پس لرزه های رسوایی جنسی در گوگل

صدها نفر از کارمندان شرکت گوگل تصمیم دارند در اعتراض به ماجراهای سوء رفتار جنسی مدیران خود اقداماتی اعتراضی و سازمان‌یافته را انجام دهند.
سایت بدون -کارمندان شرکت گوگل معتقدند این شرکت از مدیران ارشد حمایت بی‌جا می‌کند. بر همین اساس است که عده زیادی از کارمندان شرکت در حال برنامه‌ریزی برای خروج از دفاتر خود هستند.
به گفته یک منبع آگاه، کارمندان شرکت گوگل، اعتراض خود را نسبت به پاسخ این شرکت به گزارش‌های سوء رفتار جنسی توسط یک مدیر اجرایی برجسته سازماندهی می‌کنند. زمان اعتراض، که توسط کارمندان برنامه‌ریزی شده، هنوز به‌طور مشخص اعلام نشده اما پیش بینی می‌شود که برای پنجشنبه هفته آتی باید در انتظار یک شورش اساسی باشیم.
اخبار مربوط به خروج برنامه‌ریزی شده و اعتراضات شورشی چند روز پس از آن منتشر می‌شود که نیویورک تایمز گزارشی در خصوص آزار و اذیت جنسی در گوگل منتشر کرد. طبق گزارش تایمز، اندی روبین، خالق اندروید توسط برخی کارمندان به آزار جنسی متهم شده است. تا جایی که شواهدی مبنی بر آزار یک کارمند با هویت محفوظ در سال ۲۰۱۳ از سوی نیویورک تایمز منتشر شد.
پس از این اخبار جنجالی، اندی روبین گوگل را ترک کرد اما شایعه شد که گوگل مبلغی هنگفت به او داده تا از شرکت کناره‌گیری کند. رقمی که حداقل ۹۰ میلیون دلار اعلام شده و همین موضوع نیز موجب رنجش خاطر مضاعف کارمندان شده است. انتظار می‌رود اعتراض کارمندان گوگل شامل بیش از ۲۰۰ مهندس ارشد شود.این نخستین بار نیست که گوگل با کارمندان خود به بن‌بست فکری می‌رسد مدتی پیش و در خصوص همکاری گوگل با پروژه پنتاگون نیز عده زیادی از کارمندان گوگل طوماری امضا کردند و خواستار خروج گوگل از این پروژه شدند. در آن زمان «ساندار پیچای» تسلیم خواسته کارمندان خود شد اما باید دید این بار نیز در برابر خواسته کارمندانش کوتاه می‌آید یا خیر.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «گاف دادن»

سایت بدون – اصل کلمه گاف از زبان فرانسه است و به معنای حرف ناپسند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *