کدام چهره ها بیشتر در فضای مجازی فحش می‌خورند؟

سایت بدون -در ماه‌های اخیر اهانت و  فحاشی به سلبریتی‌ها در فضای مجازی بسیار داغ شده است. فرقی نمی‌کند بازیگر باشند یا فوتبالیست. انتشار یک ویدئو یا تصویر می‌تواند آنها را به هدف همیشگی  کاربران فضای مجازی تبدیل کند. توئیتر، اینستاگرام و فیس‌بوک فرقی ندارد. به هر صفحه‌ای که بتوانند حمله‌ور می‌شوند.  تنها کافیست بازیکن محبوب‌شان از بازی فوتبال اخراج شود یا  تیم محبوب‌شان ۶ گل بخورد یا حرف‌هایی که انتظار ندارند بشنوند. همین بهانه‌ها برای فحاشی دسته جمعی کاربران فضای مجازی به سلبریتی‌ها کفایت می‌کند. حملاتی که آنچنان سریع و دسته جمعی اتفاق می‌افتد که همه را شوکه می‌کند. اما در این میان برخی از سلبریتی‌ها بیشتر از دیگران در تیررس این حملات قرار دارند. برخی‌هایشان در پاسخ به این فحاشی‌ها سکوت می‌کنند و تنها کامنت‌های خود را می‌بندند و برخی هم ترجیح می‌دهند با همان ادبیات تند و زننده جواب فحاش‌ها را بدهند.

«آزاده نامداری»، مجری صدا و سیما یکی از افرادی است که پس از انتشار خبر ازدواج مجددش از سوی کاربران فضای مجازی در اینستاگرام به او فحاشی گسترده شد. البته فحاشی به این مجری به همین جا ختم نمی‌شود و پس از انتشار عکس‌های خصوصی‌اش در سوئیس بود که موج بی سابقه‌ای از فحاشی‌ها علیه او در فضای مجازی شکل گرفت.
فحاشی ایرانی‌ها به «دیمیتری پایت»،  ستاره تیم ‌ملی فوتبال فرانسه هم آنقدر بی سابقه و گسترده بود که حتی بازتاب جهانی داشت. فحاشی به این بازیکن به خطای او در زمین فوتبال روی رونالدو برمی‌گردد و پس از این اتفاق هفته‌نامه فرانسوی «لکسپرس»  گزارشی با عنوان «ایرانی‌ها به پایت به‌دلیل مصدومیت رونالدو توهین کردند»، چاپ کرد. این رفتار حتی در رسانه‌های اسپانیایی بازخورد داشت و نشریه معتبر آس نوشت که ایرانی‌ها به پدر پایت هم توهین کرده‌اند.
انتشار ویدئویی چند دقیقه‌ای از درگیری لفظی «محمد باسط درازهی»، نماینده مجلس شورای اسلامی با کارمند گمرک هم در هفته‌های گذشته در فضای مجازی جنجال به پا کرد. پس از انتشار این ویدئو بود که کاربران زیادی نسبت به او انتقاد و فحاشی کردند.
«سید حسن قاضی‌زاده ‌هاشمی»، وزیر بهداشت هم از جمله شخصیت‌های سیاسی‌ای است که چند وقت یک بار در فضای مجازی خبرساز می‌شود. یکی از مهم‌ترین این حاشیه‌ها زمانی بود که او در پاسخ به یک مرد روستایی گفت خودت فیزیوتراپی کن و خودت بمال. اتفاقی که اگرچه باعث خنده حضار شد اما واکنش تند کاربران فضای مجازی را به دنبال داشت.
داور‌ها هم از حملات گسترده کاربران فضای مجازی در امان نیستند. به طوری که ایرانی‌ها به میلوراد مازیچ؛ داور صربستانی بازی ایران و آرژانتین به خاطر نگرفتن پنالتی این بازی به صفحه شخصی او حمله کردند. بنجامین ویلیامز داور استرالیایی یکی دیگر از سوژه‌های داغ کاربران فضای مجازی برای فحاشی بود. او در اواخر نیمه اول دیدار تیم‌های ملی ایران و عراق (جام‌ملت‌های آسیا ۲۰۱۵) با تصمیم جنجالی خود مهرداد پولادی را با کارت زرد دوم جریمه و او را از زمین بازی اخراج کرد.
«مهناز افشار»، بازیگر سینما هم یکی دیگر از سلبریتی‌هایی است که هر بار در فضای مجازی حاشیه ساز می‌شود. او پس از ازدواجش با یاسین رامین و دادگاهی شدن شوهرش به علت واردات شیر خشک‌های فاسد از سوی کاربران فضای مجازی مورد انتقاد و فحاشی قرار گرفت. این بازیگر به تازگی هم به علت انتشار ویدئویی راجع به آمپول برای جلوگیری از سوءمصرف مواد مخدر دوباره از طرف کاربران فضای مجازی مورد حمله و فحاشی قرار گرفت.
«عمر عبدالرحمن» ستاره تیم العین امارات معروف به عموری یکی دیگر از فوتبالیست‌هایی بود که مورد حمله و فحاشی گسترده کاربران فضای مجازی قرار گرفت. او پس از زدن دو گل به تیم استقلال با کامنت‌های رکیک ایرانی‌ها مواجه شد و تعداد زیادی برای او نوشتند: «خجالت نمی‌کشی به استقلال گل می‌زنی؟»
«رامبد جوان» بازیگر و مجری تلویزیون یکی از دیگر افراد پرطرفدار و حاشیه‌ساز در فضای مجازی محسوب می‌شود. او پس از ازدواج مجددش مورد انتقاد برخی از کاربران قرار گرفت. رامبد جوان حتی پس از اینکه در برنامه خندوانه نسبت به فحاشی ایرانی‌ها به «دیمیتری پایت»، ستاره تیم ‌ملی فوتبال فرانسه انتقاد کرد هم دوباره مورد حمله و فحاشی برخی از کاربران فضای مجازی قرار گرفت. دعوای او با حسین فرحبخش، کارگردان سینما و فحاشی این دو هنرمند نسبت به یکدیگر هم از دیگر موضوعات داغ فضای مجازی بود.
«دونالد ترامپ»، رئیس جمهوری کشور امریکا یکی دیگر از شخصیت‌های بین‌المللی است که طعم اعتراضات فضای مجازی ایرانی‌ها را چشیده است. به طوری که ایرانی‌ها بارها به صفحات مجازی او حمله کردند. «ملک سلمان»، پادشاه عربستان هم یکی دیگر از شخصیت‌های سیاسی است که مورد هجوم گسترده کاربران ایرانی قرار گرفته است. به طوری که برخی با نوشتن کامنت به او و خاندان آل سعود توهین کردند.
یکی دیگر از کاربران فعال فضای مجازی، «بهنوش بختیاری» بازیگر تلویزیون و سینما است. حاشیه‌ها و انتقاد‌ها به این سلبریتی آنقدر زیاد است که کاربران به مادر او هم بی احترامی کردند که او نسبت به این اتفاق این طور واکنش نشان داد: «بی جهت کسی یک پاراگراف به مادر سادات پاکدامن مظلوم من فحش دادن واقعاً حدود ۱۵ خط فحش… فقط یکی از اونارو تو پیجش نوشتم که تلخی فحش مادر را احساس کند. .بازیگرم.. ولی هنوز سیب زمینی نشدم که به خاطر حرفه‌ام بی غیرت و بی رگ بشم.»
یکی دیگر از بازیگران سینما که مورد حمله بی سابقه کاربران فضای مجازی قرار گرفت هم ‌هانیه توسلی است. او برای تسلیت نگفتن در اینستاگرام به خاطر مرگ مرتضی پاشایی خواننده پاپ و هنگام مرگ گربه مورد علاقه مورد حملات بی سابقه کاربران فضای مجازی قرار گرفت.

