گزارش روز/ تیم ملی ثابت می کند دستان استقلال و شفر خالی نیست

http://www.varzesh11.com/images/news/-132950.jpg
سایت بدون -استقلال فصل را خوب شروع نکرده و امتیازهای بازی‌های ابتدایی را از دست داده است. تیم امروز شفر با استقلال فصل پیش او فاصله زیادی دارد. آبی‌پوشان در جام حذفی هم به‌سختی از سد نفت مسجدسلیمان گذشتند. شاید هنوز شفر نتوانسته خودش را با تغییرات فصل جاری نسبت به سال گذشته وفق دهد. شفر فصل پیش در هفته نهم در شرایطی جایگزین علیرضا منصوریان شد که شرایط اصلا خوب نبود اما توانست تیم تحت فرمانش را از میان تیم‌های قعر جدولی جدا و به یکی از مدعیان بدل کند. برخی معتقدند بیشتر موفقیت‌های وینفرد شفر حاصل حضور ستاره‌هایی همچون تیام و جپارف بوده است. نقدی که به این نظر وارد است این است که شفر پیش از حضور تیام در استقلال نیز روند صعودی را طی می‌کرد. منتقدان شفر معتقدند اکنون استقلال در شأن تیمی که ۶ ملی‌پوش در تیم‌ملی دارد فوتبال بازی نمی‌کند و اینکه ۶ ملی‌پوش در اردوگاه آبی‌ها حضور دارند نشان می‌دهد دست شفر چندان هم خالی از بازیکنان باکیفیت نیست. حسین حسینی، روزبه چشمی، پژمان منتظری، وریا غفوری، آرمین سهرابیان و علی کریمی ۶ بازیکنی هستند که از استقلال به تیم‌ملی دعوت شده‌اند. استقلال با اینکه در لیگ برتر نتایج خوبی کسب نکرده است، بیشترین سهمیه را در تیم‌ملی دارد. موضوع مهم درباره انتخاب کی‌روش بین آبی‌پوشان این است که حسین حسینی در استقلال نیمکت‌نشین است اما به تیم‌ملی دعوت می‌شود و باید دید شفر تا چه زمانی دروازه‌بان ملی‌پوش خود را روی نیمکت نگه می‌دارد. در سوی دیگر، به نظر می‌رسد پیرمرد آلمانی کمی تغییر رویه داده است. شفر دیگر اصراری به بازی دادن به ستاره‌ها ندارد و با بازی دادن به بازیکنی مثل الهیار صیادمنش و نیمکت‌نشین کردن مرتضی تبریزی که در بازی‌های قبلی نمایش چندان خوبی نداشت، نشان می‌دهد او به جوانگرایی بیشتری در تیمش رو آورده است. شاید یکی از اتفاقات خوب در تیم شفر، روند صعودی علی کریمی باشد. کریمی در ادامه نمایش‌های خوب خود در ترکیب استقلال برابر نفت مسجدسلیمان یک روز کم‌اشتباه را سپری کرد تا همچنان در مسیر پیشرفت گام بردارد. کریمی در مرکز زمین در کنار فرشید اسماعیلی نمایش خوبی داشت. کریمی که جانشین ابراهیمی شده، در دیدارهای قبلی نیز نمایش قابل قبولی داشت.

گرهی که گرو در استقلال ایجاد کرد
با اظهارنظر سرپرست تیم فوتبال استقلال، مشخص شد در این باشگاه بر سر الحاجی گرو اختلافاتی وجود دارد. عملکرد الحاجی گرو در استقلال با انتقادهای زیادی روبه‌رو شده و با توجه به اینکه او را با «مامه تیام» مهاجم سنگالی فصل گذشته آبی‌پوشان مقایسه می‌کنند، انتقادها بیشتر هم شده است. گرو نه‌تنها گلی نزده، بلکه پاس گل هم نداده اما امیرحسین فتحی، سرپرست باشگاه گفته او بازیکن خوبی است و چون تیم هماهنگ نشده، بازی او به چشم نمی‌آید. فتحی هشتم مهرماه در گفت‌وگو با تسنیم، در واکنش به انتقادها از گرو، مهاجم نیجریه‌ای گفته بود: «گرو بازیکن خوبی است و در طول فصل عملکرد او را خواهید دید. او چند بازی برای استقلال انجام داده است؟ آیا فرصت‌هایی داشته که بخواهد آنها را از دست بدهد؟ چند پاس گل به او داده‌اند که نزده است؟ چند بار برای گرو، توپ‌هایی ارسال شده که بگوییم خوب ضربه نزده است؟ چند بار برای او فضاسازی کرده‌اند؟ او در دیدارهای اخیر استقلال، تنها ۲۰ تا ۲۵ دقیقه به میدان رفته است. گرو در استقلال جا نیفتاده و اگر برای او بازیسازی شود، خودش را نشان می‌دهد. سال گذشته برای تیام، هم بازیسازی و هم فضا ایجاد می‌کردند اما برای گرو چه فرصتی ایجاد شده است؟ وقتی دروازه‌بان‌هایی چون مهدی رحمتی، سیدحسین حسینی و علیرضا بیرانوند توپ‌هایی را می‌گیرند، اسمی برای خودشان مطرح می‌کنند، برای گرو چه موقعیتی ایجاد شده که او به هدف نزده باشد؟ گرو بازیکن تأثیرگذاری است و در آینده خواهید دید چه بازیکنی است». سرپرست باشگاه استقلال در حالی از گرو دفاع کرده که اصغر حاجیلو، سرپرست تیم استقلال پس از پایان بازی با نفت مسجدسلیمان در مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی، به انتقاد از این بازیکن پرداخت و گفت: «مگر می‌شود به جای بازیکنی مثل تیام که ۲۰ هزار دلار می‌خواست الحاجی گرو که یک‌هزارم تیام هم نیست با استقلال قرارداد ببندد؟» این اظهار نظر کسی که هر روز در تمرینات استقلال حضور دارد و بیشتر از مدیران باشگاه با شرایط بازیکنان آشناست، قابل تأمل است. اگر چه اظهارات حاجیلو باعث ناراحتی وینفرد شفر، سرمربی آلمانی آبی‌پوشان شده و حتی در این زمینه با سرپرست تیم بحث کرده است اما حرف‌های حاجیلو نشان می‌دهد گرو به هیچ عنوان در حد و اندازه‌ای نبوده که از او انتظار می‌رفت. از طرفی، اختلاف نظر بین مدیران باشگاه و حاجیلو قابل توجه است و مشخص نیست چرا با هم هماهنگ نیستند، چون ممکن است با این اتفاقات استقلال ضرر کند.
گرو با استقلال به دلار قرارداد بسته و با این شرایطی که دارد، بعید نیست نیم‌فصل دوم توسط شفر از تیم کنار گذاشته شود و بدهی‌ای برای باشگاه بر جا گذارد. استقلال در مقطعی اقدام به جذب گرو کرد که درخواست خود شفر بود و همچنین به خاطر از دست دادن تیام، تحت فشار قرار داشت.
در هر صورت گرو این روزها هم در گلزنی استقلال گره ایجاد کرده، هم در روابط مدیران و مسؤولان استقلال.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «کله اش بوی قرمه سبزی می دهد»

سایت بدون – درباره این ضرب المثل دو ریشه ذکر شده است در ریشه اول …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *