آخرین خبرها

پیشگیری از آرتروز با ۱۰ دقیقه پیاده‌روی در روز

سایت بدون -نتایج یك تحقیق جدید نشان می‌دهد تنها یك ساعت پیاده‌روی سریع در هفته می‌تواند ناتوانی حركتی در افراد مسن ناشی از درد آرتریت، درد مفصلی یا سفتی اندام‌ها را كاهش دهد. این زمان برابر با كمتر از ده دقیقه پیاده‌روی در روز است.
محققان مدرسه پزشكی فینبرگ دانشگاه نورث وسترن تاكید كرده‌اند افراد مسن برای بهبود سلامت خود نباید از پیاده‌روی روزانه غفلت كنند. بر‌اساس آمار، بزرگسالان مبتلا به آرتروز زانو – شایع‌ترین شكل استئوآرتریت – در تمام دنیا وجود دارند كه در نهایت با مشكلات بسیاری از جمله ناتوانی‌های حركتی در انجام فعالیت‌های روزانه روبه‌رو می‌شوند. در یك مطالعه جدید، محققان گزارش دادند تنها یك ساعت فعالیت فیزیكی متوسط تا شدید، می‌تواند توانایی انجام كارهای روزانه افراد مسن را بدون هیچ گونه ناراحتی افزایش دهد.
اساسا ورزش خطر ابتلا به ناتوانی در تحرك را 85 درصد و خطر ابتلا به ناتوانی حركتی در زندگی روزمره را ۴۵ درصد كاهش می‌دهد.
نتایج مطالعات گسترده نشان می‌دهد كاهش وزن و ورزش درمانی بر كاهش درد و بهبود كیفیت زندگی بیماران مبتلا به آرتروز زانو تاثیر دارد، اما تاكنون تاثیر درمان‌های دارویی تسكینی، تزریقات داخل مفصلی كورتن و هیالورونیك اسید به عنوان عامل پیشگیری كننده یا درازمدت قطعی آرتروز تایید نشده است. درباره اثر بخشی ورزش‌های هوازی، آبی و تمرینات مقاومتی و تقویتی در پیشگیری و كاهش دردهای آرتروزی، بین متخصصان اتفاق نظر وجود دارد. در صورتی كه پزشك، انواع مختلف ورزش را تجویز كند از میزان درد مبتلایان به آرتروز كاسته شده و سبب بهبود حركت و عملكرد مفاصل آرتروزی می‌شود. در واقع، ورزش درمانی برای هر فرد متناسب با شرایط سنی و جسمی، بیماری‌های همراه، شدت آرتروز و معاینات فیزیكی انجام می‌شود.

برچسب‌ها: , , ,

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

add_action('wp_head','telegram_seo_link'); function telegram_seo_link(){ if (is_single()) { global $post; $thumbnail = wp_get_attachment_image_src( get_post_thumbnail_id($post->ID), 'full' ); echo ' '; } }