«مهران مدیری» بازیگر و مجری صدا و سیما از جمله افرادی است که در زمان پخش برنامه دورهمی از شبکه نسیم با واکنش‌ها و اعتراضات برخی از کاربران فضای مجازی  روبرو شد. اعتراض مردم در شبکه‌های اجتماعی تا آنجا ادامه یافت که حتی کمپین‌هایی علیه مدیری به راه افتاد.

«بهاره رهنما»، بازیگر تلویزیون و سینما هم یکی دیگر از سلبریتی‌هایی است که بعد از انتشار تصاویر ازدواج مجددش در فضای مجازی بسیار حاشیه‌ساز شد. این بازیگر پس از این اتفاق هدف بسیاری از کاربران فضای مجازی قرار گرفت و هر چند وقت یک بار پست‌ها و تصاویرش در فضای مجازی حاشیه‌ساز می‌شود. به طوری که او در یکی از پست‌هایش خطاب به فحاش‌ها نوشت: به شماهایی که فحاشی می‌کنید، این رو تقدیم می‌کنم. آینه، لطفاً چهره کریه‌تون رو بهتر ببینید.

«لیونل مسی» بازیکن آرژانتینی یکی از افراد مشهوری است که ایرانی‌ها چندین بار به صفحات او حمله کردند. او نخستین بار زمان اعلام قرعه تیم ملی ایران در جام جهانی ۲۰۱۴ و همگروهی با تیم ملی آرژانتین با ایران و دومین بار پس از زدن گل به تیم ملی ایران مورد حمله و فحاشی کاربران فضای مجازی قرار گرفت.

«باراک اوباما» رئیس جمهوری سابق امریکا هم یکی دیگر از شخصیت‌های سیاسی بین‌المللی است که مورد حمله کاربران ایرانی همزمان با سالگرد توافقنامه برجام قرار گرفت.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «گاف دادن»

سایت بدون – اصل کلمه گاف از زبان فرانسه است و به معنای حرف ناپسند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *