کیهان فاطمه معتمدآریا را پیرزن بازیگر نامید!

روزنامه «کیهان» در انتقادی تند نسبت به صحبتهای شب گذشته فاطمه معتمدآریا در افتتاحیه فجر، این هنرمند را «پیرزن بازیگر» نامید!

سایت بدون -کیهان نوشت:«شب گذشته در مراسم افتتاحیه جشنواره فیلم فجر، یک پیرزن بازیگر که در طول چهل سال گذشته بیشترین مجال را برای حضور در سینمای ایران داشته است، با بی انصافی به سیاه‌نمایی درباره شرایط حضور خود در سینما پرداخت و خبر دروغی را درباره یک شاعر به عنوان یک واقعیت، به زبان آورد و منتشر کرد.

کیهان متاسف است که در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و در جشنی که به ظاهر برای انقلاب است، یک بازیگر چنین سخیف سخن می‌گوید و ظاهر می‌شود.

خطاب به خانم معتمدآریا، این به اصطلاح هنرمند می‌گوییم که؛ اگر انقلاب اسلامی نبود شما و امثال شما مجال حضور در عرصه هنر سالم را پیدا نمی‌کردید. به برکت همین نظام بود که امروز به‌رغم نمک‌نشناسی‌هایتان همچنان می‌تازید و خود را طلبکار هم می‌دانید! همین شما بودید که در دهه ۷۰ در کنار دو همکارتان به شکلی مبتذل به شهدا اهانت کردید و با بزرگواری نظام روبه‌رو شدید. انتظار آن بود حالا که پیرزنی سرد و گرم چشیده هستید، از گذران عمرتان عبرت گرفته و از حداقل بینش و دانش برخوردار باشید. نمکدان نشکنید، منشا نشر دروغ نشوید و عاقلانه زندگی کنید».

یادآور می شود؛ فاطمه معتمدآریا دیشب در مراسم تجلیلش در افتتاح جشنواره فیلم فجر گفت: «نمی‌خواهم بگویم دلخورم، از این دلخور نیستم که همیشه هر جا رفتم طی این چهل سال اولین کاری که با من کردند این بود که برایم توقف ایجاد کردند. توقف آن‌ها باعث جهش من شده که بروم بالاتر و بگویم به عنوان یک زن در سینمای ایران، در ایران، نه تنها هیچکس نمی‌تواند متوقفم کند که باید بگویم شما به من کمک می‌کنید که جلوتر بروم.»

کاربران در شبکه‌های اجتماعی از سانسور سخنرانی معتمدآریا در جریان پخش زنده مراسم از صدای و سیما خبر دادند.

واکنش گبرلو

محمود گبرلو با تحسین مراسم افتتاحیه جشنواره فیلم فجر، حواشی مطرح شده را تکذیب کرد.
محمود گبرلو مجری سابق برنامه «هفت» و از منتقدان سینما، درباره برگزاری افتتاحیه جشنواره فیلم فجر در اینستاگرام نوشت:«مراسم افتتاحیه محترمانه معقول و به اصطلاح خیلی انقلابی بود. بخصوص درباره فجر انقلاب. اگر انتقاد می‌کنیم باید انصاف و عدالت را رعایت کنیم. خانم معتمدآریا با متانت و نجیبانه حرفه‌ای دلنشین و عمیقی درباره جایگاه هنرمند بیان کردند که ممکن است فقط کج‌اندیشان تعبیر دیگر کنند. دوستانش از جوانی بنام سیمین صدایش می‌کنند که در بالای صحنه هم اینچنین کردند اما مجری رسمی بارها ایشان را به نام رسمی فاطمه خطاب کرد. و البته جدای از حاشیه‌ها که گاه من هم مخالفم الحق ایشان سیمین سینمای ایران هستند. اصلا تک خوانی زن وجود نداشت. بلکه تاتر بسیار زیبایی درباره چهل سالگی سینمای انقلاب اجرا شد که بسیار جذاب و دیدنی بود که در انتها یک خانم با گروه دسته جمع خود سرود زیبایی در مفاهیم چهل سالگی انقلاب خواندند. تازه معتقدم در روایت تاریخ مگر می‌توان واقعیت را پنهان کرد.»

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «آخ نگفتن»

سایت بدون – آخ کمترین واکنش انسان به درد و رنج است آخ گفتن خیلی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *