پیرلوی جدیدفوتبال ایتالیا را بشناسیم

http://nimedovom.com/wp-content/uploads/2018/11/GettyImages.1060701174-620x367.jpg
سایت بدون -روبرتو مانچینی استعداد هافبک ۱۸ ساله، ساندرو تونالی را ستود بعد از آنکه این بازیکن برای نخستین بار با تیم ملی بزرگسالان ایتالیا تمرین کرد. تونالی با فرم فوق‌العاده خوبی که در سری B ایتالیا با تیم برشا نشان داده همه را شگفت‌زده کرده و برای دو دیدار آتی ایتالیا مقابل پرتغال در لیگ ملت‌های اروپا و بازی دوستانه با آمریکا به تیم ملی کشورش دعوت شده است.
او که لقب «آندره‌آ پیرلوی آینده» را به خود اختصاص داده، در جلسه تمرین در فلورانس خیلی آرام و راحت به نظر می‌رسید و وقتی در کنفرانس خبری از مربی ایتالیا سوال شد، او گفت: «می‌خواهم یک بار دیگر تاکید کنم او فوق‌العاده بااستعداد است و جای زیادی برای رشد دارد. تکنیک و کیفیت بالایی دارد. هنوز نمی‌دانم هافبک بهتر بازی می‌کند یا بازیساز. در چند روز آینده شناخت بهتری از او به دست می‌آورم.» تونالی شاخص‌ترین چهره برشا در این فصل بوده و در هر ۱۱ بازی تیمش در دسته دوم فوتبال ایتالیا بازی کرده که با یک گل و چهار پاس گل همراه بوده و ممکن است در صعود تیمش به دسته اول نقش پررنگی داشته باشد. اگر موفق شوند، احتمالا باید منتظر رویارویی با ستاره خود باشند چون طبیعتا مورد توجه تیم‌های بزرگ‌تر قرار می‌گیرد و از همین حالا یوونتوس به جذب این بازیکن ابراز علاقه کرده است اما آینده باشگاهی آخرین چیزی است که در حال حاضر ذهن او را مشغول کرده چون می‌خواهد با تیم کشورش موفقیتی به دست آورد. آتزوری شنبه با پرتغال بازی دارد و با توجه به پیروزی برابر لهستان در آخرین دیدار لیگ اروپا امیدوار است به مرحله نیمه‌نهایی لیگ ملت‌های اروپا صعود کند که تنها با شکست دادن پرتغال امکان دارد.
مانچینی که تیمش سه‌شنبه بازی دوستانه‌ای با آمریکا برگزار می‌کند، گفت: «می‌خواهیم مثل بازی با لهستان باشیم. در چند بازی گذشته پیشرفت‌هایی دیده‌ام اما می‌توانیم از خیلی جهات پیشرفت کنیم بخصوص در فرصت‌طلبی مقابل دروازه حریفان. ما برای اولی می‌جنگیم، امیدواریم جو سن‌سیرو به ما کمک کند ضمن اینکه امیدوار به پیروزی یا تساوی لهستان هستیم. باید پیروزی همیشه هدف ما باشد، هیچ کس مستثنی نیست. هنوز برای ساختن یک تیم وقت لازم داریم. هر کس خودش را ثابت کند، می‌تواند نقشی داشته باشد. باید سعی کنیم فوتبال خوب بازی کنیم و دل هواداران را دوباره به دست آوریم، ما ایتالیا هستیم.» وینچنزو گریفو و استفانو سنسی هم برای نخستین بار دعوت شده‌اند: «گریفو در تیم زیر ۱۹ و زیر ۲۱ سال هم بوده، آلبریگو اوانی به من گفت بازیکن باکیفیتی است و با شایستگی دعوت شده. سنسی هم در رده‌های سنی متفاوت برای ایتالیا بازی کرده و لیاقت این فرصت را دارد.» استفان الشعراوی و آندره‌آ بلوتی در فهرست بازیکنان ایتالیا جایی نداشتند، از مانچینی درباره ماریو بالوتلی هم سوال شد و او جواب داد: «اگر الشعراوی همینطور خوب بماند و مثل بقیه تلاش کند، او هم دعوت می‌شود. بلوتی هم باید بیشتر زحمت بکشد. ما هیچ بازیکنی را رد نکرده‌ایم، مدتی تا جام ملت‌های اروپا باقی مانده و هر کسی که خوب باشد را دعوت می‌کنیم.»
مانچینی همچنین درباره مسائل باشگاهی حرف زد: «دلیل استعفای جامپیرو ونتورا از مربیگری کیوو را نمی‌دانم، امیدوار بودم بعد از تیم ملی بتواند با نگه داشتن کیوو روحیه لازم را به دست آورد. آلگری همیشه اسکودتو می‌برد و طبیعی است که جایزه نیمکت طلایی به او برسد، خود من هم به او رای دادم. یوونتوس می‌تواند لیگ قهرمانان را ببرد اما باید دید تیم‌ها در ماه‌های فوریه و مارس چه وضعیتی دارند. فکر می‌کنم کریستیانو رونالدو شایستگی بردن ششمین توپ طلا را هم دارد.»
او در آخر به اظهارات گلایه‌آمیز کارلو آنچلوتی پرداخت: «جو استادیوم‌های خارجی متفاوت است. از نظر توهین‌ها باید اصلاح شویم و شاید متوقف کردن بازی‌ها یکی از راهکارها باشد.»

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «فی سبیل الله»

سایت بدون – فی سبیل الله یعنی در راه خدا این یک اصطلاح فقهی و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *