پر ریسک‌ترین نقاط دنیا برای زندگی را بشناسید/زندگی زیر سایه تهدید طبیعت

سایت بدون -دیر زمانی از زلزله کرمانشاه و البته لرزه‌های تهران که ساکنان پایتخت را به شبگردی در خیابان‌های پر ترافیک واداشت نمی‌گذرد. ایران جزو ١٠ کشور نخست به لحاظ میزان وقوع بلایای طبیعی است اما هستند شهرها و کشورهایی که سایه تهدید طبیعت را هر روز و هر ساعت همچون تیغه گیوتین روی گردن خود احساس می‌کنند. در ادامه به تعدادی از این مکان‌ها اشاره می‌کنیم.
ورخویانسک – روسیه
در مرز روسیه با قطب شمال شهری قرار دارد که ۹ ماهِ سال پوشیده از برف است. در حال حاضر حدود ۱۵۰۰ نفر در ورخویانسک زندگی می‌کنند که بر اساس برخی اطلاعات با منفی ۴٧ درجه سانتی‌گراد سردترین شهر جهان است. در این شهر از ماه سپتامبر تا مارس، تنها ۵ ساعت در روز خورشید می‌تابد.
کوه مراپی – اندونزی
کسانی که در نزدیکی کوه مراپی زندگی می‌کنند به یاد نمی‌آورند لحظه‌ای این کوه را خاموش دیده باشند. یا مواد مذاب از خود بیرون می‌داده یا دوده و خاکستر. زمانی که گدازه‌های آتشفشان از این کوه خارج می‌شود بُرد آن تا ۱۳ کیلومتری اطراف می‌رسد و زندگی همه را دچار مشکل می‌کند.
گونیو – هائیتی
به این اسامی توجه کنید: فِی، گوستاو، هانا، متیو، جین، … اشتباه نکنید، این‌ها اسامی ساکنان یک شهر کوچک در هائیتی نیستند، این اسامی متعلق به تعدادی از مشهورترین طوفان‌هایی هستند که مردم این کشور و خصوصا شهر ساحلی گونیو در طول سال با آن مواجه می‌شوند.
دریاچه کیوو – جمهوری دموکراتیک کونگو و رواندا
کیوو یکی از بزرگترین دریاچه‌های آفریقاست اما شهرتش به خاطر وسعتش نیست. کف این دریاچه یکی از مخازن گاز متان است و زمانی که این گاز به سطح زمین می‌رسد ابری مرگبار بر فراز خانه ۲ میلیون سکنه اطراف مستقر می‌شود.
جزایر – مالدیو
خب وقتی صحبت از مالدیو است دیگر لازم نیست اسم یک شهر یا مکان خاص را بیاوریم چون اکثر شهرهای این کشور جزیره‌ای در معرض غرق شدن همیشگی آن هم به خاطر وقوع سونامی هستند.
کیمن (کارائیب) – انگلستان
جزیره کیمن یک بهشت گرمسیری است که در جنوب کوبا واقع شده اما با وجود تمام جاذبه‌های طبیعی، پایتخت طوفان جهان نیز همین منطقه است. در سال ۲۰۰۴ طوفان ایوان حدود ۷۰ درصد از ساختمان‌های شهر را از بین برد.
اوکلاهُما – آمریکا
از سال ۱۸۹۰ تاکنون طوفان حدود ۱۲۰ بار شهر اوکلاهما و اطراف آن را درنوردیده است. در سوم مه سال ۱۹۹۹ حدود ۷۰ گردباد در ایالت‌های اوکلاهما، کانزاس و تگزاس اتفاق افتاد و به ۶۵۰۰ ساختمان آسیب زد. طولانی‌ترین دوره‌ای که در اوکلاهما طوفانی اتفاق نیفتاد، از سال ۱۹۹۲ تا سال ۱۹۹۸ بود. اما بعد از آن، ۱۱ طوفان بزرگ به مدت ۱۱ ماه این ایالت را درنوردید.

ارسال دیدگاه شما

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «گاف دادن»

سایت بدون – اصل کلمه گاف از زبان فرانسه است و به معنای حرف ناپسند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *