٣٢٠ نفر در صف رفتن روی قله /ترافیک انسانی مرگبار روی قله اورست

سایت بدون -ازدحام بیش از اندازه کوهنوردان روی قله اورست منجر به مرگ دو تن از آنها شد. کوهنورد ۵۵ساله هندی در مسیر بازگشت از قله اورست، در بالای کمپ چهار به دلیل گرفتارشدن در ازدحام دیگر کوهنوردان جان خود را از دست داد. در عکسی که یکی از کوهنوردان از این ترافیک انسانی روی اورست منتشر کرده، می‌توان کوهنوردان را دید که بر جای خود ثابت مانده‌اند تا به نوبت روی قله قرار بگیرند. گفته می‌شود این صف از ٣٢٠ کوهنورد تشکیل شده بود. این ازدحام در نقطه‌ای از اورست شکل گرفت که به آن «منطقه مرگ» می‌گویند.
قله اورست ارتفاعی برابر با ٨‌هزار و ٨۴٨ متر دارد. در این ارتفاع انسان با هر نفس تنها می‌تواند یک‌سوم اکسیژن مورد نیاز بدن را به ریه‌ها تزریق کند. همچنین در این ارتفاع بدن انسان به سرعت آب خود را از دست می‌دهد و اکثر افراد تنها چند دقیقه می‌توانند روی قله دوام بیاورند و باید به سرعت ارتفاع کم کنند.
علاوه بر این آب و هوای امسال فصل صعود چندان مناسب نبود و به محض این‌که هوا کمی بهتر شد، کوهنوردان برای صعود به قله هجوم آوردند. در روز ٢٢ ماه می بعد از چندین روز خرابی هوا، به محض این‌که هوا کمی بهتر شد، بیش از ٢٢٠ کوهنورد برای صعود به قله راهی ارتفاعات شدند. اصلی‌ترین دلیل مرگ در اورست، بیماری ارتفاع است که معمولا برای اکثر کوهنوردان در ارتفاع رخ می‌دهد. حال اگر این بیماری تشدید شود، مرگ را به دنبال خواهد داشت.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «آخ نگفتن»

سایت بدون – آخ کمترین واکنش انسان به درد و رنج است آخ گفتن خیلی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *