گوشت گیاهی به میدان آمد/ استیک با پرینتر سه بعدی

تهیه گوشت گیاهی با پرینتر سه بعدی
سایت بدون -یک محقق ایتالیایی در دانشگاه پلی تکنیک کاتالونیا اسپانیا موفق شد برای گیاهخواران با پرینتر سه بعدی گوشت گیاهی تولید کند. این محقق ایتالیایی با استفاده از نرم افزار CAD (نقشه کشی، مدل‌سازی و طراحی صنعتی) برنامه‌ای را طراحی کرده است که با کمک یک سرنگ محصولات غذایی را به دستگاه پرینتر سه بعدی تزریق و این دستگاه آن را به رشته‌های میکرو که شبیه به استیک است، تبدیل می‌کند. این محقق ایتالیایی (Giuseppe Scionti ) با کمک این دستگاه و پرینتر سه بعدی توانسته است با ترکیب پودر پروتئین برنج یا نخود و جلبک دریایی، گوشت گیاهی بسازد. ظاهر این گوشت گیاهی شبیه به گوشت واقعی است ولی هنوز مزه کامل گوشت را ندارد و بیشتر طعم قارچ می‌دهد.
به‌گفته این محقق، تقلید طعم گوشت حیوانات از سال گذشته در حال توسعه است اما وی قصد دارد تولید گوشت حیوانی با گیاهان توسط پرینتر سه بعدی را اختراع کرده و به چالش بکشد.
آشپزی که این گوشت گیاهی را در رستورانی در اسپانیا طبخ کرده است، می‌گوید: «این گوشت شبیه به مرغ بوده و واقعاً خوب است، از سوی دیگر نمی‌سوزد و به ماهیتابه نیز نمی‌چسبد.»گفته می شود نفر از روزنامه نگاران نیز این گوشت گیاهی را مزه کرده و گفته‌اند که به‌نظر می‌رسد در آن بافت‌های گوشت حیوانی وجود دارد.
این محقق ایتالیایی قصد دارد این محصول را توسعه دهد تا بتواند گوشت قرمز گیاهی تولید کند. البته با دستگاه پرینتر سه بعدی امکان تولید ۱۱۲ گرم در ۳۰ تا ۵۰ دقیقه وجود دارد ولی قرار است تولید این میزان گوشت گیاهی را به ۵ تا ۱۰ دقیقه برساند.
گفتنی است گوشت گیاهی در منو یک رستوران اسپانیایی قرار گرفته و سرو می‌شود. به گفته این محقق، هدفش از این کار مبارزه با تخریب محیط زیست و کشتن حیوانات است.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «فی سبیل الله»

سایت بدون – فی سبیل الله یعنی در راه خدا این یک اصطلاح فقهی و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *