چگونه با غذا به جنگ اگزما برویم

http://toranjan.com/new/2016/uploads/GettyImages-499159907-57aba6483df78cf459d5e4a2.jpg

سایت بدون -چند گروه از مواد غذایی در بهبود اگزماهای پوستی نقش دارند و توصیه می‌شود در صورتی که کودکتان دچار خشکی لب و اگزمای دور دهان شده این مواد غذایی را در برنامه غذایی روزانه‌اش بگنجانید:
• پروبیوتیک‌ها: ماست و فراورده‌های لبنی مثل کفیر حاوی میکروارگانیسم‌های زنده است که برای بدن مفیدند. در صورتی که با مصرف لبنیات امکان وارد کردن این باکتری‌ها به بدن وجود ندارد، می‌توان از مکمل‌های پروبیوتیک که در داروخانه‌ها به فروش می‌رسد، استفاده کرد.
• اسید چرب امگا۳: اسیدهای چرب امگا۳ خاصیت ضدالتهابی دارند. ماهی‌های چرب مثل سالمون و ساردین و روغن‌های گیاهی و بذر کتان منابع امگا۳ هستند که مکمل آنها نیز موجود است.
• میوه و سبزی‌ها یا آب آنها: این مواد غذایی حاوی ویتامین c است که نوعی آنتی‌اکسیدان و آنتی‌هیستامین قوی است و از پیشرفت اگزما پیشگیری می‌کند.
• ویتامین D و E: نقش ویتامین E وD در کاهش التهاب ثابت شده و تنها در منابع حیوانی وجود دارد. ویتامین D از طریق نور آفتاب در پوست تولید می‌شود.
* برخی مواد غذایی خودشان آلرژی‌زا هستند و بهتر است مصرف آنها در فردی که مبتلا به اگزمای دور دهان است تا جای ممکن کاهش یابد. شیر گاو، تخم‌مرغ، سویا، بادام‌زمینی و به ندرت گوجه‌فرنگی و بادمجان و همچنین گردو از جمله مواد غذایی آلرژی‌زا هستند که باید به مدت ۲ هفته از برنامه غذایی حذف شوند. در صورتی که علائم رفع شد، یعنی اگزما مربوط به این نوع مواد غذایی است که برای شناسایی شدن باید تک به تک به رژیم غذایی مجددا افزوده شوند.
* گوشت‌های فراوری‌شده و کافئین به دلیل محرک بودن باید تا جای ممکن در برنامه غذایی افراد مبتلا به آلرژی محدود شود

مطلب پیشنهادی

نقاشی گمشده بعد از ۴ سال پیدا شد

یک تابلو نقاشی ربوده‌شده از «سالواتور روزا» پس از ۴ سال به گالری «دانشگاه آکسفورد»‌ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *