چند نکته فنی برای خرید مایکروفر

یک آشپزخانه کوچک درون آشپزخانه شما

Image result for microwave vector

سایت بدون -اگر در بازار به دنبال خرید مایکروفر جدیدی برای آشپزخانه خود هستید، اما به دلیل تنوع مدل‌ها سردرگم شده‌اید، این راهنمای خرید به شما کمک خواهد کرد تا انتخاب مناسبی نسبت به نیازهای خود داشته باشید. بهتر است قبل از خرید، نکات زیر را مد نظر داشته باشید تا خرید دلچسبی را تجربه کنید. برای خرید مایکروفر باید چیزهایی بیشتر از برند، قیمت و نمای ظاهری در نظر بگیرید. ما در این‌جا مهمترین نکات فنی برای خرید مایکروفر را برایتان می‌آوریم. توان مصرفی: توان مصرفی برابر با قدرت مایکروفر در گرم‌کردن و پختن مواد غذایی شماست. به گزارش تبیان، میزان وات اجاق مایکروفر به صورت عمده به اندازه آن وابسته است؛ مایکروفرهای کوچکتر وات پایین‌تری خواهند داشت و بزرگترها وات بالاتری دارند. مایکروفرهای امروزی معمولا میزان وات‌شان از ۴۰۰ تا ۱۲۰۰ (بالاتر تا ۲۰۰۰ وات نیز وجود دارد) است.

باید توجه داشته باشید که هرچه وات بالاتر باشد زمان پخت کمتر خواهد شد ولی تنها چند وات اضافه‌تر باعث نمی‌شود مایکروفر بهتر باشد. البته این نکته را نیز به خاطر داشته باشید که توان بیشتر برابر است با مصرف انرژی و برق بیشتر. روش ساده‌ای برای اطلاع از میزان وات مایکروفر وجود دارد. در این روش یک فنجان آب با دمایی برابر دمای اتاق را داخل مایکروفر قرار دهید و آن را با حداکثر توان روشن کنید تا زمانی که آب به جوش بیاید. زمانی که طول می‌کشد تا آب به جوش بیاید را ثبت کنید. به‌طور کلی این زمان برای مایکروفر ۶۰۰ تا ۷۰۰ واتی تقریبا برابر ۲٫۵ تا ۳ دقیقه است. مایکروفری با وات بالاتر آب را در زمانی کمتر به جوش می‌آورد. دیفراست: پس از توان مصرفی باید به تعداد سنسورها و سیستم دیفراست (از حالت یخ‌زده خارج کردن غذا) توجه شود.

لیتر/ فوت: اگر از مایکروفر زیاد برای آماده‌کردن غذا استفاده می‌کنید، بهتر است از مدل‌های بزرگتر بین ۱ تا ۲٫۲ فوتی استفاده کنید. اما اگر برای یکی، دو نفر از مایکروفر استفاده می‌کنید، دستگاه با لیتر کمتر کار شما را راه می‌اندازد. داخل مایکروفرهای مدل کوچک تقریبا بین ۳۰ تا ۵۰ سانتیمتر فضا وجود دارد. نکته: حتما دقت کنید که یک بشقاب غذاخوری روی صفحه گرد آن جای گیرد. سایز بزرگ از ۵۰ تا ۸۰ سانتیمتر است.

پخت چند مرحله‌ای: قابلیت پخت چند مرحله‌ای یکی دیگر از نکاتی است که باید هنگام خرید مایکروفر به آن توجه کنید. این قابلیت به‌طور تدریجی غذا را از حالت یخ‌زده خارج و از پخت ناقص و کناره‌ای (پخت بیشتر کناره‌های غذا) جلوگیری می‌کند.

مکان: انتخاب محل قرارگیری مایکروفر نخستین و مهمترین فاکتوری است که باید هنگام خرید در نظر بگیرید. بهتر است پیش از آن‌که برای خرید اقدام کنید جای قرار دادن آن را در آشپزخانه مشخص کنید. همچنین باید به اندازه مایکروفر توجه کنید. مایکروفرهای بزرگتر در هر بار پخت مقدار ماده غذایی بیشتری در خود جای می‌دهند.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «پیاز داغش را زیاد کردن»

سایت بدون – پیاز داغ همان پیاز سرخ شده خودمان است یعنی قطعه قطعه کردن …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *