۴ دلیلی که «گرگ‌بازی» را دیدنی می‌کند/میخ‌کوب بر صندلیِ سینما

http://img6.irna.ir/1397/13970805/83080143/n83080143-72626332.jpg

امیر‌ هاتفی‌نیا|شهروند

سایت بدون -«گرگ‌بازی» بالاخره بعد از «شش هفته» اکران «یک میلیاردی» شد. این غریب‌بودن ژانر معمایی در سینمای ایران را نشان می‌دهد! این میزان از فروش در ۶ هفته، در حالی است که اسم‌های توی آنونس‌های این فیلم هر کدام به تنهایی برای بالابردن آمار فروش یک فیلم کافی است؛ اما علی مصفا،‌ هانیه توسلی و نگار جواهریان بعد از ۶ هفته (!) توانستند «گرگ بازی» را به خیل فیلم‌های یک میلیاردی اضافه کنند. ژانر «گرگ بازی» معمایی است. انتخاب همین ژانر در سینمای ایران یک ریسک است؛ چرا که فیلم‌های معمایی در ایران، نه سابقه چندانی دارند و نه با اقبال مواجه می‌شوند؛ هر چقدر هم که بازیگرهایشان «چهره» باشند و زور بزنند که مخاطب به سینما بیاورند. «گرگ‌بازی» داستانی رازآلود از چند رفیق قدیمی است که شبی در خانه موروثی یک دوست جمع می‌شوند و با ورود میهمانان تازه‌وارد، ماجراهای عجیبی رخ می‌دهد. این فیلم واقعا عجیب و رازآلود است؛ برای همین حیفم آمد تعریفش را نکنم:
١ .  با بازی‌های خوب مواجه می‌شوید
«علی مصفا»، «هانیه توسلی»، «نگار جواهریان»، «سهیلا گلستانی»، «سعید چنگیزیان»، «مهسا علافر»، «فهیمه اَمَن ‌زاده»، «احسان گودرزی»، «حمید پورآذری»، «امیرحسین قدسی»، «ژرژ پطرسی»، «منوچهر زنده‌دل»، «محمدرضا مالکی»، «سوده سعدایی» و «قاسم فرمانبردار» بازیگران این فیلم‌اند. همان‌طور که می‌بینید، تعدادی از بازیگران این لیست اهالی تئاتر هستند. آنها با بازی‌های باورپذیرشان «گرگ‌بازی» را دیدنی کرده‌اند. بازیگران این فیلم آن‌قدر دلچسب و هیجان‌انگیز «مافیا» بازی می‌کنند که آدم دلش می‌خواهد مافیاباز شود.
٢ . غافلگیری امان‌تان را می‌بُرد!
وقتی فیلم غافلگیری‌اش را رو می‌کند، ترس و هیجان وارد می‌شود؛ از آنجا تا پایان فیلم میخکوب می‌شوید. دیگر هیجان و ترس است که فرمان می‌دهد. اینجاست که حتی همان‌ها که معمولا سینما برایشان یعنی بازی‌ شادی و سیزده‌بدر و پاپ‌کورن ساکت می‌شوند و صدا از هیچ‌کسی در نمی‌آید. سکوتی که غافلگیریِ «گرگ‌بازی» به ارمغان می‌آورد را برای تمام سالن‌های سینما آرزو می‌کنم!
٣ . ما به این ژانر نیاز داریم
این را به شما بگویم که «گرگ‌بازی» ژانر متفاوتی دارد. اصلا انتظار فیلم‌هایی که معمولا در سینمای ایران اکران می‌شود را از آن نداشته باشید. «گرگ‌بازی» نه کمدی است، و نه فقط اجتماعی. «گرگ‌بازی» فیلمی معمایی است که چشم خیلی از ما به دیدن این ژانر در سینماهای ایران عادت ندارد. به شما قول می‌دهم، وقتی از سینما خارج می‌شوید، اطمینان دارید که فیلم متفاوتی دیده‌اید؛ فیلمی که شبیه هیچ‌کدام از فیلم‌های روی پرده نیست. این امتیاز بزرگی است.
۴ . وسوسه حل معما دست از سرتان برنمی‌دارد
شما بعد از پایان فیلم سراغ حل معما می‌روید و این وسوسه تا مدت‌ها گریبانتان را می‌گیرد! به کاراکترها فکر می‌کنید؛ به کارت‌های بازی معما و سعی می‌کنید به پاسخ برسید؛ اما این معما به این سادگی‌ها قابل حل نیست. اصلا شاید لطفش به همین باشد که حل‌نشدنی باقی بماند؛ درست مثل همان اتفاقی که برای من افتاد.

مطلب پیشنهادی

دردسر تازه برای شرکت تسلا/خودرو سایبرتراک یک «تله مرگ» است!

 مالک سایبرتراک یک خطای بالقوه کشنده در مورد این خودرو را فاش کرده که باعث …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *