پرفسور، توکیو یا نایروبی /شبیه کدام شخصیت سریال «خانه کاغذی» هستید؟

شخصیت‌های سریال محبوب نتفلیکس به شما کمک می‌کنند تا بدانید چه ویژگی‌های شخصیتی دارید سریال اسپانیایی Money Heist (خانه کاغذی) که در ایران با عنوان «سرقت پول» شناخته می‌شود، یک درام پلیسی جذاب درباره یک‌سری دزد خوش فکر است که شیوه‌ کار و انگیزه‌های‌شان متفاوت است و از طرفی مقابل‌شان یک سری پلیس فاسد و مسئله‌دار وجود دارد. برای همین دزدهای این محصول جذاب نتفلیکس به نوعی شخصیت‌های محبوبی هستند و ممکن است مخاطب آن‌ها را دوست داشته باشد. چند فصل قبلی این سریال از شبکه «تماشا» پخش شده و فصل چهارم هم به تازگی پخش شده و در سرویس‌های آنلاین با دوبله فارسی موجود است. تنش و تعلیق فراوان این سریال مخاطب را حسابی با داستان و شخصیت‌هایش همراه می‌کند. در این مطلب می‌خواهیم از شما بپرسیم شخصیت محبوب شما در این سریال چه کسی است؟ کدام شخصیت به شما نزدیک‌تر است و براین اساس ویژگی خاص شخصیت شما چیست! البته به‌خاطر داشته باشید این مطلب بیشتر جنبه سرگرمی دارد و بر اساس همراه و همذات پنداری با یک شخصیت سریال نمی‌توان به‌طور کامل شخصیت یک نفر را ارزیابی کرد. ضمن آن که برای رعایت اختصار برخی شخصیت ها هم نادیده گرفته شده اند.  

۱) پروفسور دقیق و با اراده

اگر شما یکی از آن کسانی هستید که برنامه‌ای دقیق برای آینده، طرح‌ریزی کرده و با دقت و احتیاط تمام تیم خود را رهبری می‌کنید، پس قطعاً پروفسور هستید. سرخیو مارکینا اراده‌ای آهنین داشته و به سلامت تیمش بسیار اهمیت می‌دهد. او شجاع است و می داند چه وقت چه تصمیمی بگیرد و چگونه تیمش را از شرایط سخت بیرون بکشد. هر چند به نظر می رسد او فقط روی نقشه اش تمرکز دارد اما جالب است که درگیر رابطه عاطفی هم می شود. با این حساب فکر نکنید پروفسور یک آدم کاملاً منطقی و بی روح است.        

  ۲) توکیو       انفجاری و برونگرا

اگر شما هم نمی‌توانید طبیعت انفجاری خود را کنترل کنید و اغلب اوقات، خود را به دردسر می‌اندازید، پس بدون شک شخصیتی شبیه توکیو دارید. او اغلب وارد جروبحث با اطرافیانش می شود و در هر موقعیتی موضع خاص خود را دارد و به همین دلیل همواره با روسای گروه وارد درگیری می شود. توکیو اصول کار تیمی را رعایت نمی کند و به سلسله مراتب اعتنایی ندارد. این تیپ آدم ها غیر قابل پیش بینی هستند؛ تبعیت آن ها از احساس و هیجان گاهی به نفع گروه است و گاهی تیم را با چالش مواجه می کند.    

    ۳) دنور      دمدمی مزاج و بامعرفت 

اگر شما انرژی بی‌پایانی دارید، می‌توانید دنور باشید. اگر چه دنور به شدت دمدمی مزاج است اما هر لحظه آمادگی جنگیدن به خاطر دوستان و همراهانش را دارد. او همچنین کمی لطیف است و به دلیل ویژگی‌های شخصیتی دوگانه‌اش ممکن است آسیب ببیند؛در ضمن ابایی ندارد از این که به خاطر رفقایش آسیب ببیند.         

۴) مسکو        متین و مورد احترام

به عنوان مسن‌ترین عضو گروه و یک شخصیت باهوش و متین، مسکو توانست احترام و ستایش بسیاری را در داخل سریال و در میان مخاطبان به‌دست آورد. توانایی او در آسان گرفتن زندگی و رک‌گویی و صداقتش او را به شخصیتی محبوب تبدیل کرده است. اگر شما نیز دارای شخصیتی هستید که به سادگی درباره دیگران قضاوت نمی کنید و قدرت گوش دادن بالایی دارید، پس مسکو بهترین گزینه برای شماست.      

۵) لیسبون       اعتماد به قلب! 

اگر شما هم می‌دانید چطور جایگاهی برای خود در دنیایی کاملاً مردانه و تحت تسلط مردان بسازید، پس ویژگی‌های شخصیتی لیسبون را دارید، کسی که از فصل سوم به تیم پیوست. لیسبون درباره موضوعات مرتبط با قلب و ذهنش بسیار حساس است. اراده محکمی دارد و تسلیم کلیشه ها نمی شود. برچسب هایی که روی اشخاص وجود دارد او را درگیر پیش داوری نمی کند و سعی می کند با منطق خودش به آدم های پیرامونش نگاه کند.در نهایت او به ندای قلبش توجه ویژه ای دارد.   

    ۶) نایروبی      قابل اعتماد 

  نایروبی شخصیتی دارد که به ندرت اجازه می دهد احساساتش نقشه تیم را خراب کند (برخلاف شخصیت هایی مانند دنور، ریو و توکیو) و به شدت مصمم است.  اگر شما هم شخصیتی پویا، انعطاف پذیر، کاریزماتیک و انگیزشی دارید پس نایروبی انتخاب شما خواهد بود که همیشه در عقیده خود ثابت قدم هستید. او در درون بسیار مهربان و گرم است و همیشه به یاری کسانی می رود که نیاز به کمک دارند. شاید بعد از پروفسور او بیش از دیگران قابل اعتماد و اطمینان باشد. او ذاتا رهبری برونگرا برای تیم است، احساسش را مخفی نمی کند اما ترجیح می دهد به جای هدایت گروه در دل ماجرا باشد.   

  ۷) آرتورو رامون     به دنبال جلب توجه

این یکی جزو شخصیت های محبوب سریال نیست و جایی در میان تیم سارقان هم ندارد. آرتورو شخصیتی ترسوست که با دادن کارهای سخت به دیگران از عواقب این کارها فرار می کند، جان دیگر گروگان‌ها را به خطر می اندازد، به شدت به دنبال قهرمان‌سازی از خود است و از افراد آسیب پذیر سوء استفاده می‌کند. او که رئیس چاپ اسکناس اسپانیا بوده، بعد از ماجرای سرقت اول و گروگان گرفته شدن، با سوءاستفاده از موقعیتش وارد کار سخنرانی انگیزشی می‌شود. او به شدت به دنبال جلب توجه است و آشکارا می‌گوید که می خواهد قهرمان باشد. او شخصیتی بسیار درمانده و منزجر کننده دارد و ضعف هایش را پشت رفتارهای به ظاهر قهرمانانه مخفی می کند.   در تهیه  این مطلب از «روزیاتو» کمک گرفتیم

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «آخ نگفتن»

سایت بدون – آخ کمترین واکنش انسان به درد و رنج است آخ گفتن خیلی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *