وینیسیوس باید از سوارس بیاموزد/ درس‌های تک تیرانداز



ریک شارما

سایت بدون –  به او می‌گویند «تک تیرانداز» و لوییس سوارس ثابت کرد چرا. او با یک نمایش فرصت طلبانه عالی در نیمه دوم ال‌کلاسیکوی چهارشنبه شب امیدهای قهرمانی رئال مادرید را بر باد داد.
سفیدها سوار بازی بودند و موقعیت‌های خوبی به دست آوردند، آنها مصمم بودند بعد از بازی خوب کاتالونیا راهی فینال شوند.
سوارس اما ایده دیگری داشت، دو گل زد و یکی را باعث شد تا مدافع عنوان قهرمانی برای ششمین بار پیاپی به فینال جام حذفی برسد. پذیرفتن این شکست به خودی خود سخت بود اما گل دوم سوارس، پنالتی پاننکا، گویا قهرمان اروپا را در حیاط خلوتش به باد استهزا گرفته بود. پیش از این کاپیتان مادرید، سرخیو راموس، پنالتی‌هایش را چیپ می‌زد اما حالا هر بار که این کار را بکند، خاطره تلخ مهاجم اروگوئه‌ای در ذهن هواداران رئال زنده می‌شود؛ او پیش از این هم بارها آنها را گزیده است. دو گل سوارس باعث می‌شود آمارش برابر رقیب همیشگی بارسا به ۱۱ گل در ۱۳ بازی برسد و حالا رئال، قربانی دلخواه او است؛ حتی لیونل مسی از سال ۲۰۱۴ که او به نوکمپ آمده، نتوانسته اینقدر گل بزند.
این بازی درس بزرگی برای اسلحه جوان مادرید، وینیسیوس جونیور بود که همه کار کرد جز چسباندن توپ به تور دروازه بارسا. نیمه اول یکی از بدترین بازی‌های بارسلونا در دوران مربیگری ارنستو والورده بود که هیچ تناسبی نداشت با اهمیت این بازی در نیمه‌نهایی جام حذفی و همچنین یکصدمین بازی آبی اناری‌پوشان با والورده. بارسا آنقدر بد بود که به نظر می‌رسید هیچ ایده‌ای برای بازی ندارد و تنها کم‌دقتی بازیکنان رئال و درخشش مارک آندره‌تر اشتگن تساوی را نگه داشت.
سوارس هم که با گل دیرهنگام مقابل سویا خودباوری لازم را به دست آورده بود، همانقدر نگران‌کننده بازی کرد. عثمان دمبله نیز در نیمه اول ناامیدکننده بود و نتوانست اوجی که چند هفته قبل از مصدومیتش به نمایش گذاشته بود، تکرار کند. این فرانسوی دوباره به خانه اول برگشته بود و به دفعات توپ خراب کرد. این به مدافعان میانی و هافبک‌های رئال اجازه داد به تنهایی مراقب مسی باشند و به خوبی از عهده این کار بر آمدند. هیچ چیز به نفع بارسا پیش نمی‌رفت اما رئال هم راضی نبود، مالکیت توپ و ایجاد فرصت بدون گلزنی هیچ سودی ندارد. وینیسیوس فوق‌العاده بود، بارها نلسون سمدو و جرارد پیکه را جان به لب کرد اما نمی‌توانست ضربه آخر را بزند. چندین مرتبه، هواداران مادرید نیم خیز شدند اما حاصل کار چیزی جز گرفتن دست‌های‌شان روی صورت نبود.
پنج دقیقه بعد از شروع نیمه دوم، روی پاس دمبله، سوارس ضربه مرگباری به پیکر میزبان وارد کرد. این نخستین فرصت بارسلونا بود و سوارس از آن استفاده کرد، بعد از آن آزار مکرر مدافعان رئال شروع شد. می‌خواست گل دوم را بزند اما رافائل واران کار را برایش راحت کرد. کاسمیرو روی سوارس خطا کرد و پنالتی به دست آمده کار رئال را تمام کرد.
سوارس شاید پا به سن گذاشته باشد، شاید هفته‌ها گل نزند اما بوی آن را که احساس کند، نمی‌گذارد از دست برود مثل یک آدمکش خونسرد. وینیسیوس که تلاش زیادی کرد و شوت‌های بی‌ثمر متعددی زد، می‌تواند از او درس بگیرد. بازیکن برزیلی شش شوت داشت که بیش از آمار تمام بارسلونا بود اما مهاجم میهمان سرنوشت بازی را رقم زد. برای همین است که به او تک تیرانداز می‌گویند.
منبع: سایت گل

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «گاف دادن»

سایت بدون – اصل کلمه گاف از زبان فرانسه است و به معنای حرف ناپسند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *