چه لباس‌هایی برای سرما و گرمای پاییزی مناسب است؟ /هوای درهم و نخ ابریشم

Vector illustration of female fall and winter fashion collection of clothes. Hand-drown objects sketch with coats, dresses, skirts, jacket, trousers, hats, gloves, socks.

سایت بدون -این روزها هوای پاییزی تهران و اغلب نقاط کشور به گونه‌ای شده که نه می‌شود لباس تابستانه پوشید و نه می‌توان لباس‌های گرم را از کمد درآورد و پوشید. باد و باران‌های پاییزی و از طرفی آفتاب داغ ظهرهایش سردرگمی عجیبی در پوشش ما در استان‌های مختلف کشور رقم زده است.
برای همین بهتر است هر سال با شروع این فصل سراغ لباس‌هایی با جنس مناسب بروید تا در این آب و هوا نه سرما بخورید و نه عرق بریزید. پس در ادامه به شما خواهیم گفت منظور ما دقیقا چه جنس لباس‌هایی است؟ 
این فصل زمان مناسبی برای زیر و رو کردن کمد لباس‌ها برای استقبال از سرما و جمع آوری لباس‌های بهاری و تابستانی و به قول معروف آستین کوتاه است، اما لابه لای این تغییرات دو جنس لباس را برای روزهای پاییزی خود کنار بگذارید.
لباس‌های نخی و پنبه‌ای: این جنس لباس یکی از پرطرفدارترین پارچه‌ها و بهترین جایگزین لباس‌های تابستانی برای پوشش در فصل قدری خنک است. لباس‌هایی از این جنس به‌دلیل خاصیت قابل تنفس بودن پارچه‌اش که قابلیت رد و بدل کردن هوا را دارد، مانع ایجاد عرق روی سطح پوست شده و بهترین پارچه‌ای است که هوای گرم را بین پوست بدن و لباس نگه نمی‌دارد. از طرفی نرم و لطیف بودن آن به‌خاطر ظرافت به‌کار رفته در پارچه، احساس راحتی و سبکی ویژه‌ای به شما می‌بخشد. تنها عیب این جنس لباس‌ها این است که معمولا دوام کمی در برابر استفاده مداوم و شست‌وشو دارد و شکل ظاهری آن خیلی زود تغییر می‌کند. با این حال بهترین انتخاب برای لذت بردن از پاییز و هوای آن همین جنس لباس‌ها هستند.
لباس‌های کتان: این جنس پارچه هم که هواداران زیادی به‌ویژه در بین آقایان دارد به‌دلیل نگه نداشتن گرما میان پوست بدن و خود یکی از گزینه‌های اصلی پوشش در فصل خزان است. شاید کمتر شنیده باشید اما لباس‌هایی از جنس کتان مرغوب بدن شما را با طراوت و راحت و در عین حال گرم نگه می‌دارد. پس برای رفتن به محل کار یا مهمانی حتما پوشیدن کت‌های کتان و پاییزه را تجربه کنید. بعلاوه خانم‌ها می‌توانند با شلوار و مانتوهایی از این جنس و با رنگ‌های متنوع روشن و تیره پوشش خود را کامل کنند. البته با در نظر گرفتن این‌که این لباس‌ها به‌راحتی چروک می‌شوند و ظاهر بدی به خود می‌گیرند. اما در برابر همه ویژگی‌های مثبت و راحتی این جنس لباس، می‌شود از تنها ایراد آن چشم‌پوشی کرد.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «آخ نگفتن»

سایت بدون – آخ کمترین واکنش انسان به درد و رنج است آخ گفتن خیلی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *