کشف بزرگترین زمرد جهان (عکس)

سایت بدون -بزرگترین زمرد سبز جهان به وزن ۵‌هزار و ۶۵۵ قیراط معادل یک‌کیلو و ١٠٠ گرم در معدنی در زامبیا استخراج شد. کمپانی مالک این معدن اعلام کرد که این زمرد در معدن جمفیلد در کانگم زامبیا استخراج شده است. نام این زمرد را «اینکالامو» گذاشته‌اند که در زبان محلی به معنا «شیر» است. قرار است این سنگ قیمتی به قطعات کوچکتر برش داده شود و این قطعات در ماه نوامبر در سنگاپور به حراج گذاشته شود.
شرکت معدنی که مالک این سنگ است اعلام کرده که رنگ آن بسیار شفاف است. این سنگ در تاریخ دوم اکتبر در معدنی سر باز پیدا شده است.  زمرد ازجمله سنگ‌های نادر، کمیاب و بسیار قیمتی‌تر از الماس است؛ به این دلیل تقاضا برای زمرد در بازار سنگ‌های قیمتی نیز بسیار زیاد است. کشورهایی که بیشترین تعداد سنگ‌های زمرد از معادن آنها استخراج می‌شود عبارتند از زامبیا، کلمبیا و برزیل.
تقاضا برای سنگ‌های زمردی که از زامبیا استخراج می‌شود از سوی دلالان سنگ‌های قیمتی در اروپا بسیار زیاد است. به نظر می‌رسد سنگ‌های زمردی که از معادن زامبیا استخراج می‌شود بسیار باکیفیت‌تر از سنگ‌های زمردی است که از معادن دیگر کشورها استخراج می‌شود. سنگ‌های زمرد زامبیا به رنگ بسیار شفاف و صیقلی‌بودنشان معروف هستند.
البته این سنگ تنها زمرد بزرگی  نیست که در این شرکت معدنی یافت شده است. در ‌سال ٢٠١٠ نیز زمرد سبزی به وزن ۶‌هزار و ٢٢۵ قیراط در همین معدن استخراج شده است. در آن زمان نام این سنگ را به‌دلیل اندازه بزرگش «فیل» گذاشتند.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «فی سبیل الله»

سایت بدون – فی سبیل الله یعنی در راه خدا این یک اصطلاح فقهی و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *