گزارش مارکا درباره شروع کریستیانو رونالدو در تورین / راه راه سفید و سیاه مثل پیراهن یووه

https://e00-marca.uecdn.es/p/110/sp/11000/thumbnail/entry_id/0_hipe8ga9/version/100052/height/407

سایت بدون –چند ماه اول کریستیانو رونالدو در تورین ترکیبی از کمدی و تراژدی بوده. در ایتالیا، مثل اسپانیا، زیاده‌روی در تحسین و انتقاد سایه به سایه هم حرکت می‌کنند. وقتی فوق‌ستاره پرتغالی به یوونتوس رفت، جایگاهی خداگونه برایش درست کردند اما این شور فروکش کرد بعد از آنکه در سه بازی ابتدایی‌اش نتوانست گلی بزند و از کسی که می‌تواند فوتبال ایتالیا را متحول کند به یک خرید پرریسک به خاطر سن و سالش (۳۳) تبدیل شد. او بعد از آنکه قحطی گلش تمام شد و هر دو گل یووه را به ساسولو زد، اعتراف کرد: «بعد از جدایی از رئال مادرید و همه مسائلی که پیش آمد، کمی عصبی بودم.» این دو گل کمی بار را از دوشش برداشت اما تنها سه روز بعد همه چیز به فراموشی سپرده شد به خاطر کارت قرمزی که مقابل والنسیا گرفت. سرها و دم‌ها. یک شروع سیاه یا سفید دیگر.
رونالدو برای یازدهمین بار در طول حرفه‌اش کارت قرمز دید. در بازی ۱۵۴ام اروپایی و در نخستین بازی برای یوونتوس، بهترین گلزن تاریخ این رقابت‌ها (۱۲۰ گل) و بهترین گلزن شش فصل اخیر لیگ قهرمانان که در سه سال گذشته به‌عنوان قهرمانی دست یافته، تنها ۲۹ دقیقه در زمین استادیوم مستایا دوام آورد. موهای جیسون موریو را کشید، اخراج شد و با چشمانی اشکبار زمین را ترک کرد. کریستیانو شاید بازی در اولدترافورد را از دست بدهد اگر یوفا تصمیم بگیرد دو جلسه محرومش کند. ماسیمیلیانو آلگری مربی یوونتوس گفت: «شما باید آرام باشید. او خیلی ناراحت است به خاطر کارت قرمز. این موقعیت‌ها کام آدم را تلخ می‌کند اما شما باید بدانید چطور واکنش نشان بدهید.» آخرین بار که رونالدو اخراج شد در ابتدای فصل قبل با رئال مادرید بود؛ تاریخ خودش را تکرار می‌کند.
در نخستین بازی فصل قبل در سوپرجام اسپانیا، رونالدو در دقیقه ۵۸ بازی با بارسلونا به زمین نوکمپ آمد و گل زد تا تیمش ۲ بر یک جلو بیفتد. پیراهنش را در آورد و یک کارت زرد گرفت. بعد به خاطر اینکه داور تشخیص داد در صحنه درگیری با ساموئل اومتیتی دایو کرده، کارت دوم را مقابل چشمان خود دید. واکنش بعدی‌اش اوضاع را خراب کرد و هل دادن ریکاردو دی بورگوس، داور بازی، چهار جلسه محرومیت را به ارمغان آورد. رونالدو تا بازی هشتم فصل مقابل ختافه گلی نزد و در نیم فصل اول تنها چهار گل زد. بدون در نظرگرفتن بازی‌هایی که محروم بود، چهار مسابقه و ۲۸ ضربه لازم بود تا به گل برسد. در یوونتوس هم همینقدر طول کشید تا گل بزند.
لیگ قهرمانان اما داستانش فرق می‌کرد. در هر شش بازی مرحله گروهی گل زد -که یک رکورد بود- و در مجموع قبل از شروع مرحله حذفی ۹ بار دروازه رقبا را باز کرد. اینکه ابتدای فصل در لیگ موفق به گلزنی نمی‌شد در نهایت به نفعش تمام شد. زین‌الدین زیدان درباره قحطی گل او گفت: «همه می‌دانیم که او می‌خواهد گل بزند، ما اطمینان داریم که او می‌تواند تفاوت را رقم بزند. چنین اتفاقی در لیگ نیفتاده اما او بازیکن مفیدی است و نوبت گلزنی‌اش هم می‌رسد.»
مربی فرانسوی برای پنج مسابقه او را کنار گذاشت و در شش بازی به‌عنوان یار تعویضی از رونالدو استفاده کرد ضمن اینکه او در جام حذفی بازی نکرد. طرح موفقی بود: کریستیانو در ۴۴ بازی ۴۴ گل زد و کلید موفقیت اروپایی رئال مادرید بود. بهترین بازی‌هایش را هم در یک‌هشتم‌نهایی و یک‌چهارم‌نهایی مقابل پاری‌سن‌ژرمن و یوونتوس انجام داد.
حالا در تورین، آلگری مجبور است با استراتژی زیزو منطبق شود. او گفت: «کریستیانو باید انرژی‌اش را بازیابد و کار را از نیمکت شروع کند مثل سال قبل در مادرید. حالا بازی می‌کند بعد باید ببینیم که در لحظه چه تصمیمی می‌گیریم.» رونالدو در تعطیلات بازی‌های ملی در تورین ماند تا شادابی‌اش حفظ شود. مربی ایتالیایی برنامه مسابقه و تمرینی طراحی کرد که بر اساس آن مدافعان کناری با سانترهای خود بیشترین موقعیت گلزنی را برای او فراهم آورند. همه چیز مهیا است تا رونالدو پایان خوبی برای این فصل رقم بزند مثل سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸٫ دو سال قبل، در هشت بازی اولش تنها دو گل زد و سال قبل یکی. همین حالا در سری A توانسته دو گل به ثمر برساند.
در طول این سال‌ها، رونالدو یاد گرفته خود را برای بازی‌های بزرگ حفظ کند. «بانوی پیر» او را خرید تا تفاوت را در بالاترین سطح رقم بزند و به این تیم در بردن جام‌های بزرگ مثل لیگ قهرمانان کمک کند. آنها باید پاهای او را شاداب نگه دارند تا در کورس پایان فصل برایشان ثمربخش باشد. کریستیانو یک بار دیگر شروع سختی داشته، او در گل زدن به تقلا افتاده اما وقتی ریتم خودش را پیدا کند، هیچ توقفی برایش در کار نیست.
منبع: مارکا

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «آش و لاش»

سایت بدون – آش یک ماده غذایی است که همه اجزای آن از هم جدا …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *