چرا کمر‌درد می‌گیریم‌؟

https://cdn.isna.ir/d/2017/11/30/3/57600779.jpg
چه عواملی به درد کمر منجر می‌شود؟
علل کمر‌درد را به دو گروه بزرگ تقسیم‌بندی می‌کنیم؛ کمر‌دردهای ناشی از فشارهای مکانیکی و فیزیکی و کمردردهایی که به علت التهابی یا بیوشیمیایی ایجاد می‌شود. یک ضایعه استخوانی مانند تومورهای استخوانی می‌تواند کمردرد ایجاد کند. بیماری التهابی مثل روماتیسم و شبه‌روماتیسم نیز می‌تواند کمردرد ایجاد کند.
کمردرد مکانیکی به علت برداشتن اجسام سنگین، یک حرکت نامناسب ورزشی یا به علت یک وضعیت نامناسب طولانی برای بدن مانند یک مسافرت طولانی، ایستادن طولانی و نشستن‌های طولانی و بدون استراحت ایجاد می‌شود. این فشارها باعث آسیب دیسک و درد می‌شود.
    کسی که مبتلا به دیسک است و با استراحت بهتر می‌شود، می‌تواند موتور ‌سوار‌شود؟
کسی که موتور ‌سوار می‌شود در وضعیت خمیده به جلو قرار می‌گیرد و ضرباتی به‌طور ملایم ولی دائمی به دیسک‌هایش وارد می‌شود که به مرور باعث آسیب دیسک می‌شود. اگر قرار است موتور سوار شود باید در کوتاه‌مدت باشد و با احتیاط این کار را انجام دهد و در فواصلی می‌تواند استراحت کند، دراز بکشد و چند حرکت انجام دهد. اگر ضرورتی ندارد موتورسواری نکند و اگر ناچار به‌ سوار‌شدن است، کمر را صاف نگه دارد.
    کسی که آسیب خفیف دیسک دارد، می‌تواند به باشگاه بدنسازی برود؟ وضعیت فرد در خواب باید چگونه باشد؟
اگر درد بهتر شده، می‌تواند بدنسازی کند. حرکاتی که به کمر فشار می‌آورد مثل استفاده از هالتر را که فرد خم می‌شود، نباید انجام دهد. این فرد می‌تواند حرکات خوابیده را انجام دهد. استفاده از دمبل سبک اشکال ندارد، اما با کمر خمیده برندارد. ارگونومی را رعایت کند. قبل از رفتن به باشگاه استراحت کند تا بازسازی دیسک انجام شود بعد ورزش را انجام دهد.
    آیا وضعیت فرد، حالت نشسته یا ایستاده روی سلامت دیسک‌ها موثر است؟ تغییر وضعیت در چه فاصله‌هایی باشد؟
وضعیت نشسته و تکیه داده بهتر از وضعیت ایستاده است. نشستن بدون تکیه‌گاه فشار بیشتری ایجاد می‌کند. فرد می‌تواند هر ۱۰ دقیقه یا ۱۵ دقیقه وضعیتش را تغییر بدهد. افراد می‌توانند بعد از یکی دو ساعت ایستادن یا نشستن، دراز بکشند. کارمند می‌تواند روی صندلی تمرینات کششی انجام دهد. ورزش‌های دراز و نشست و خم شدن‌های مکرر ورزش خوبی برای کمر نیستند.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «دلنگ دلنگ»

سایت بدون – صدای زنگ شتر و هر زنگوله ای که به گردن حیوانات وصل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *