چرا کمرتان درد می‌کند؟

https://images.agoramedia.com/everydayhealth/gcms/Nerve-Zap-Unlikely-to-Ease-Low-Back-Pain-1440x810.jpg

 سایت بدون -وقتی بیماری با کمردرد به کلینیک فیزیوتراپی مراجعه می‌کند، آگاهی از عامل بروز کمردرد در تشخیص، انتخاب درمان و تخمین زمان بهبود بسیار اهمیت دارد. بعلاوه آگاهی از عامل بروز این اختلال باعث پیشگیری از عود مجدد آن می‌شود.
مهم‌ترین عامل بروز کمردردهای ناگهانی و حاد، بلند کردن اجسام سنگین است. حمل کیسه‌های خرید سنگین، هل دادن خودرو، حمل چمدان‌های سنگین در سفرها و اثاث‌کشی، شایع‌ترین فعالیت‌هایی است که کمردرد حاد و ناگهانی را در پی خواهد داشت.
استرس، نگرانی و عصبانیت هم می‌تواند کمردرد حاد را در پی داشته باشد. اسپاسم شدید عضلانی به‌دنبال عصبانیت و پریشانی باعث مراجعه تعداد زیادی از افراد به کلینیک‌های فیزیوتراپی می‌شود. کسانی که در شرایط روحی بد به سر می‌برند یا در طول روز مکررا دچار استرس و عصبانیت می‌شوند، با مراجعه به روانپزشک و استفاده از داروهای آرام‌بخش می‌توانند مانع بروز کمردرد و عوارض متعدد دیگر شوند.
ایستادن و نشستن طولانی مدت هم به علت این‌که باعث وارد شدن فشار عمودی وزن تنه بر فقرات کمری می‌شود، به‌تدریج بیرون‌زدگی دیسک و کمردرد را ایجاد خواهد کرد. سفرهای طولانی مدت هوایی و زمینی، مشاغل پشت‌میز و کارهای منزل مانند آشپزی از جمله کارهایی هستند که با قرار گرفتن افراد در وضعیت نشسته یا ایستادن طولانی، کمردرد را در پی خواهند داشت.
بنابراین آموزش تمرین‌های تقویتی عضلات، ثبات‌دهنده ستون فقرات و تغییر وضعیت 
هر یک ربع تا نیم ساعت می‌تواند مانع بروز کمردرد شود. ورزش سنگین بخصوص بلند کردن وزنه‌های بیش از حد توان در سالن‌های ورزشی هم از دیگر علل مهم ابتلا به کمردرد است. راه رفتن طولانی با کفش نو، به‌ویژه اگر کفش نامناسب بوده و ارتفاع پاشنه مناسب نباشد و قوس کف پا را کاملا پر نکند، دلیل مهم دیگر کمردرد است که تجویز کفی و دمپایی طبی از راهکارهای مهم در این موارد است. اگر به‌دنبال فعالیت ورزشی و عرق کردن، در معرض کوران هوای سرد قرار بگیرید، عضلات پشت ستون فقرات اسپاسم کرده و کمردرد را در پی خواهد داشت. درنهایت تغییر جای خواب یا جای نشستن می‌تواند کمردرد در پی داشته باشد. استفاده از دو پتوی دو لایه و خوابیدن روی زمین به جای استفاده از تشک‌های نرم و همچنین نشستن روی صندلی‌های پشتی دار و تکیه‌دادن به پشتی صندلی در پیشگیری از چنین کمردردهایی به‌شمار می‌رود.

مطلب پیشنهادی

پیشنهاد سریال/صورت فلکی؛سرگشتگی و یاس یک فضانورد

مینی‌سریال «صورت فلکی» که پخش آن به تازگی تمام شده اثری در ژانر ترکیبی روان‌شناختی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *