کاربران شبکه‌های اجتماعی ۳ میلیاردی می شوند

https://www.adlibbing.org/wp-content/uploads/2018/02/Social-Media-e1518208936600.png
سایت بدون-تازه‌ترین آمارها و گزارش‌های به‌دست آمده توسط مؤسسه تحقیقاتی statista نشان می‌دهد که تعداد کاربرانی که در شبکه‌های اجتماعی عضویت داشته و به‌طور روزانه و فعالانه از آنها استفاده می‌کنند، از سال ۲۰۱۰ تاکنون شیب صعودی بسیار تندی را پشت سرگذاشته و تا سال ۲۰۲۱ میلادی از مرز ۳ میلیارد نفر عبور خواهد کرد.
بسیاری از تحلیلگران برآورد کرده‌اند با توجه به روند رو به رشد تعداد کاربران، پیش‌بینی می‌شود در سال آینده ۲۰۱۹ میلادی تعداد کاربران کنونی شبکه‌های اجتماعی از ۲ میلیارد و ۶۲ میلیون کاربر به عدد ۲ میلیارد و ۷۷ میلیون کاربر برسد و تا سال ۲۰۲۱ میلادی نیز از مرز ۳ میلیارد نفر عبور کند و به رکورد جدیدی دست یابد.
طبق این اعداد، می‌توان دریافت که منطقه امریکای شمالی که شامل دو کشور کانادا و ایالات متحده می‌شود، میزبان بیش‌ترین تعداد کاربران شبکه‌های اجتماعی بوده است، به‌گونه‌ای که در سال ۲۰۱۶ میلادی، ۸۱ درصد از کل جمعیت کشور ایالات متحده امریکا حداقل یک پروفایل و حساب کاربری در شبکه‌های اجتماعی داشته‌اند. همچنین در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۶، کاربران امریکایی ۲۱۵ دقیقه در هفته را به استفاده از گوشی‌های هوشمند و شبکه‌های اجتماعی اختصاص داده‌اند که این خود به وضوح نشان‌دهنده افزایش بی‌سابقه محبوبیت شبکه‌های اجتماعی در میان مردم جهان بویژه امریکاست. بسیاری از تحلیلگران، استقبال بی‌نظیر و افزایش صعودی استفاده از شبکه‌های اجتماعی را تا حد زیادی مرهون آمدن تلفن همراه هوشمند مجهز به سیستم‌عامل پیشرفته و همچنین پشتیبانی از اینترنت همراه و بی‌سیم وای فای پرسرعت می‌دانند.
از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی در جهان می‌توان به اینستاگرام، فیس بوک، توئیتر، یوتیوب، اسنپ چت، پینترست، لینکدین و تامبلر اشاره کرد که هرکدام با قابلیت‌های مختلفی که در اختیار کاربرانشان قرار می‌دهند، توانسته‌اند خیل عظیمی از کاربران اینترنتی را به سمت خود بکشانند و نظر آنها را جلب کنند.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «بی دست و پا»

سایت بدون – دست و پا ابزار انسان برای انجام کار هستند بعضی از انسان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *