گرگ هیبریدی چیس و سرو کله اش از کجا پیدا شده؟

https://www.wolf.org/wp-content/uploads/2013/08/wolfdog2dnr-wi-gov.jpg

سایت بدون – مثل هر سال که هوا سرد می شود، خبرهای هولناکی از هجوم گرگ های هیبریدی به گوش می رسد، امسال هم متاسفانه باز هم این خبر در استان زنجان شاهد بودیم ، حالا سووال این است که گرگ های هیبریدی چه هستند؟

گرگ های هیبریدی واژه تازه ای است برای آن چیزی که ما در فارسی به آن «گرگی » می نامید. هیبرید سگ و گرگ که در زبان فارسی با نام گرگی شناخته می‌شود از جفت‌گیری سگ و گرگ بوجود می‌آید. پیش‌بینی خصوصیات دقیق این حیوان ممکن نیست و برخی اوقات اندازه‌ی آن از سگ و گرگ هر دو بزرگ‌تر می‌شود. رفتار گرگی نیز بسته به غالب بودن ژن‌ها، ممکن است به سگ و یا گرگ بیشتر شباهت داشته باشد ولی برخی از آن‌ها را می‌توان آموزش داد و مانند یک حیوان خانگی نگهداری کرد. برخی اوقات رفتارهای تهاجمی آن‌ها از گرگ‌ها نیز بیشتر است.

هیبرید سگ و گرگ به‌طور طبیعی و در حیات وحش نیز دیده می‌شود. این وضعیت بیشتر در نواحی نزدیک به سکونت‌گاه‌های انسانی اتفاق می‌افتد که تراکم جمعیتی گرگ‌ها کم و آن ِ سگ‌ها زیاد است. البته مواردی نیز از حضور گرگی‌ها در مناطقی با تراکم جمعیتی مناسب گرگ در شوروی سابق مشاهده شده‌است. بسیاری از موارد حملات گرگ‌های بزرگ به انسان‌ها که رفتار تهاجمی غیرمتعارفی نسبت به انسان‌ها داشته‌اند ممکن است مربوط به گرگی‌ها باشد و در اینصورت خطرناک هستند. در اروپا تداخل ژنتیکی سگ‌ها و گرگ‌ها یکی از عوامل تهدید بقای گله‌های کوچک گرگ در این قاره است که در خطر شدید انقراض قرار دارند.

افزایش زباله‌ها و سگ‌های ولگرد و آمیزش آنها با گرگ موجب شده است که این حیوان خصلت سگ و گرگ را با هم داشته باشد، این حیوان دو رگه در ابتدای زندگی خود به راحتی با انسان همچون یک سگ اهلی خو می‌گیرد، ولی پس از مدتی وقتی به سن بلوغ می‌رسد، خصایص حیوانی‌اش تغییر کرده و حتی خطرناک‌تر از یک گرگ می‌شود و به راحتی می‌تواند به انسان و دامم  حمله کند.

نوع حمله این نوع گرگ‌ها با گرگ خاکستری کاملا متفاوت است  گرگ‌های خاکستری در حمله الگوی خاصی دارند و بیشتر به صورت گله‌ای و با راهنمایی و سرکردگی سرگروه خود به یک طعمه خاص حمله می‌کنند اما گرگ‌های هیبردی الگوی شکار خاصی نداشته و به راحتی به انسان، دام، طیور، مرغ و خروس حمله می‌کنند.

گرگهای هیبریدی (سگ گرگ) خطرناک تر از گرگ های معمولی هستند و در واقع هیچ ترس و واهمه ای از نزدیک شدن به انسان و سکونتگاههای انسانی ندارند، صورت گرفته بود.گرگ های معمولی اگر به انسان حمله ور شوند همان لحظه نخست طعمه خود را می درند اما اتفاق رخ داده در این ۲ روستای خدابنده حکایت از این داشت که این حیوانات مهاجم منتسب به گرگ پس از حمله به کودکان آنها را زنده به دهان گرفته و با خود می برده اند

 

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «کله اش بوی قرمه سبزی می دهد»

سایت بدون – درباره این ضرب المثل دو ریشه ذکر شده است در ریشه اول …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *