گل های آپارتمانی/پدیلانتوس؛یک زیگزاگ سبز رنگ

سایت بدون – اصولا گیاهان آپارتمانی به دلیل این که اغلب رگ و ریشه ای خارج از مرزهای ایران دارند و به‌خصوص تعلق شان به آفریقا و آمریکای جنوبی است دارای اسامی دشواری هستند مثل همین گیاهی که امروز می خواهیم با شما درباره اش صحبت کنیم، گیاهی که اسم علمی اش قدری دشوار است: «پدیلانتوس!» به قول معروف این کلمه روی زبان ما خوب نمی چرخد، اما کافی است وارد هر باغ یا مرکز عرضه گل و گیاهی که شدید بگویید گیاه زیگزاگی، آن وقت خیلی سریع یک پدیلانتوس برای شما می آورند.
این گیاه اصالتا به آمریکای جنوبی و مرکزی و مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری کره زمین تعلق دارد و اگر خوب از آن نگهداری کنید در قد و قواره یک درختچه برای شما رشد می کند اگرچه از همین اول بگویم رشدش خیلی سریع نیست و برای آن که ارتفاعش به حدود دو متر برسد باید چند سال آن را تر و خشک کنید.
حالا چرا زیگزاگی؟ برای این که ساقه های بامزه آن کاملا شبیه زیگزاگ هستند، برگ های پدیلانتوس رنگ های مختلفی دارد از سبز کامل بگیریم که بیشتر در ایران رشد می کند تا سفید صورتی و قرمز. یک تذکر جدی هم بدهم حواس تان باشد که ریشه و ساقه این گیاه نباید به هیچ عنوان خورده شود حتی شیره گیاه هم ممکن است در تماس با پوست ایجاد حساسیت کند پس اگر فرزند کوچک در خانه دارید زیگزاگی را جایی دور از دسترسش قرار دهید.
شرایط نگهداری‌
 نور: اصولا زیگزاگی گیاه نور دوستی محسوب می شود اما نه نور مستقیم! این گیاه به نور متوسط تا زیاد نیاز دارد بنابراین پنجره های جنوبی و غربی برای این گیاه مناسب هستند ولی از تابش مستقیم نور خورشید آن را دور نگه دارید.
 دما: زیگزاگی مانند اغلب گیاهان به سرما حساس است و نسبت به کاهش دما خیلی زود واکنش نشان می دهد و به اصطلاح از پا در می آید، در فصل سرما مراقب دمای محیط نگهداری آن باشید که از ۱۵ درجه کمتر نشود.
 آبیاری: در آبیاری،  زیگزاگی اهل اعتدال است، یعنی آبیاری متوسط می خواهد.کافی است توجه داشته باشید خاک آن تقریبا خشک شده باشد و بعد آبیاری کنید، در تابستان و فصل گرما معمولا یک روز در میان به آن آب دهید در فصول سرد هفته‌ای دو بار اما منظم و سر وقت کفایت می کند.
 تعویض گلدان: هر دو سال یک‌بار می‌توان گلدان آن را عوض کرد.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «آخ نگفتن»

سایت بدون – آخ کمترین واکنش انسان به درد و رنج است آخ گفتن خیلی …

۲ دیدگاه

  1. سپاس بی نهایت از توضیحاتتون عالی بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *