پدیده‌هایی که دانش بشری توجیهی برایشان ندارد/آنجا که علم سکوت می‌کند!

سایت بدون -سرعت پیشرفت علمی بشر در جهان امروز قابل مقایسه با هیچ دوره‌ تاریخی دیگری نیست و به راحتی می‌توان ادعا کرد هر روز که می‌گذرد مسائل نامکشوف بسیاری رخ نمایانده و کلید حل و فصلشان به دست بشر می‌افتد. اما جالب است بدانید در چنین جهانی هنوز هم هستند موضوعاتی که ذهن علمی بشر هیچ توجیهی برایش ندارد و نمی‌داند چگونه باید آن را تحلیل کند. اگر علاقه‌مند به این موضوع هستید و می‌خواهید تعدادی از این موارد لاینحل را بشناسید ادامه این مطلب را از دست ندهید.

چرایی و چگونگی چرخش پروتون‌ها

Image result for ‫چرخش پروتون‌ها‬‎
پروتون ذره‌ای با بار مثبت است که هسته اتم را تشکیل می‌دهد. جالب است بدانید دانشمندان در آزمایشات خود برای پاسخگویی به چرایی و چگونگی چرخش پروتون‌ها همواره با شکست مواجه شده‌اند و این معما با عنوان «بحران چرخش پروتون» همچنان لاینحل باقی مانده است. در واقع این چرخش، فعل و انفعالات مغناطیسیِ میان ذرات را  کنترل می‌کند. تاکنون آزمایشات بی‌نتیجه بسیاری برای محاسبه چیزی که منجر به خاصیت چرخشی پروتون‌ها می‌شود انجام شده است.

پرتوهای کیهانی با انرژی بسیار بالا

http://staryab.com/wp-content/uploads/2014/10/crshower2_nasa_big-800x500_c.jpg
به اعتقاد دانشمندان پرتوهای کیهانی با انرژی بالای خود به شدت به زمین آسیب می‌رسانند. اعتقاد بر این است که این پرتوها از سیاه‌چاله‌ها و یا از ابرنواختران کهکشان‌های نزدیک ساطع شده‌اند اما هنوز جزییات این پرتوها ناشناخته مانده و منبع اصلی این پرتوها و مواد تشکیل دهنده‌شان کشف نشده است.

بیگ بنگ و ماجرای ماده و ضد ماده

Image result for ‫بیگ بنگ‬‎
این تئوری که جهان در اثر بیگ بنگ یا همان انفجار بزرگ متولد شده و از مقدار برابری ماده و ضد ماده به وجود آمده همچنان طرفدار دارد. به این ترتیب در کنار ستارگان، سیارات و کهکشان‌هایی که با کمک تلسکوپ‌های پرقدرت قابل رصد هستند، ضدستارگان، ضدسیارات و ضدکهکشان‌هایی هم وجود دارند که ممکن است در بخش‌هایی از جهان پنهان شده باشند. به اعتقاد محققان، ضد ماده وجود دارد اما هنوز ماهیت آن به صورت یک راز باقی مانده است.

تکامل نر و ماده و توسعه دو جنس

Image result for ‫تکامل نر و ماده‬‎
جالب است بدانید جانداران اولیه کره زمین به روش تک جنسی تولید مثل می‌کردند اما در حدود یک میلیارد سال قبل دو جنس نر و ماده ظاهر شدند و… خلاصه که پرسش بسیاری از دانشمندان این است: چرا جنس نر وجود دارد در حالی که جنس ماده برای تولید مثل کافی است؟

تولد زبان و توانایی سخن گفتن

Image result for ‫توانایی سخن گفتن‬‎
توانایی سخن گفتن از لحظه تولد با انسان بوده است اما از آنجا که در فسیل‌های باقی مانده از بشر، بقایایی از اندام‌های مرتبط با زبان مثل تارهای صوتی، نای و زبان باقی نمانده است بنابراین دانشمندان نمی‌دانند که انسان نخستین به چه روشی این توانایی را توسعه داده است. همچنین روشی که به کمک آن کودکان صحبت کردن را می‌آموزند هنوز ناشناخته باقی مانده است.

مطلب پیشنهادی

آیا ویاگرا تمام مشکلات جنسی آقایان را حل می کند؟

سایت بدون -ما حدود بیست نوع اختلال جنسی داریم و بیمار وقتی به پزشک مراجعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *