۰‌سال پیش، انتشار ویدیوی خصوصی‌ با همسرش او را دچار مشکل می‌کند و این اتفاق باعث می‌شود که پرونده‌ای در دادگاه تشکیل شود و در پایان، دادگاه رأی به تبرئه استوکس و صدور قرار مجرمیت برای متخلفان منتشر‌کننده تصاویر می‌دهد.» نکته قابل توجه اینجاست که گفته می‌شود با حکم دادگاه و پیگیری‌های حقوقی استوکس، ویدیو از بسیاری از سایت‌ها حذف می‌شود، اما تلاش برای نابودی کامل آن با موفقیت همراه نبود.

حالا شاید تنها راه مسئولان باشگاه که برای بقای خود در کورس قهرمانی به بهترین گلزن خود نیازی ضروری دارند، این است که حمایتی تمام‌قد از او داشته باشند و شرایطی را ایجاد کنند که مسئولان برای حضور استوکس در ایران مانع نگذارند‍! آنها شاید تصمیم بگیرند که با مشکل به وجود آمده با سیاست‌های خاص خود مدارا کنند تا با مرور زمان همه چیز حل شود. در چنین فضای نفرت‌پراکنی اما طبیعی است که هواداران پرسپولیس و استقلال و حتی سایر تیم‌ها از قضیه استوکس به‌راحتی عبور نکنند. جالب اینجاست که سرخابی‌ها با توجه به وعده مسئولان تراکتورسازی برای بازگشت استوکس به ایران منتظر واکنش کمیته اخلاق و فدراسیون فوتبال هستند.

سوال روز این است؛‌ ویدیویی که مدیران باشگاه تراکتورسازی اعلام کرده‌اند مربوط به ١٠‌سال قبل است  و استوکس توانسته برای آن حکم تبرئه بگیرد،‌ چطور به یک‌باره در آستانه بازگشت استوکس،‌ سر از فضای مجازی ایران درمی‌آورد و تبدیل می‌شود به سوژه اصلی مورد بحث روز؟! علیرضا اسدی، مدیرعامل تراکتورسازی هم که انگار مطمئن است این ویدیو مانعی برای بازگشت دوباره استوکس به ایران نیست، تأکید می‌کند: «برای ارکان مدیریتی باشگاه و بنده جای سوال دارد؛ چرا باید این ویدیو بعد از حدود ۱۰سال و درست زمانی که قرار بود جلسه‌ای با استوکس برگزار شود تا مقدمات لازم برای بازگشت او به جمع پرشورها فراهم شود، در فضای مجازی منتشر می‌شود.» البته کانال‌های هواداری تراکتورسازی هم عامل پخش این ویدیو را دلالانی معرفی کرده‌اند که منافعشان از حضور استوکس در تراکتورسازی قطع شده است.

یکی از اعضای کمیته اخلاق درباره شرایط حاد به وجود آمده با تأکید بر این‌که در شرایط کنونی نمی‌خواهد نامش مطرح شود به «شهروند» گفت: «یک موضوع نادر است و ما تاکنون با چنین پرونده‌ای روبه‌رو نشده‌ایم. ویدیو مربوط به اتفاق و رابطه‌ای است که مربوط به گذشته بوده و در خارج از کشور رخ داده است. ضمن این‌که این موضوع مربوط به مسائل خصوصی افراد است و باز کردن جزییات آن کار درستی نیست. حالا که اتفاقات زندگی خصوصی جنبه عمومی پیدا کرده، موضوع پیچیده‌تر شده است. با توجه به این‌که درباره آن در جامعه ایران حرف زیاد زده می‌شود، نمی‌توانیم نسبت به آن بی‌تفاوت باشیم. ولی تصمیم‌گیری و اظهارنظر درباره این موضوع باید توسط جمیع اعضای کمیته اخلاق صورت بگیرد، چون موضوع حساسی است و مسائل دینی ما هم تأکید دارد نباید در زندگی خصوصی افراد کنکاش کنیم. ضمن این‌که این بازیکن هنوز به ایران بازنگشته و کسی که باید درباره درست بودن یا نبودن ویدیو توضیح بدهد خودش است، نه مدیران باشگاه! اگر قرار بر رسیدگی به پرونده باشد، این اتفاق تنها زمانی رخ خواهد داد که تمام اعضا درباره‌اش به جمع‌بندی برسیم و بازیکن مورد نظر در ایران حضورداشته باشد.»

منبع:شهروند

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «فی سبیل الله»

سایت بدون – فی سبیل الله یعنی در راه خدا این یک اصطلاح فقهی و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *