چرا توئیتر سودآورترین شرکت دنیاست

سایت بدون -توئیتر یکی از سودآورترین شرکت‌های دنیاست اما این موضوع این روزها از اهمیتی مضاعف برخوردار است، چرا که توئیتر اخیراً یک ریزش قابل توجه بین کاربران خود داشته است. به‌گزارش انتخاب، توئیتر برخلاف انتظارها همچنان سود خیره‌کننده‌ای را ثبت می‌کند. این در ۳ ماهه اخیر ۳۲۶ میلیون کاربر فعال ماهانه داشت که نسبت به ۳۳۵ میلیون نفر در سه ماهه قبلی و ۳۳۰ میلیون در مرحله بعد کاهش چشمگیری داشت.
در ایالات متحده نیز، تعداد کاربران فعال ماهانه در سه ماهه اخیر به ۶۷ میلیون نفر کاهش یافته است در حالی که این رقم ۶۸ میلیون نفر بود.
توئیتر به‌دلیل تلاش‌هایش برای رعایت یک قانون حفظ حریم خصوصی داده‌های جدید اروپا و البته تصمیم‌هایی که برای ایجاد اولویت‌بندی خبری در پلتفرم خود ترتیب داده است، با ریزش کاربران رو به رواست. خبر جالب‌تر اینکه توئیتر انتظار دارد تعداد کاربران ماهانه در سه ماهه آینده باز هم سقوط کنند.اما تعداد افرادی که روزانه از این پلتفرم استفاده می‌کنند، همچنان رشد می‌کند. کاربران فعال روزانه توئیتر ۹ درصد بیشتر از سال گذشته است.جک دورسی، مدیرعامل توئیتر در بیانیه‌ای می‌گوید: «نتایجی قوی در این سه ماه نشان می‌دهند که ما می‌توانیم سلامت درازمدت توئیتر را در اولویت قرار دهیم و تعداد افرادی را که در مکالمه‌های عمومی شرکت می‌کنند، افزایش دهیم.»به‌نظر می‌رسد که توئیتر در حوزه تبلیغات نیز موفق عمل می‌کند. فروش تبلیغات در توئیتر در سه ماهه اخیر به ۷۵۸ میلیون دلار رسید که تقریباً ۳۰ درصد افزایش نسبت به سال گذشته را نشان می‌دهد. افزون بر این، توئیتر همچنان به محدوده سودآوری خود ادامه داد و درآمد خالص این شرکت ۱۰۶ میلیون دلار برای مدت سه ماه است. در ماه‌های اخیر، توئیتر بر حفظ امنیت این سرویس متمرکز شده است و تلاش دارد از گسترش اخبار جعلی و دخالت انتخابات پیشگیری کند.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «آش و لاش»

سایت بدون – آش یک ماده غذایی است که همه اجزای آن از هم جدا …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *