چگونه می توان بدون ورزش کردن کالری سوزاند و لاغر شد

https://static1.rokna.net/thumbnail/khUR6Fidc3tM/4AWGqs3C3zj1VoMP2nMyyYaJhBmE6YiWGA6feRzhrZx6hWDRCkSKM6-1-4nX83BW/%D8%B8%D8%B1%D9%81.jpg

سایت بدون -آیا می‌دانید با انجام بعضی از کارهای روزانه می‌توانید وزن کم کنید و به تناسب اندام برسید؟ حدود سه هفته است چالش جدیدی را شروع کرده ام؛کالری سوزی بدون رفتن به باشگاه که به نظرم واقعا جواب می‌دهد. در واقع یکی از بهترین روش‌های کاهش وزن، افزایش فعالیت‌های روزانه در کنار رژیم غذایی سالم است. اگر به هر دلیلی وقت رفتن به باشگاه را ندارید از وقت‌های آزادی که در خانه دارید استفاده کنید.

با کارهای خانه کالری بسوزانید

شاید باورتان نشود، اما مثلا در هر نیمساعتی که مشغول تغییر دکوراسیون هستید ۲۰۰ کالری انرژی مصرف میکنید. البته مراقب باشید اشیای سنگین را به تنهایی بلند نکنید. چون در این صورت کمرتان آسیب میبیند. حتی شاید جاروبرقی کشیدن و شیشه پاککردن فعالیتهای لذتبخشی نباشد، اما اگر بدانید با یک ساعت جارو کردن، تی کشیدن زمین و پاککردن شیشهها ۲۰۰ کالری خواهید سوزاند، باز هم از این کار لذت نمیبرید؟!

خبر خوب اینکه یک ساعت و ۲۰ دقیقه آشپزی ۲۰۰ کیلوکالری میسوزاند. خرد کردن، همزدن، شستن و همه کارهایی که هنگام آشپزی انجام میدهید فعالیتهایی هستند که میتوانند تاثیر مثبتی روی روند کاهش وزن شما داشته باشند؛ البته به شرطی که غذایی که میپزید، پرکالری نباشد! اگر هم جزو افرادی هستید که زیاد با تلفن همراه صحبت میکنید، به جای نشستن و مکالمه با تلفن در حال حرفزدن راه بروید. به این ترتیب بدون آنکه متوجه باشید، ورزش میکنید و کالری میسوزانید. حتما میدانید که یک ساعت پیادهروی مساوی است با سوزاندن ۲۰۰ کیلوکالری انرژی.

یک پیشنهاد ویژه

در اولین فرصت ممکن یک دارت خانگی بخرید و با اعضای خانواده و دوستانتان هیجان پرتاب تیر دارت را امتحان کنید. شاید برایتان جالب باشد هر یک ساعت بازی دارت حدود ۲۰۰ کالری از چربیهای اضافه شما را میسوزاند. راستی تا حدامکان از مغزتان هم کار بکشید! به گفته پژوهشگران چهار ساعت خواندن و نوشتن ۲۰۰کیلوکالری انرژی میسوزاند. پس اگر کارمند پشت میزنشینی هستید و با فعالیتهای فکری و محاسبه کردن سر و کار دارید، خیالتان راحت باشد؛ زیرا در تمام مدت کار در حال کالریسوزی هستید؛ فقط به شرطی که کارمند پرخوری نباشید!

پریسا اصولی

مطلب پیشنهادی

میزان تفاوت تحصیلات زن و شوهر تا چه اندازه مطلوب است؟

آیا میزان تحصیلات یک زوج می تواند در روابط آن ها موثر باشد خیلی شنیده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *