ژاوی و معمایی به‌نام فرنکی دیونگ


سایت بدون -وقتی که فرنکی دیونگ از آژاکس جدا شد و به بارسلونا پیوست، به نظر می‌رسید که او آینده‌ساز باشگاه خواهد بود و تمام برنامه‌های تاکتیکی تیم حول محور حرکات این هافبک هلندی تنظیم خواهد شد. الان اما داستان کاملاً عوض شده است و اگر همین بازیکن تابستان سال پیش رو از نوکمپ برود هم نباید تعجب کرد. دیونگ نتوانسته است انتظارات بارسلونایی‌ها را برآورده کند و بالعکس. با این حال امید و باور به اینکه شرایط ممکن است تغییر کند از بین نرفته و همه چیز به این بستگی دارد که در نیمه دوم فصل برای او و هم‌تیمی‌هایش چه رخ دهد.
بارسا با کلی مشکل مالی، ورزشی و سازمانی دست به گریبان است که حذف از مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا تنها یکی از آنها است. با وجود این از زمانی که ژاوی هرناندس سکان هدایت تیم را در دست گرفته، کورسویی از امید شکل گرفته و نشانه‌هایی هر چند کوچک از آغاز یک پیشرفت در این تیم دیده شده است. بازار ژانویه و خرید‌های زمستانی انجام شده هم می‌تواند شرایط را بهتر از این هم بکند. باشگاه برای ژاوی سه بازیکن هجومی جدید مانند آداما ترائوره، فران تورس و پیرامریک اوبامیانگ خریده است. خریدهای هوشمندانه متئو آلمانی، مدیر ورزشی باشگاه برای بارسلونا در ژانویه بدون آنکه از نظر اقتصادی فشاری به باشگاه بیاید، می‌تواند ژاوی و تیمش را به جمع تیم‌های بالای جدول برگرداند و این همان چیزی است که در نهایت ممکن است به ماندن دیونگ در نوکمپ منجر شود.
دیونگ در مصاحبه‌ای که اخیراً با شبکه NOS هلند انجام داد، گفت:«مشکلات بارسلونا گاهی اوقات مرا غافلگیر می‌کند اما طرز تفکر من نسبت به بارسلونا هنوز هم مثل گذشته است. بارسلونا الان بهترین باشگاه جهان نیست اما هنوز هم یکی از زیباترین تیم‌‌های دنیاست.»
قرارداد ۷۵ میلیون یورویی دیونگ برای انتقالش از آژاکس به بارسلونا در سال ۲۰۱۹ در زمان خودش کاملاً منطقی به نظر می‌رسید و دلیل آن هم فلسفه و سبک بازی با قدمت کاتالان‌ها بود. در آن زمان او به‌عنوان جانشینی بلندمدت برای سرخیو بوسکتس معرفی شد اما از آن زمان تا کنون مشخص شده است که او از حرکات پا به توپ و ریسک‌پذیری برای شرکت در حملات که بوسکتس با آنها بیگانه‌تر است بیشتر لذت می‌برد. برای او اما هنوز خیلی چیزها بر وفق مراد نیست، مثل اینکه وقتی عملکردی ضعیف را به نمایش می‌گذارد اسپانیایی‌ها از او طوری حمایت نمی‌کنند که از بوسکتس پس از انجام یک بازی ضعیف می‌کردند.
در حال حاضر نه بارسلونا و نه دیونگ نمی‌توانند بگویند که در کنار هم بودن‌شان همانقدر جذاب است که هنگام ملحق شدن‌شان به یکدیگر در سال ۲۰۱۹ به نظر می‌رسید. پس اگر شرایط فعلی در باشگاه ادامه پیدا کند، جدایی آنها خیلی عجیب نخواهد بود. ژاوی اما در این بین باید راهی پیدا کند که بتواند ستاره جوان هلندی را به ماندن در نوکمپ متقاعد کند.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «باد به گلو انداختن»

سایت بدون – آدم ها وقتی می خواهند از موضع بالا صحبت کنند یا کسی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *