چگونه از شر نرم‌افزارهای هنگ کرده رها شویم؟

سایت بدون -یکی از مشکلات اصلی کاربران سیستم‌عامل ویندوز، روبه‌رو شدن با شرایطی است که نرم‌افزارها درست کار نمی‌کنند و به اصطلاح
Unresponsive می‌شوند. وقتی این رخداد اتفاق می‌افتد، نرم‌افزار مربوطه نه‌تنها هیچ کاری نخواهد کرد، بلکه خود سیستم‌عامل نیز بسیار کند می‌شود و ساختار عملکرد آن به‌شدت تحت تاثیر قرار می‌گیرد. یکی از راه‌های قدیمی مدیریت این مشکل، استفاده از ساختار Task manager
در ویندوز است که از طریق فشردن دکمه‌های Ctrl و Alt و Del قابل دسترسی است. با این حال این روش اندکی زمانبر است و در برخی موارد، این بخش از ویندوز به‌خوبی قابل دسترسی نیست. روش‌های متفاوتی برای مدیریت نرم‌افزارهای unresponsive وجود دارد که به استفاده از
Task manager نیاز ندارند.

  روش اول
نخستین روش، ایجاد یک مسیر دسترسی سریع روی دسکتاپ است که موجب می‌شود بتوانید با باز کردن آن، تمام نرم‌افزارهای unresponsive را روی سیستم خود ببندید. کافی است این مراحل را طی کنید:
 ۱ روی یک نقطه خالی از دسکتاپ خود کلیک راست کرده و گزینه New را انتخاب کنید. از زیرمنوی باز شده، گزینه Shortcut را برگزینید.
۲  در باکسی که باز می‌شود، آدرس مسیر دسترسی Shortcut خود را وارد کنید. این عبارت را در کادر باز شده بنویسید:
taskkill /f /fi “status eq not responding”
۳  گزینه Finish را انتخاب کنید.
۴  یک Shortcut روی دسکتاپ شما ایجاد خواهد شد که با کلیک روی آن می‌توانید در هر لحظه‌ای، نرم‌افزارهای unresponsive را ببندید.

  روش دوم
روش بعدی استفاده از کلیدهای میانبر در صفحه کلید است. این روش بسیار ساده در حقیقت مکمل روش اول است و می‌توانید به‌سادگی سراغ اجرای سریع آن Shortcut بروید. 
۱  برای این کار به Shortcut ایجاد شده بروید، سپس روی آن کلیک راست کرده و گزینه properties را انتخاب کنید. 
  پس از انتخاب این گزینه، روی نوار Shortcut کلیک کرده و روی گزینه Shortcut Key فشار دهید. با این کار می‌توانید یک کلید دسترسی سریع به آن اختصاص دهید. البته به یاد داشته باشید که این کلید باید ترکیبی از چند دکمه مختلف باشد. به‌صورت پیش‌فرض دکمه‌های Ctrl + Alt برای شما انتخاب می‌شوند، ولی می‌توانید این ترکیب را تغییر دهید. 
۲  به این ترتیب با فشردن کلیدهای انتخاب شده، یک صفحه Comment prompt باز می‌شود و می‌توانید نرم‌افزاری را که درست کار نمی‌کند، ببندید. البته نرم‌افزارهایی نیز وجود دارند که می‌توانید با کمک آنها این کار را انجام دهید.

مطلب پیشنهادی

آیا ویاگرا تمام مشکلات جنسی آقایان را حل می کند؟

سایت بدون -ما حدود بیست نوع اختلال جنسی داریم و بیمار وقتی به پزشک مراجعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *