آخرین خبرها

پاییز و میوه هایش چگونه به سلامتی شما خدمت می کنند

Image result for autumn fruits

سایت بدون -یکی از زیبایی‌های هر فصل میوه‌ها و سبزیجات مختص آن فصل است. در فصل زیبای پاییز قرار داریم و حیف است از میوه‌ها و سبزیجات سرشار این فصل خودمان را محروم کنیم. میوه‌ها و سبزیجاتی که در کنار مغذی‌بودن سلامت شما را در این فصل تضمین می‌کنند.

کلم بروکلی؛ این سبزی توان دفاعی بدن‌تان در مقابل بیماری‌هایی همچون سرماخوردگی و آنفلوآنزا را بالا می‌برد. چون این سبزی سرشار از روی است، مصرف آن می‌تواند برای سلامت گوارش‌تان مفید باشد.
شلغم؛ این ریشه خوراکی بی‌ادعا جانشین مناسبی برای تربچه و کلم است و می‌توانید از آن در فصل پاییز استفاده کنید. شلغم منبعی عالی از ویتامین‌‌های آ و کا و همچنین اسیدفولیک است و می‌توانید برای طعم‌دار کردن آن از رازیانه، خرده نان و شکرقهوه‌ای استفاده کنید.
گریپ‌فروت؛ این میوه ترش‌مزه پرخاصیت را در فصل پاییز فراموش نکنید، چون بیش از ٧٥درصد ویتامین ث موردنیاز بدن‌تان را تامین می‌کند و منبع غنی از لیکوپن است. این رنگدانه‌‌های قرمزرنگ برای جلوگیری از سرطان نقش بسیار مهمی دارند، همچنین در این میوه مقدار زیادی پکتین وجود دارد که می‌‌تواند موجب کاهش کلسترول بدن شود. اگر به خوردن میوه‌‌های ترش‌مزه علاقه‌مند هستید، می‌‌توانید از نوشیدن یک لیوان آب گریپ‌‌فروت که سرشار از آنتی‌‌اکسیدان است، لذت ببرید و اگر ترش بودن آب این میوه برای شما چندان لذت‌بخش نیست، می‌‌توانید آن را همراه با انواع مغزها و خشکبار مصرف کنید.
کدوحلوایی؛ گیاه پرخاصیتی که شاید نتوانسته به محبوبیت برسد. شاید باورتان نشود، اما این گیاه سرشار از مزایای تغذیه‌ای است. کدوحلوایی حاوی بتاکاروتن است که در بدن تبدیل به ویتامین آ می‌شود و در حفظ سلامت پوست، چشم و استخوان‌ها بسیار موثر است. مصرف کدوحلوایی منجر به تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود که آن‌ هم به دلیل وجود ویتامین ث و فیبر موجود در آن است.
تره‌فرنگی؛ این سبزی را می‌توان جزو خانواده پیاز و سیر دانست و همچون سیر و پیاز از ابتلا به بیماری‌های قلبی جلوگیری می‌کند، چون حاوی پلی‌فنول است و به موجب آن از رگ‌های خونی در برابر آسیب‌ اکسیداتیو محافظت می‌کند. تره‌فرنگی همچون خانواده‌اش سرشار از ویتامین کا است و از خاصیت ضدسرطانی‌بودن بهره می‌برد. فراموش نکنید با مصرف تره‌فرنگی می‌توانید به سلامت استخوان‌ها کمک کنید.
قره‌قاط یا سیاه‌گیله؛ میوه‌ای سرشار از آنتوسیانین‌ها که برای کاهش التهاب در بدن مفید است. مصرف قره‌قاط سلامت مثانه را بهبود می‌بخشد و سدی است در برابر ابتلا به سرطان سینه، روده بزرگ، سرطان ریه، سرطان پروستات.
توت و زغال‌اخته؛ زغال‌اخته را در تمام فصول استفاده کنید، چون زغال‌اخته حاوی اسید بنزوئیک است و می‌تواند مانعی برای توسعه سرطان روده بزرگ، ریه و بعضی از انواع سرطان خون شود. تحقیقات دقیق خاصیت تصفیه‌کنندگی و پاک‌کنندگی این میوه را تایید کرده‌اند. یادتان باشد این میوه در کنار سایر خواصی که دارد، می‌تواند از عفونت مثانه و دندان جلوگیری کند.
انار؛ با مصرف مداوم انار می‌توانید از سلامت قلب‌تان مطمئن باشید. انار خاصیت جلوگیری از آسیب‌های گردش خون و کاهش تجمع چربی‌های مضر در عروق را دارد.

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد

add_action('wp_head','telegram_seo_link'); function telegram_seo_link(){ if (is_single()) { global $post; $thumbnail = wp_get_attachment_image_src( get_post_thumbnail_id($post->ID), 'full' ); echo ' '; } }