گزارش بلومبرگ از استخراج بیت کوین در ایران / چقدر برق ؟ چقدر دلار

سایت بدون -بلومبرگ در گزارشی ماجرای استخراج بیت کوین در ایران را مورد بررسی قرار داده است. در این گزارش آمار و ارقامی برای شفاف شدن انچه در این میان رخ می دهد مورد اشاره قرار گرفته است.

بلومبرگ در گزارش خود تاکید کرده است : تولید هر بیت کوین معادل مصرف سالانه ۲۴ خانه در تهران برق مصرف می کند یا معادل مصرف برق یک خانه در تهران به مدت ۲۴ سال.
یارانه هر کیلووات برق ۵۰۰۰ ریال است یعنی تولید یک واحد بیت کوین حدود ۳۵۰ میلیون ریال با یارانه دولتی هزینه می‌برد یا حدود ۲۷۰۰ دلار.
بیت کوین ۱۱۷۷۰ دلار در ایران در روز جمعه معامله شد که ۳۸ درصد در همین ماه و بیش از ۲۰۰ درصد بصورت سالانه افزایش داشت. بر این اساس استخراج هر واحد بیت کوین ۸۳۰۰ دلار یا به عبارتی ۱۰۸ میلیون تومان در ایران درآمد دارد.
وزارت نیروی ایران قصد دارد تعرفه ای خاص برای استخراج کنندگان بیت کوین وضع کند تا هزینه تولید آن کاهش یابد و فشار بر شبکه‌های برق کم شود. برق بسیاری مزارع تولید ارز دیجیتال در سراسر کشور قطع شده و دستگاه های استخراج بیت کوین توسط مقامات مصادره شده اند.
این خبرگزاری مدعی شده است ایرانی‌ها برای دور زدن تحریم‌های آمریکا به ارزهای مجازی روی آورده اند. این تحریم‌ها دسترسی آنها را به ارز کم کرده است. بانک مرکزی ایران استفاده از ارزهای مجازی را در معاملات سال گذشته منع کرد و اعلام کرد نگران پولشویی و جرائم مالی است.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «دلنگ دلنگ»

سایت بدون – صدای زنگ شتر و هر زنگوله ای که به گردن حیوانات وصل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *