چرا بهتر است پیاز بیشتری مصرف کنیم؟

https://pixfeeds.com/images/fruits-vegetables/onions/1200-482202522-different-colors-of-onions.jpg

 سایت بدون -پیاز دارای مواد مغذی فراوانی است که بیوتین، مس، کروم، فیبر، اسید فولیک، منگنز، فسفر، پتاسیم، سلنیوم، کوئرستین، ویتامین B1، B6 و ویتامین C از جمله آنهاست. اضافه کردن پیاز به رژیم غذایی بویژه در فصل زمستان فواید سلامت زیادی دربردارد. با تعدادی از این فواید آشنا شوید:
 تقویت سیستم ایمنی
در کنار آنتی‌اکسیدان‌ها و فلاونوئیدها که دارای خواص ضد‌التهابی مختلف هستند، پیاز یکی از بهترین منابع سلنیوم است.  مطالعات نشان می‌دهد سلنیوم نقش مهمی در شروع و تنظیم پاسخ ایمنی به عفونت دارد. کمبود سلنیوم کارایی کمتر سلول‌های ایمنی و ضعف سیستم ایمنی را به دنبال دارد.  همچنین خواص ضد ویروسی پیاز و ویتامین  Cآن به تقویت سیستم ایمنی در فصل آنفلوآنزا و سرماخوردگی کمک می‌کند.
 سلامت مو
بیوتین یا ویتامین B7 موجود در پیاز یک منبع مغذی بسیار مفید است که بدن برای تبدیل مواد مغذی به انرژی، به آن نیاز دارد. کمبود این ماده تاثیرات منفی زیادی بر بدن دارد که ریزش مو از جمله آنهاست. پیاز با تامین بیوتین مورد نیاز بدن به تقویت و درخشندگی موها کمک می‌کند.
 سلامت پوست
کمبود بیوتین نه تنها به ریزش مو منجر می‌شود، بلکه خشکی و پوسته
 پوسته شدن پوست را نیز به دنبال دارد. مصرف مواد غنی از بیوتین مانند پیاز به حفظ سلامت پوست بویژه در فصل سرما کمک می‌کند.
 تنظیم قند خون
پیاز یکی از غنی‌ترین منابع  کروم است که به عنوان ماده معدنی کلیدی مسئول پاسخ بدن به انسولین شناخته می‌شود. مطالعه روی حیوانات نشان داده پیاز می‌تواند بخوبی سطح قند خون را در حیوانات دیابتی تنظیم کند. براساس تحقیقات، مصرف پیاز همراه داروی ضد دیابت متفورمین، سطح قند خون و کلسترول را به شکل طبیعی‌تری کاهش می‌دهد.
 مقابله با عفونت
مصرف روزانه پیاز از بروز عفونت جلوگیری می‌کند. ترکیبات گوگرد موجود در پیاز که دارای خواص ضد‌میکروبی هستند در ترکیب با کوئرستین منبع پرقدرتی برای ازبین بردن عفونت‌های ناشی از باکتری سالمونلا و ای‌کولای تشکیل می‌دهند.
منبع: thealtenativedaily.com و newsner.com

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «فی سبیل الله»

سایت بدون – فی سبیل الله یعنی در راه خدا این یک اصطلاح فقهی و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *