کیلین امباپه ؛ پسربچه ای که به سرزمین غول ها رسیده است

http://static6.uk.businessinsider.com/image/5beafecdbde70f6fd3353a14-2000/kylian%20mbappe%20psg.jpg

جولین لوران

سایت بدون – کیلین امباپه هنوز به سن قانونی نرسیده، با این وجود او همین حالا در ویترین افتخاراتش یک قهرمانی جام‌جهانی، گل زدن در فینال این تورنمنت و ۲ قهرمانی در لیگ یک فرانسه با ۲ تیم مختلف را می‌بیند. امباپه که هنوز ۲۰ سالش نشده بدون شک یکی از ۵ بازیکن برتر جهان فوتبال به حساب می‌آید.
شاید خیلی بیشتر از این به نظر برسد اما دوم دسامبر ۲۰۱۸ سالگرد ۳ سالگی نخستین‌بازی او به عنوان یک فوتبالیست حرفه‌ای در لیگ یک فرانسه خواهد بود. امباپه با ۱۶ سال و ۳۴۷ روز در دقیقه ۸۸ بازی مقابل کان جانشین فابیو کونترائو شد تا رکورد جوان‌ترین بازیکن تاریخ باشگاه موناکو را که پیش از این در اختیار تیری آنری، مربی کنونی این تیم بود، بشکند.
۳ سالی که از این بازی به بعد برای امباپه گذشت پر از اتفاقات جذاب بود اما مقطع حیاتی در زندگی حرفه‌ای او ۳ سالی است که در پیش خواهد بود. شکی نیست که امباپه به پیشرفتش ادامه خواهد داد. او همچنان پتانسیل بسیاری برای بهتر شدن دارد و باید روی ضربات پایانی‌اش، ضربات سر، تصمیم‌گیری و تلاشی که برای تیم می‌کند کار کند. در ضمن امباپه باید یاد بگیرد چطور با فشاری که روی دوشش است و انتظاراتی که از او می‌رود کنار بیاید، کاری که البته تا امروز بخوبی انجام داده است.
در ۳ سال آینده امباپه بدل به یک مهاجم شماره ۹ خواهد شد. او در حال حاضر در اکثر بازی‌هایش برای
پاری سن ژرمن و فرانسه به عنوان یک بال هجومی به زمین می‌رود اما قرار گرفتن او در مرکز خط حمله می‌تواند توانایی‌هایش را حتی بیشتر از آنچه که دیده‌ایم به رخ بکشد. امباپه در این راه گل‌های بیشتری خواهد زد و شهرت بیشتری پیدا خواهد کرد. تماشاگران خودی بیش از پیش عاشقش خواهند شد و تماشاگران حریف بیش از گذشته از وی تنفر پیدا خواهند کرد. آیا او آماده این زندگی جدید است؟ «مشهور بودن زندگی‌ای متفاوت است، زندگی‌ای که من همیشه آرزویش را داشتم. از این جهت خوشحالم اما من هم مثل هر آدم دیگری طبیعی زندگی می‌کنم و خانواده و دوستان خودم را دارم. تلاش من در اینطور زندگی کردن است، که البته مشهور بودن گاهی کار را برایم سخت می‌کند».
امباپه در طول این فصل و فصل گذشته نشانه‌هایی از غرور بیش از حد و اخلاق غیرحرفه‌ای از خودش نشان داد، رفتاری که برای بدل شدنش به یک ابرستاره جهان فوتبال نباید تکرار شود. امباپه دیگر نباید مثل قبل از بازی لو کلاسیک به جلسه تیم دیر برسد و نباید مثل قبل از بازی با ناپولی نسبت به تمرینات بی‌تفاوت باشد. او باید پاهایش را روی زمین نگاه دارد و در این راه خانواده‌اش نقش مهمی را بازی خواهند کرد: «تربیت خانوادگی بهم یاد می‌دهد که من قبل از اینکه یک فوتبالیست باشم که قهرمان جهان شده و گل‌های زیادی می‌زند، یک انسان هستم و برای همین خیلی مهم است که فروتن باشم و به دیگران احترام بگذارم».
در دنیای فوتبال مدرن در ۳ سال اتفاقات زیادی ممکن است رخ دهد. پاریسی‌ها فعلا از اینکه پدیده اول فوتبال جهان را در اختیار دارند بسیار خوشحال و راضی هستند، پسری که متولد و رشد کرده در پایتخت فرانسه است. امباپه مهم‌ترین قطعه پازل برای اهداف بلندپروازانه پی‌اس‌جی است، بازیکنی که قرار است قهرمانی چمپیونز لیگ را بهشان هدیه دهد اما آیا امباپه ۳ سال بعد هم در پاریس خواهد بود؟ شاید. ولی بعید است بیشتر از آن.
۳ سالی که در پیش است، غیر از فتح چمپیونز لیگ، می‌تواند برای امباپه توپ طلا و قهرمانی یورو ۲۰۲۰ را به همراه داشته باشد و جایگاه او به عنوان یکی از بزرگ‌ترین ستاره‌های جهان فوتبال را به اثبات برساند. در حال حاضر اما از نظر خود امباپه فوتبالیست رویایی ترکیبی است از پای چپ مسی، پای راست نیمار، ذهنیت رونالدو و شخصیت بوفون. اگر او به روند پیشرفتش همینطور ادامه دهد، سرعت امباپه هم به این ترکیب رویایی اضافه خواهد شد.

مطلب پیشنهادی

هوش مصنوعی و آینده مبهم مترجمان!

در حالی که برخی مترجمان از ابزارهای هوش مصنوعی برای کار خود استفاده می‌کنند، سه‌چهارم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *