گزارش روز ؛ چرا مورینیو و منچستر به آشفتگی رسیدند

https://images.cdn.yle.fi/image/upload//w_1198,h_755,f_auto,fl_lossy,q_auto/13-3-10423373.jpg

سایت بدون-پل پوگبا آخرین بازیکن منچستریونایتد بود که از رختکن تیمش در لندن خارج شد. این بازیکن فرانسوی لبخند روی لب داشت که گروهی از خبرنگاران، امیدوارانه خواستند با او صحبت کنند اما زمانی که او سرش را برگرداند تا ببیند چه افرادی صدایش کرده‌اند، سرش را تکان داد و پرسید: «نکند می‌خواهید من را مرده ببینید؟!»
همه چیز مشخص شده بود. ژوزه مورینیو در اتوبوس تیم نشسته بود و اینکه پوگبا تصمیم گرفته بود حرکت اتوبوس را به تعویق نیندازد احتمالا بهترین تصمیم ممکن بود. او تصمیم گرفت حرکت کند تا اینکه به آتشی که دامن منچستریونایتد را فراگرفته دامن بزند. هفته پراتفاقی سپری شده بود و مورینیو گفته بود که پوگبا دیگر هرگز کاپیتان یونایتد نخواهد بود. این دو در تمرینات هم با هم به مشکل خورده بودند و به نظر می‌رسید که اکنون زمان مناسبی برای صحبت‌های جنجالی نیست.
اما نمی‌توان این رفتار پوگبا را در حمایت از مربی‌اش دانست. این حرف او نشان می‌دهد که در یونایتد چه خبر است. یونایتد در وضعیتی آشفته به سر می‌برد و مورینیو پس از آنکه گفت هیچ بازیکنی بزرگ‌تر از باشگاه نیست، پیام دیگری هم فرستاد و پوگبا را در دقیقه ۷۰ شکست سه بر یک مقابل وستهم تعویض کرد.
اگر استعدادیاب‌های بارسلونا در ورزشگاه حاضر بوده باشند از نمایش همچنان بی‌فروغ پوگبا بی‌تردید خسته شده‌اند. مورینیو می‌گوید که این بازیکن ۲۵ ساله باید خودش را در آینده نگاه کند. پوگبا مانند بازیکنی بازی نمی‌کند که به‌تازگی قهرمان جهان شده است اما عملکرد او نشان از بیماری گسترده‌تری دارد که به جان یونایتد افتاده است.
این مورینیو بود که مشکل را آغاز کرد. هیچ مربی نمی‌تواند بازیکنانش را چنین مداوم در ملأ عام سرزنش کند و امیدوار باشد که مشکلی پیش نیاید. این مورینیو بود که پس از شکست مقابل دربی کانتی در جام اتحادیه، فیل جونز و اریک بایی را به صلابه کشید و او بود که ذهنیت تیمش مقابل وستهم را نکوهش کرد.
یونایتد هیچ برنامه‌ای برای رهایی از دست مورینیو ندارد، به‌ویژه که دیدار سه‌شنبه در خانه والنسیا در پیش است. با این حال این جو منفی حاکم بر یونایتد بی‌تردید دارد تاثیر بسیار بدی روی این تیم می‌گذارد.
یونایتد در بازی با وستهم تلاش کرد پس از گل زودهنگام فلیپه اندرسون به جریان بازی برگردد اما فوتبال آنها بی‌رمق بود. تیم مانوئل پیگرینی به‌ندرت به دردسر افتاد و سپس در دقیقه ۴۳ روی شوت آندری یارمولنکو که به ویکتور لیندلوف برخورد کرد، به گل دوم رسید.
مورینیو نام الکسیس سانچس و جسی لینگارد را در فهرست نگذاشته بود و اسکات مک‌تامینی را در سمت راست خط دفاعی سه‌نفره تیمش گمارده بود. یونایتد که باید مقابل والنسیا نمایش بهتری داشته باشد، با سیستم ۲-۵-۳ تیمی سردرگم بود. مارکوس رشفورد که به جای لیندلوف به بازی آمد فاصله را به یک گل کاهش داد اما مارکو آرنائوتوویچ سرنوشت تیم مورینیو را در دقیقه ۷۴ مشخص کرد.
لوک شاو پس از بازی گفت: «اگر راستش را بخواهید فاجعه بازی کردیم. ما مانند تیمی نبودیم که بتواند وستهم را ببرد. به نظرم از نظر فردی و از نظر تیمی افتضاح بودیم. باید به عملکرد خود به‌عنوان بازیکن بنگریم. ما آنهایی هستیم که در زمین بازی می‌کنیم. مربی که در زمین حضور ندارد، دارد؟ او تیمی را به زمین می‌فرستد که به اعتقادش می‌تواند برنده بازی باشد. ما تیم بسیار قدرتمندی داشتیم. هیچ بهانه‌ای هم نداریم. به‌عنوان بازیکن اصلا خوب نبودیم.»
یونایتد با وجود کیفیت بالای بازیکنانش، پس از هفت بازی در رده دهم جدول است. آنها ۹ امتیاز کمتر از منچسترسیتی و لیورپول دارند و هفت امتیاز با چلسی فاصله دارند. آرسنال و تاتنهام هم پنج امتیاز بیشتر از آنها دارند. یونایتد به دلیل تفاضل گل کمتر پایین‌تر از بورنموث است و فاصله‌اش تا منطقه سقوط کمتر است تا صدر جدول. شاید هم هیچ حرفی نمانده بود که پوگبا بتواند بزند.
منبع: گاردین

مطلب پیشنهادی

آیا ویاگرا تمام مشکلات جنسی آقایان را حل می کند؟

سایت بدون -ما حدود بیست نوع اختلال جنسی داریم و بیمار وقتی به پزشک مراجعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *