کاسمیرو، فرمانده رئال در روزهای سخت/خیالت راحت زیزو

سایت بدون -فوق‌ستاره‌هایی مثل ادن آزار، گرت بیل و سرخیو راموس مصدوم بودند، کریم بنزما تنها به اندازه‌ای آمادگی داشت که روی نیمکت بنشیند و فدریکو والورده، پدیده تیم محروم بود بنابراین رئال مادرید به یک رهبر و قهرمان مثل کاسمیرو نیاز داشت تا سویا را شکست دهد.
بازی رئال مادرید در نیمه اول مثل ابرهای بر فراز سانتیاگو برنابئو پرابهام و تاریک بود و به نظر می‌رسید فرصت ساختن یک پیروزی دیگر بر اساس قهرمانی در سوپرجام اسپانیا و ایجاد فشار بر بارسلونای صدرنشین را از دست می‌دهد.
خولن لوپتگی انگیزه زیادی برای غلبه بر تیمی داشت که فصل قبل اخراجش کرده بود و تیمش، سویا هم آماده و سرحال بود اما کاسمیرو سرحال و مقتدرانه بر سر راه این تیم قرار گرفت و ورق را به نفع رئال مادرید عوض کرد.
او نه تنها نقش همیشگی خود در خط میانی را به بهترین نحو اجرا کرد بلکه در خط حمله جایی که تلاش‌ها به حساب می‌آید با دو گلش پیروزی ۲ بر یک رئال مادرید را رقم زد تا رئال برای یک شب هم که شده با سه امتیاز اختلاف در صدر جدول لالیگا قرار بگیرد.
بیش از همه جای خالی والورده در ترکیب رئال مادرید به چشم می‌آمد که کارت قرمزش در فینال سوپرجام اسپانیا برای جلوگیری از حرکت آلوارو موراتا باعث شد یک جلسه محرومش کنند.
 آن تصمیم باعث شد رئال جام قهرمانی را ببرد اما نبود او می‌توانست به رئال ضربه بزند تا وقتی که کاسمیرو اوضاع را به نفع تیم تغییر داد.
سفیدها در نیمه اول کار زیادی انجام ندادند چون سایه سویا در همه جای زمین وجود داشت. هیچ‌کدام از دو تیم شانس زیادی روی دروازه رقیب ایجاد نکردند تا اینکه لوک دیونگ با یک ضربه سر قدرتمند دروازه میزبان را باز کرد که بی‌رحمانه با تصمیم کمک داور ویدئویی مردود شد.
ادر میلیتائو با نمانیا گودلی برخورد کرد و به اندازه کافی روی زمین ماند تا جلب توجه کند و داور تصمیم بگیرد این خطا گل دیونگ را مردود می‌کند. این شاخص‌ترین لحظه نیمه اول بود تا اینکه کاسمیرو در  دقیقه۵۷ قفل بازی را باز کرد. لوکا یوویچ با پاسی عالی به سبک گوتی به هم تیمی برزیلی زمینه‌ساز گل اول بازی شد. مهاجم صرب در هفته‌های اخیر در پیراهن رئال مادرید راحت‌تر شده هر چند هنوز قیمت ۶۰ میلیون یورویی روی شانه‌هایش سنگینی می‌کند. در شادی گل، کاسمیرو به یوویچ اشاره کرد تا جمعیت برنابئو تشویقش کنند، این رهبری واقعی است.
دیونگ با گل دقیقه ۶۴ بازی را به تساوی کشاند اما کاسمیرو ۵ دقیقه بعد یک بار دیگر در زمان مناسب در مکان مناسب بود تا گل پیروزی را بزند. ۲۲ گل در ۲۲۰ بازی بد نیست برای کسی که ابتدا، کارش خراب کردن بازی هجومی حریف مقابل خط دفاعی خودی بود. این برزیلی می‌توانست هت‌تریک خود را کامل کند و حتی خودش هم از اینکه می‌توانسته چنین کاری کند، خنده‌اش گرفته بود. او بعد با متوقف کردن الیور تورس ثابت کرد گل‌هایی که زده مانع از انجام وظیفه اصلی‌اش نشده.
کاسمیرو در خط میانی شش بار توپ گرفت و مثل یک شماره ۹ برای تیم زین‌الدین زیدان گل زد تا جایی که خیال مربی را از نبود ستاره‌های خط حمله راحت کرد. هشت گل آخر رئال مادرید را کاسمیرو، رافائل واران، لوکا مودریچ(هر کدام دو گل)، تونی کروس و ایسکو (هر کدام یک گل) زده‌اند. رئال مادرید اگرچه چندان خوب نبود اما کاسمیرو باعث شد به نتیجه مطلوب برسند.
منبع: سایت گل

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «غلط انداز»

سایت بدون – غلط انداز یک اصطلاح میان شکار چیان است غلط انداز کسی است …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *