پیشگیری از آرتروز با ۱۰ دقیقه پیاده‌روی در روز

سایت بدون -نتایج یک تحقیق جدید نشان می‌دهد تنها یک ساعت پیاده‌روی سریع در هفته می‌تواند ناتوانی حرکتی در افراد مسن ناشی از درد آرتریت، درد مفصلی یا سفتی اندام‌ها را کاهش دهد. این زمان برابر با کمتر از ده دقیقه پیاده‌روی در روز است.
محققان مدرسه پزشکی فینبرگ دانشگاه نورث وسترن تاکید کرده‌اند افراد مسن برای بهبود سلامت خود نباید از پیاده‌روی روزانه غفلت کنند. بر‌اساس آمار، بزرگسالان مبتلا به آرتروز زانو – شایع‌ترین شکل استئوآرتریت – در تمام دنیا وجود دارند که در نهایت با مشکلات بسیاری از جمله ناتوانی‌های حرکتی در انجام فعالیت‌های روزانه روبه‌رو می‌شوند. در یک مطالعه جدید، محققان گزارش دادند تنها یک ساعت فعالیت فیزیکی متوسط تا شدید، می‌تواند توانایی انجام کارهای روزانه افراد مسن را بدون هیچ گونه ناراحتی افزایش دهد.
اساسا ورزش خطر ابتلا به ناتوانی در تحرک را ۸۵ درصد و خطر ابتلا به ناتوانی حرکتی در زندگی روزمره را ۴۵ درصد کاهش می‌دهد.
نتایج مطالعات گسترده نشان می‌دهد کاهش وزن و ورزش درمانی بر کاهش درد و بهبود کیفیت زندگی بیماران مبتلا به آرتروز زانو تاثیر دارد، اما تاکنون تاثیر درمان‌های دارویی تسکینی، تزریقات داخل مفصلی کورتن و هیالورونیک اسید به عنوان عامل پیشگیری کننده یا درازمدت قطعی آرتروز تایید نشده است. درباره اثر بخشی ورزش‌های هوازی، آبی و تمرینات مقاومتی و تقویتی در پیشگیری و کاهش دردهای آرتروزی، بین متخصصان اتفاق نظر وجود دارد. در صورتی که پزشک، انواع مختلف ورزش را تجویز کند از میزان درد مبتلایان به آرتروز کاسته شده و سبب بهبود حرکت و عملکرد مفاصل آرتروزی می‌شود. در واقع، ورزش درمانی برای هر فرد متناسب با شرایط سنی و جسمی، بیماری‌های همراه، شدت آرتروز و معاینات فیزیکی انجام می‌شود.

مطلب پیشنهادی

دردسر تازه برای شرکت تسلا/خودرو سایبرتراک یک «تله مرگ» است!

 مالک سایبرتراک یک خطای بالقوه کشنده در مورد این خودرو را فاش کرده که باعث …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *